Τέλη κυκλοφορίας 2016 με «ειδικό τέλος δακτυλίου» για τα παλιά, ρυπογόνα οχήματα

0
1950

Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων για το 2016.

Όπως δήλωσε στο Mega ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης «το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις» και μίλησε για αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας τα οποία επιβαρύνονται με υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι «ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι».

Αυτό που εξετάζουμε, συνέχισε, είναι «η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά».

Ο ίδιος τόνισε ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

—Τι θα ισχύει στον μικρό δακτύλιο του κέντρου της Αθήνας

Για το θέμα, το «Έθνος» του Σαββάτου γράφει ότι το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει την  καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Το Τέλος δακτυλίου θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ και θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία των ρύπων. Το ίδιο τέλος για τα φορτηγά θα είναι περίπου στα 350 ευρώ, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος, το σχέδιο συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας θα περιλαμβάνεται στο δεύτερο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα και θα περιλαμβάνει:

1. Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Αφορά 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εκπέμπουν παραπάνω από 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και η επιβάρυνση θα είναι γύρω στα 50 ευρώ. Επιπλέον αφορά 410.000 ιδιοκτήτες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1800 κυβικών που θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις 5-10% στους συντελεστές.

2. Μειώσεις των τελών κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (2.000 – 2.5000 κυβικά) με σκοπό να μειωθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.

3. Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του τέλους θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Το κόστος του θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ. Η διαδικασία εφαρμογής του «είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το «ειδικό σήμα» που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των «μονών – ζυγών» ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλος δακτυλίου.

Σχόλια