H EasyJet αναπτύσσει υβριδικό αεροπλάνο με καύσιμο υδρογόνο

0
1389

H EasyJet αναπτύσσει το πρώτο υβριδικό αεροπλάνο με καύσιμο υδρογόνο φιλοδοξώντας να εξοικονομήσει 50.000 τόνους καυσίμων ετησίως.

Το αεροπλάνο θα τροφοδοτείται από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που θα συλλέγει την ενέργεια της τριβής που δημιουργεί η πέδηση κατά την προσγείωση.

Η ενέργεια αυτή θα χρησιμοποιείται για την τροχοδρόμηση του αεροπλάνου στο έδαφος χωρίς να απαιτείται η χρήση του κινητήρα αεριώθησης (τζετ).

Ποσοστό 4% επί του συνολικού όγκου των καυσίμων που αγοράζει η EasyJet κάθε χρόνο, ή 35 εκατ. στερλίνες, καταναλώνεται για την τροχοδρόμηση των αεροπλάνων της εντός των αεροδρομίων, όπου διανύουν μια απόσταση 6,4 εκατομμυρίων χιλιομέτρων.

Η EasyJet έχει επιτύχει μερικές εντυπωσιακές περιβαλλοντικές επιδόσεις με το ανθρακικό αποτύπωμα των επιβατών της να είναι 22% χαμηλότερο από εκείνο των επιβατών άλλων αεροπορικών εταιρειών.

Έμπνευση για την εταιρεία αποτέλεσε η ανάπτυξη ενός πρωτότυπου αεροπλάνου υδρογόνου από φοιτητές του βρετανικού Πανεπιστημίου του Κράνφιλντ. Ο Ίαν Ντέιβις, πρώτος μηχανικός της EasyJet, υποστηρίζει ότι το νερό που θα παράγει το σύστημα υδρογόνου του αεροσκάφους θα είναι τόσο καθαρό που θα μπορεί να ανακυκλωθεί σε πόσιμο νερό για τους επιβάτες ή να χρησιμοποιηθεί στις τουαλέτες.

Η EasyJet και το πανεπιστήμιο υπέγραψαν μια στρατηγική συμφωνία τριετούς διάρκειας που θα προβλέπει την ανταλλαγή γνώσης και καινοτομιών που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει η αεροπορική εταιρεία.

econews

Σχόλια