Το Μετρό της Χιλής θα κινείται από φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες

0
1325

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -και ειδικά τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το Μετρό και το Τραμ– αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στα αστικά κέντρα σε σύγκριση με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Το πρόβλημα είναι, όπως και με όλες τις μορφές ηλεκτροκίνησης, ότι τα μέσα μεταφοράς είναι τόσο καθαρά όσο το καύσιμο που καταναλώνουν. Και αν η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τους συρμούς του Μετρό είναι λιγνιτική τότε το ενεργειακό αποτύπωμα είναι υψηλό.

Στην πρωτεύουσα της Χιλής, Σαντιάγκο, περίπου 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται κάθε μέρα με το Μετρό.

Πρόσφατα, η πρόεδρος της λατινοαμερικανικής χώρας Μισέλ Μπασελέ, ανακοίνωσε ότι το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στη χώρα θα «πρασινίσει» καθώς θα τροφοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από αιολική και ηλιακή ενέργεια.

Το Μετρό του Σαντιάγκο είναι το δεύτερο σε μήκος στη Νότιο Αμερική και πλέον θα τροφοδοτείται σε ποσοστό 42% από φωτοβολταϊκά και κατά 18% από ανεμογεννήτριες.

Το φωτοβολταϊκό πάρκο που θα παράγει την ηλιακή ενέργεια κατασκευάζει η καλιφορνέζικη SunPower, ενώ το αιολικό πάρκο κατασκευάζει η βραζιλιάνικη εταιρεία Latin America Power σε συνεργασία με την ισπανική Elecnor.

Η SunPower ανακοίνωσε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί το 2017 και ότι «το Μετρό του Σαντιάγκο θα γίνει το πρώτο σύστημα δημόσιων μεταφορών στον κόσμο που θα λειτουργεί στο μεγαλύτερο βαθμό από ηλιακή ενέργεια.

Η Χιλή θα πραγματοποιήσει την ενεργειακή μετάβαση του Μετρό στις ΑΠΕ το 2018 με τα δύο πάρκα να λειτουργούν για 15 χρόνια.

Σύμφωνα με τη Μπασελέ οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται με έναν τρόπο «φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα που υλοποιεί το όραμα για ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον».

econews

Σχόλια