Η κυβέρνηση αυξάνει την τιμή της βενζίνης αντί να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων

1
1651

Μια από τις προεκλογικές υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ -την οποία όπου στεκόταν κι όπου βρισκόταν επαναλάμβανε ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας- ήταν η πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, μια δράση που θα εξασφάλιζε τους απαραίτητους πόρους για την επαναφορά των συντάξεων και την αποκατάσταση της «κομμένης» 13ης.

Μια μικρή έρευνα πάνω στη μελέτη που αποτέλεσε τη βάση αυτής της υπόσχεσης θα έπειθε και τον πλέον δύσπιστο ότι επρόκειτο για λόγια του αέρα (sic) και για δουλειά του ποδαριού.

Έτσι, πάνω από ένα χρόνο μετά την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 και τη σύσταση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμου παραμένει «όνειρο απατηλό», μια ακόμα προεκλογική υπόσχεση που αποδείχτηκε πομφόλυγα χωρίς αυτή τη φορά να μπορεί να αποδοθεί ευθύνη σε «ξένο δάκτυλο».

Αντ” αυτού η κυβέρνηση υπό τον Αλέξη Τσίπρα ακολουθεί την πεπατημένη: αυξάνει τους έμμεσους φόρους στα καύσιμα, ένα μέτρο που όπως και όλα τα υπόλοιπα αυτού του είδους θα πλήξει τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.

—Αντιδρούν οι βενζινοπώλες

Όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ), σχολιάζοντας την κυοφορούμενη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο κίνησης, «για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση, αντί να συλλάβει τη φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο και το παραεμπόριο στρέφεται στην εύκολη λύση της αύξησης του φόρου. Για μια ακόμη φορά επιλέγεται η πρακτική που πυροδοτεί το λαθρεμπόριο και τη φοροδιαφυγή ενώ γνωρίζει καλά ότι οι νόμιμες επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά έχουν εξαντλήσει από καιρό το όριο επιβίωσης».

«Η πτώση των διεθνών τιμών δεν νομιμοποιεί καμία αύξηση του ΕΦΚ. Μια τέτοια επίκληση είναι στην πράξη εκδικητική επιλογή απέναντι σε ένα καταναλωτικό κοινό που έχει τσακιστεί στους φόρους και στις περικοπές εισοδήματος» λένε οι βενζινοπώλες και προβλέπουν ότι με την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης, «η κυβέρνηση θα εισπράξει τα ίδια ή και λιγότερα λόγω μικρότερης κατανάλωσης», όπως συνέβη με το πετρέλαιο θέρμανσης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, ιδίως στις μεταφορές και στις ενεργοβόρες επιχειρήσεις του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα προβλέπεται να είναι βαριές.

Σήμερα ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης ανέρχεται στα 330 ευρώ/χιλιόλιτρο, ενώ στη βενζίνη 670 στα ευρώ/χιλιόλιτρο. Σε περίπτωση εξίσωσης θα προστεθούν 340 ευρώ από τον ΕΦΚ και 78,20% από τον ΦΠΑ (επί του νέου ΕΦΚ), δηλαδή συνολικά η τιμή θα επιβαρυνθεί με 418,20 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 0,418 ευρώ το λίτρο. Με την σημερινή τιμή στο 1 ευρώ θα έχουμε μια εκτίναξη στα της τελικής τιμής στο 1,418€/λ!

Παράλληλα, η μελετώμενη αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη κατά 10 λεπτά το λίτρο συν 2,3 λεπτά ΦΠΑ, θα επαναφέρει την θέση της βενζίνης ως ακριβότερο καύσιμο αλλά σε μεγαλύτερη τιμή (1,47 €/λ)!

Η ΟΒΕ καταγγέλλει τα σχέδια αύξησης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και στη βενζίνη και καλεί την κυβέρνηση να κάνει πράξη τώρα την πάταξη του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου καυσίμων και να φανεί συνεπής με τις προεκλογικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις της.

«Όχι μόνο να μη να αυξήσει τον ΕΦΚ αλλά να τον μειώσει πατάσσοντας την παραβατικότητα» επισημαίνουν οι βενζινοπώλες.

econews

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μαζί με την αύξηση των καυσίμων πρέπει να δοθούν κίνητρα για αγορά ή αντικατάσταση των οχημάτων με ηλεκτρικά.
    Δίνονται Ευρωπαϊκά κονδύλια ειδικά γι” αυτό το σκοπό τα οποία χρησιμοποιεί η Κύπρος Γερμανία και άλλες χώρες και η Ελλάδα τα χάνει.
    Έτσι έχουμε θορυβώδη οχήματα με εκπομπές καρκινογόνων αερίων (ειδικά τα ντηζελοκίνητα) και καύσιμα τα οποία εισάγουμε και μάλιστα όχι απο φιλικές χώρες.

Comments are closed.