«Η ΤεχνόΠΟΛΗ άνω-κάτω»

0
27

Κυριακή 29 Οκτωβρίου | Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Tην Κυριακή 29 Οκτωβρίου, μικροί και μεγάλοι έφεραν την «ΤεχνόΠΟΛΗ άνω-κάτω!» σε μια γιορτή πλούσια σε περιεχόμενο, θετική ενέργεια και φαντασία! Αφορμή για τη γιορτή στάθηκε η έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η Rue Libre!, η γιορτή των Τεχνών του δρόμου.

Στο Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο, Οι «Συγκάτοικοι στην Πόλη» -κατά κόσμον Κωστής Βαζαίος και Circus Dayz– κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού σε μια εντυπωσιακή παράσταση με ακροβατικά, ξυλοπόδαρους και juggling.

29Oct_4

Στις Δεξαμενές Καθαρισμού, περισσότερα από 100 μικρά και μεγαλύτερα παιδιά έγιναν «Αρχιτέκτονες για μια μέρα», με την καθοδήγηση και το συντονισμό του εικαστικού Γεράσιμου Αβλάμη, δημιουργού και διαχειριστή του Bhive Kipseli, και την υποστήριξη δύο ακόμη εικαστικών, της Μαρίας Πετρούτσου και της Ειρήνης Γιαλαμά. Οι μικροί αρχιτέκτονες κλήθηκαν να δημιουργήσουν, με ανακυκλώσιμα υλικά, την πόλη που ονειρεύονται και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό: σχολεία, ξενοδοχεία, δρόμοι και λεωφορεία , γλυπτά, παιδικές χαρές, γέφυρες, πάρκα, δέντρα, ένα εργοστάσιο ζαχαροπλαστικής, ακόμη και το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, όλα βρήκαν τη θέση τους σε μια ευφάνταστη τριασδιάστατη σύνθεση 7 τ.μ.!

29Oct_2

Παράλληλα με τις δράσεις, ξυλοπόδαροι και εμψυχωτές έδιναν παλμό και στην Κεντρική Αυλή με ακροβατικά και πολλή μουσική.

Η γιορτή πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή του Γραφείου Διασύνδεσης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

 

Σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

«ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ»

 

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» αποτελεί πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας.

 Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» προσεγγίζει την έννοια της πολιτειότητας (citizenship) με παιδαγωγικές μεθόδους που σκοπό έχουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργού πολίτη στους μαθητές από τις πρώτες σχολικές τάξεις. Στόχος μας, οι αυριανοί ιδιοκτήτες αυτής της πόλης να τη γνωρίζουν καλά, να την αγαπούν και να την προστατεύουν.

Κάθε σχολείο συμμετέχει με μία ή περισσότερες τάξεις και έναν ή περισσότερους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στη χρήση διαφόρων μέσων δημιουργικής έκφρασης (οπτικοακουστικά μέσα, χοροκινητική, δημιουργική γραφή, εικαστικά) από ειδικούς ανά αντικείμενο καλλιτέχνες και επιστήμονες, και αξιοποιούν τη νέα γνώση στις συμμετέχουσες σχολικές τάξεις για να δημιουργήσουν, μαζί με τα παιδιά, έργα που αφηγούνται τη δική τους αστική εμπειρία και τα οποία, στη λήξη της εκπαιδευτικής περιόδου, παρουσιάζονται στην Τεχνόπολη.

29Oct_1Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την αφορμή γι’ αυτήν την εκπαιδευτική διαδρομή δίνουν τα υπαίθρια γλυπτά της Αθήνας, που συχνά πέφτουν θύματα βανδαλισμού και εγκατάλειψης. Τα παιδιά γνωρίζουν ένα γλυπτό στη γειτονιά τους και ένα ακόμη σε πιο μακρινό σημείο (π.χ. στο κέντρο της Αθήνας, στον Εθνικό Κήπο κ.λπ). Μαθαίνουν για τους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν και για το δύσκολο έργο της συντήρησης (συντηρητές έργων τέχνης επισκέπτονται τα σχολεία), μελετούν τα θέματα που τα γλυπτά αναπαριστούν και τα υλικά κατασκευής τους, και αξιολογούν τον δημόσιο χώρο που τα φιλοξενεί. Στην πιλοτική φάση συμμετείχαν 20 σχολεία και περισσότερα από 700 παιδιά. Φέτος, το πρόγραμμα συνεχίζεται, εμπλουτίζεται και διευρύνεται για να υποδεχτεί περισσότερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία.

29Oct_3

Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά από φέτος, με αφορμή την αισθητική ρύπανση του αστικού τοπίου, εστιάζουμε στην αρχιτεκτονική κληρονομιά και στην τέχνη του graffiti. Τα παιδιά επιλέγουν ένα ιστορικό κτήριο στη γειτονιά τους, μαθαίνουν και εφαρμόζουν τη διαδικασία επιστημονικής καταγραφής και τεκμηρίωσής του, και ξεναγούνται στη γειτονιά, την ιστορία και τα κτήρια του Ψυρρή. Επίσης, επισκέπτονται διάφορα σημεία της Αθήνας με αρχιτεκτονικό και εικαστικό ενδιαφέρον, για να καταλήξουν και να ξεναγηθούν στο κτήριο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών όπου έρχονται σε επαφή με τους χώρους στους οποίους δημιουργείται και διδάσκεται η Τέχνη. Η πιλοτική περίοδος στη Δ.Ε. θα κορυφωθεί τον Απρίλιο, με διαβούλευση μεταξύ των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη συνύπαρξη των πολιτών στον δημόσιο χώρο, η οποία θα τους εξοικειώσει, μεταξύ άλλων, με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων μέσα από τον δημόσιο διάλογο και με την έννοια του consensus.

 Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων: Πειραιώς 100, Γκάζι, 213 0109300

press@athens-technopolis.grwww.technopolis-athens.com

 

Σχόλια