Toyota: 90% λιγότεροι ρύποι στα αυτοκίνητα, μηδενικοί στα εργοστάσια το 2050

0
1134

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota δημοσίευσε την έκθεση Toyota Environmental Challenge 2050 στην οποία εκφράζει την πρόθεσή της να παράγει αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν 90% λιγότερους ρύπους ως το 2050 από εργοστάσια μηδενικών εκπομπών.

Με άλλα λόγια τα αυτοκίνητα Toyota της επόμενης γενιάς δεν θα κινούνται με βενζίνη και τα εργοστάσια θα τροφοδοτούνται από πυρηνικά εργοστάσια και ΑΠΕ.

Αυτή τη στιγμή, τα βενζινοκίνητα οχήματα αντιπροσωπεύουν περίπου το 85 τοις εκατό της ετήσιας παραγωγής της Toyota.

Ενδιάμεσος στόχος είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όλων των νέων οχημάτων έως το 2020 να διαμορφωθούν 22 τοις εκατό χαμηλότερα από τα αντίστοιχα επίπεδα του 2010, και 90 τοις εκατό χαμηλότερα μέχρι το 2050.

Στόχος των Ιαπώνων είναι να πουλήσουν 30.000 αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCVs) ως το 2020. Στα υβριδικά θέλουν να πετύχουν ετήσιες πωλήσεις 1,5 εκατ. οχημάτων και να φτάσουν σε σωρευτικές πωλήσεις 15 εκατομμυρίων οχημάτων ωςτο 2020.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, βάσει παραγωγικής ικανότητας και πωλήσεων, υποστηρίζει ότι οι ηλεκτροκινητήρες θα αποκτήσουν κυρίαρχο ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Επίσης προτίθεται να ξεκινήσει την πώληση λεωφορείων κυψελών καυσίμου το 2017, σε πρώτη φάση αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας.

Τέτοιες ανακοινώσεις στέλνουν τέτοια μηνύματα στις αγορές που μεταβάλλουν τις τάσεις στις επενδύσεις και σε τελική ανάλυση διαμορφώνουν το ίδιο το μέλλον.

—Το Mirai

Φέτος, η Toyota έχει προγραμματίσει την κυκλοφορία του μοντέλου κυψελών καυσίμου υδρογόνου Mirai στην Ιαπωνία και αργότερα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Το Mirai φέρεται να καλύπτει περισσότερα από 450 χιλιόμετρα με μία πλήρη δεξαμενή υδρογόνου, ενώ ο πλήρης ανεφοδιασμός του διαρκεί μόνο λίγα λεπτά.

Το υδρογόνο παρέχει πολύ πιο «πυκνή» ενέργεια από τη βενζίνη. Πέντε μόλις κιλά υδρογόνου παρέχουν αυτονομία 480 χιλιομέτρων σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, περίπου διπλάσια από αυτή της ισοδύναμης ποσότητας βενζίνης.

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούνται ήδη ως υποκατάστατα των μπαταριών και των γεννητριών αερίου. Ένα Toyota Mirai μπορεί να ηλεκτροδοτήσει ένα νοικοκυριό για μία εβδομάδα με τα πέντε κιλά υδρογόνου στις δίδυμες δεξαμενές του.

Ένα κιλό υδρογόνου ισοδυναμεί χονδρικά με ένα κιλό βενζίνης.

Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει διαθέσει ελεύθερα 5.680 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κυψελών καυσίμου σε άλλους κατασκευαστές, με την ελπίδα να ενισχυθεί η ανάπτυξη και η καινοτομία της νέας τεχνολογίας.

—Οι Γερμανοί επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η γερμανική Volkswagen στον απόηχο του σκανδάλου με τα «πειραγμένα» λογισμικά στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της δεσμεύτηκε να ενσωματώσει την τεχνολογία AdBlue και ένα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης στα οχήματά της, μια χημική διαδικασία που διασπά τα οξείδια του αζώτου σε άζωτο και νερό.

Το νέο σύστημα θα επιβαρύνει κατά 6.500 Ευρώ κατά μέσο όρο το κόστος των πετρελαιοκίνητων μειώνοντας τις εκπομπές σε ποσοστό 70% ως 90%. Επίσης, ο γερμανικός κολοσσός δεσμεύεται να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, μια τεχνολογία στην οποία υστερεί σημαντικά με αυτοκίνητα αυτονομίας 136 χιλιομέτρων έναντι 400 χιλιομέτρων της Tesla.

 

econews

Σχόλια