Λεωφορεία: αλλαγές εκ βάθρων σε εισιτήρια, επιβίβαση, έλεγχο

0
911

Μπάρες εισόδου στα λεωφορεία αποκλειστικά από τη μπροστινή πόρτα, όπως συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, σύνδεση των δρομολογίων με τα μέσα σταθερής τροχιάς και ειδικά το Μετρό και δημιουργία ενιαίου σώματος είναι ορισμένες από τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση για τον ΟΑΣΑ (που πιθανότατα θα μετονομαστεί).

Η αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου αναφέρει ότι η διαμόρφωση νέας εταιρικής ταυτότητας και νέου brand έχει ως στόχο να καταστήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ελκυστικότερα στις μικρότερες ηλικίες και να τα συνδυάσει με τον κλάδο του τουρισμού.

Τους νέους στόχους που τέθηκαν για τις συγκοινωνίες της Αθήνας είναι η αύξηση των εσόδων μέσω της διάδοσης των καρτών απεριορίστων διαδρομών, της πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής και της αποτελεσματικής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου, αλλά και ο εξορθολογισμός των εξόδων κυρίως με την επίτευξη συνεργιών μεταξύ των συγκοινωνιακών εταιρειών.

Σε αυτό το πλαίσιο θα επανασχεδιαστεί το δίκτυο λεωφορείων και τρόλεϊ έτσι ώστε να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στο δίκτυο του Μετρό που θα αναχθεί σε «ραχοκοκαλιά» των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Η εισιτηριοδιαφυγή αποτιμάται σε 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στο πλαίσιο της πάταξης του φαινομένου θα στελεχωθεί νέο ενιαίο σώμα ελεγκτών κομίστρου αλλά και ειδικό σώμα Ελεγκτών Αστικών Μεταφορών, με τη συνεργασία και της Αστυνομίας.

Παράλληλα θα ανασχεδιαστεί το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher) και θα επεκταθεί το mobile ticketing. Επίσης, κατά την περίοδο της αναδιάρθρωσης θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, στο οποίο η χρέωση θα είναι ζωνική, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, ενώ θα ολοκληρωθεί η τηλεματική.

Γρίφος παραμένει η αύξηση των σημείων πώλησης εισιτηρίων που από το 2011 έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.

Τέλος, τα αρμόδια για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο ευπαθών ομάδων υπουργεία θα πρέπει να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ ειδάλλως ο οργανισμός θα διακόπτει αυτοδικαίως το μεταφορικό έργο.

econews

Σχόλια