Eικαστική έκθεση Plexus στο «Σπίτι της Κύπρου»

0
985

Ομαδική εικαστική έκθεση με τον τίτλο Plexus πραγματοποιείται από την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 8 το απόγευμα στο «Σπίτι της Κύπρου-Μορφωτικό Κέντρο Κυπριακής Πρεσβείας» (Ξενοφώντος 2Α, Aθήνα).

Η έκθεση PLEXUS επιχειρεί να φέρει σε διάλογο το έργο τριών καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές με κοινούς καλλιτεχνικούς προβληματισμούς: της Μπίας Ντάβου (γεν. Αθήνα 1932) της Έφης Σπύρου (γεν. Λευκωσία 1976) και του Πέτρου Μώρη (γεν. Λαμία 1986).

Ο τίτλος PLEXUS, παθητική μετοχή της λατινικής λέξης plectere, προέρχεται ετυμολογικά από το αρχαίο ελληνικό πλέκειν και στην αγγλική γλώσσα χρησιμοποιείται ως συνώνυμο του grid (κάνναβος). Με κοινό άξονα την έννοια και την πρακτική του  πλέγματος, η έκθεση συγκεντρώνει έργα που εκτείνονται χρονικά από την δεκαετία του 1970 έως σήμερα, διάστημα που σηματοδοτείται από την είσοδο της πληροφορικής στον οικιακό χώρο και την σύγχρονη μεταψηφιακή συνθήκη όπου η ψηφιακή τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πεδίο ανθρώπινης δραστηριότητας.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν μεγάλες εγκαταστάσεις, επίτοιχα έργα, μικρές χειρονομίες, προσχέδια, κείμενα, σημειώσεις καθώς και οπτικοακουστικό και έντυπο αρχειακό υλικό, δίνοντας έμφαση στον ανοιχτό και διαδικασιακό χαρακτήρα τόσο των έργων όσο και του ίδιου του σχεδιασμού της. Έτσι, έργα από τις σειρές Πλέγματα,(1967-1970) Κυκλώματα (1973-1975) και Σειραϊκές δομές (1978-1983) της Μπίας Ντάβου, συνυπάρχουν με την εγκατάσταση της Έφης Σπύρου Metamorphoses, (2014) από κυλινδρικούς λαμπτήρες φθορισμού πλεγμένους με ιμάντες και την εγκατάσταση του Πέτρου Μώρη Columns (Time, Brain, Transformation, Skeleton), (2015) που αποτελείται από μεταλλικά πλέγματα και γύψινα αντίγραφα εγχάρακτων ψηφιδωτών και τρισδιάστατων μοντέλων.

Στην καλλιτεχνική πρακτική της Μπίας Ντάβου, του Πέτρου Μώρη και της Έφης Σπύρου, το πλέγμα -ως σύστημα που μεταλλάσσει την ενέργεια σε ύλη, ως οργάνωση επιφάνειας, ως δίκτυο σχέσεων αλλά και ως  υπαρξιακή συνθήκη-  γίνεται το όχημα για τη διερεύνηση της γλώσσας των μαθηματικών και των τεχνολογιών της εποχής τους αλλά και για μια συνεχή κριτική αναθεώρηση των σχέσεων μεταξύ φυσικού και ψηφιακού αντικειμένου, υλικής και άυλης διαδικασίας παραγωγής, χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας.

Στο έργο τους, οι πλούσιες μεταμορφώσεις του πλέγματος, από την ψηφίδα παραδοσιακών ψηφιδωτών στο ψηφιακό bit, από τον κάνναβο της πόλης στον κάνναβο της οθόνης του υπολογιστή, από τα σημεία στο χαρτί μιλιμετρέ στην ύφανση, γίνονται πάντα με τελικό σκοπό να θίγουν πρωταρχικά καλλιτεχνικά και πανανθρώπινα ζητήματα.

Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015, ώρα 20:00 και η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016.

—Η συνδρομή του Polyeco Contemporary Art Initiative

Όπως γνωρίζετε, παρουσιάζοντας υψηλή επιχειρηματική ηθική και κοινωνική υπευθυνότητα, το 2014 η Polyeco ξεκίνησε μια φιλόδοξη πρωτοβουλία για την Σύγχρονη Τέχνη η οποία στοχεύει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του κοινού, θίγοντας εμμέσως το κρίσιμο ζήτημα της διαχείρισης των αποβλήτων, το οποίο δεν είναι μόνο τεχνικό, αλλά περιβαλλοντικό και κοινωνικό επίσης.

Σε μία προσπάθεια αφύπνισης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης, η Polyeco αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όχημα και δίοδο διαλόγου την τέχνη, παρουσιάζοντας σύγχρονες λύσεις για ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Τα γλυπτικά έργα της συλλογής προάγουν την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση, αφού κατασκευάζονται με ανακυκλώσιμα υλικά που συλλέγει η Polyeco όπως λαμπτήρες φθορισμού, μπαταρίες κ.α.

Η γλυπτική εγκατάσταση της εικαστικού  Έφη Σπύρου έχει δημιουργηθεί με βασικό υλικό τις κορεσμένες λάμπες φθορισμού.

Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015, ώρα 20:00 και η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016.

econews

 

Σχόλια