Η Τουρκία αμφισβητεί τη NASA για την ξηρασία στη Ανατολική Μεσόγειο

Τις τεχνολογίες της NASA αμφισβήτησε πρόσφατα ο Τούρκος υπουργός Δασών και Υδάτων Βεϊζέλ Έρογλου χαρακτηρίζοντάς τις «ακατάλληλες», ενώ ισχυρίστηκε ότι η τουρκική επιστημονική έρευνα είναι «καλύτερη».

«Ποια νομίζει ότι είναι η NASA; Είμαστε καλύτεροι από αυτούς!» δήλωσε ο Έρογλου κατά τη διάρκεια συζήτησης στο τουρκικό κοινοβούλιο, σύμφωνα με την εφημερίδα Hurryiet Daily News.

«Μπορεί να έχουν δορυφόρους, αλλά εμείς έχουμε τον Göktürk» είπε αναφερόμενος στον στρατιωτικό και ερευνητικό δορυφόρο της Τουρκίας.

Ο Τούρκος υπουργός υποστήριξε ότι η Τουρκία είναι μπροστά από τη NASA σε επίπεδο μετεωρολογικών προγνώσεων και ότι τα εγχώρια συστήματα είναι ακριβέστερα διότι εστιάζουν σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η επίθεση του Έρογλου στη διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ -που πρόσφατα ανακάλυψε τα βαρυτικά κύματα που είχε προβλέψει πριν από έναν αιώνα ο Αϊνστάιν- ήρθε μόλις ένα μήνα μετά τη δημοσίευση μελέτης που υποστηρίζει ότι η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου ανήκουν η Τουρκία και η Ελλάδα, «ένοιωσε» τη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων 900 ετών από το 1998 ως το 2012 (όπως διαβάσατε και στο econews).

Οι επιστήμονες βάσισαν τις εκτιμήσεις τους κυρίως στην μελέτη δακτυλίων δέντρων, ζωντανών και νεκρών. Τα σχετικά στοιχεία -που αφορούν και στην Ελλάδα- περιλαμβάνονται στον επονομαζόμενο «Άτλαντα Ξηρασίας Παλαιού Κόσμου».

Τα στοιχεία από τα δέντρα συνδυάσθηκαν με περιγραφές του κλίματος από τα ιστορικά κείμενα. Η έλλειψη ή η αφθονία νερού σε μια περιοχή επηρεάζει διαχρονικά την ανάπτυξη των δέντρων. Όσο πιο λεπτοί είναι οι δακτύλιοι, τόσο εντονότερη θεωρείται ότι ήταν η ξηρασία.

Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η ξηρασία μετά το 1998 στην περιοχή του Λεβάντε είναι περίπου 50% πιο έντονη από την πιο ξηρή περίοδο των τελευταίων 500 ετών και 10 έως 20% ξηρότερη από την χειρότερη ξηρασία των προηγούμενων 900 ετών.

Ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι τα επόμενα χρόνια στην περιοχή της Μεσογείου μπορεί να εκδηλωθούν οξύτατες ξηρασίες εξαιτίας της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής.