Τέλη Κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο και αύξηση φόρου στα καύσιμα

0
808

Η κυβέρνηση δεν κατάφερε να παρουσιάσει ένα ορθολογικό σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας και για αυτό το λόγο εξετάζει αύξηση του φόρου στα καύσιμα, τη στιγμή που στην Ελλάδα ισχύει ο υψηλότερος φόρος καυσίμων πανευρωπαϊκά επί του οποίου επιβάλλεται και επιπρόσθετος φόρος με τον ΦΠΑ 23% επί του ειδικού τέλους.

Το σκεπτικό είναι να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου με την επιβολή ουσιαστικά μιας αύξησης του φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν καίει πολύ βενζίνη.

Όπως δήλωσε στον Σκάι, ο υφυπουργός Οικονομικών είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων β Αλεξιάδης, μιλώντας το πρωί στον Σκάι, θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας αλλά θα επιβληθεί ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και θα συνδεθεί με τη βενζίνη.

Συγκεκριμένα, θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου. Το ποσό θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερα τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν «ένα αυτοκινητάκι που καίει λίγα», όπως είπε ο κ.Αλεξιάδης.

Αντιθέτως, θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα, που όμως δεν θα είναι απαγορευτικό για να μπορέσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.

—Τι ισχύει με τα τέλη κυκλοφορίας του 2016

Περίπου 1,2 εκατομμύρια φορολογούμενοι, καλούνται εντός των προσεχών ημερών να πληρώσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2016 καθώς αναρτήθηκαν στο TAXISNET τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να εκτυπωθούν και να πληρωθούν από τους υπόχρεους εως και το τέλος του χρόνου σε τράπεζες και ΕΛΤΑ.

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 που θα πρέπει να εκτυπωθούν και να προσκομιστούν απο τους υπόχρεους έως και το τέλος του χρόνου για πληρωμή σε τράπεζες και ΕΛΤΑ. Για την εκτύπωση δεν χρειάζεται να συνδεθεί ο υπόχρεος με τους κωδικούς του TAXISNET αλλά μόνο με το ΑΦΜ του και την πινακίδα κυκλοφορίας μπορεί να εκτυπώσεις τα τέλη κυκλοφορίας 2016.

Οι υπόχρεοι για τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να πάνε στις τράπεζες και χωρίς το ειδοποιητήριο με την άδεια κυκλοφορίας τους και την ταυτότητα τους ώστε να τα καταβάλουν.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή λίγο πάνω από 4 εκατ. Ι.Χ. αυτοκίνητα. Από αυτά, 3.835.491 έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας πριν από την 1η Νοεμβρίου 2010, ενώ τα υπόλοιπα 388.479 έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα από την 1η-11-2010 μέχρι και σήμερα.

Από τα 3.835.491 Ι.Χ. αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από την 1η-11-2010 (ή μέχρι την 30ή-10-2010):

α) 834.417 επιβαρύνονται με αυξήσεις 4,55% έως 6,67% στα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Πρόκειται για αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.357 κυβικών εκατοστών, τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η-1-2006 μέχρι την 30ή Οκτωβρίου 2010. Ουσιαστικά δηλαδή είναι αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού «παλαιότητας» άνω των 5 ετών και μέχρι 10 ετών και 10 μηνών!

β) 843.335 ευνοούνται με μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

Για όσους δεν πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπεται η επιβολή προστίμου ίσου με την αξία τους.

Υπενθυμίζεται πως με βάση τα νέα τέλη τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής: – (1)” ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, – (2) α” ταξινόμηση 2001-2005 και – (3) α” ταξινόμηση από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.

Όπως έχει γίνει γνωστό τα τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται ώστε για παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούργια, που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξία.

«Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας γίνονται με ξεκάθαρη κατεύθυνση τη δίκαιη αναδιανομή των υποχρεώσεων των πολιτών, ώστε να ελαφρυνθούν οι κάτοχοι οχημάτων, κατασκευής άνω των δέκα ετών, που έχουν χάσει αρκετή από την εμπορική τους αξία. Οι αυξήσεις είναι της τάξεως των 15-60 ευρώ ανά κλίμακα» είχε αναφέρει το Υπουργείο Οικονομικών σε σχετική του ανακοίνωση.

Επίσης, παραμένει απαλλασσόμενη από τέλη κυκλοφορίας η κλίμακα των αυτοκινήτων που εκπέμπουν μέχρι 90 ρύπους.»

Α) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τα κυβικά (Έως 2010)

teli1

Β) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων. (Ισχύουν από 1.11.2010)

teli2

—Εκτύπωση στο TAXISNET

Ο χρήστης πληκτρολογεί τη διεύθυνση https://www1.gsis.gr/webtax2/telhkykl/year2012/telhkykl/index.jsp και στη συνέχεια κάνει κλικ στο πεδίο «ΕΙΣΟΔΟΣ».

Στη συνέχεια μεταφέρεται στη σελίδα όπου πρέπει να γράψει το ΑΦΜ του, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και να κάνει κλικ στο πεδίο «Αναζήτηση».

Αν τα στοιχεία είναι σωστά τότε θα του εμφανιστεί στην οθόνη τοπ μήνυμα «Επιτυχής αναζήτηση» και προχωρά στην εκτύπωση.

econews

Σχόλια