Το «γκαβό» λεωφορείο χωρίς οδηγό φεύγει από τα Τρίκαλα και πάει Καλιφόρνια

1
5892

Στην Καλιφόρνια ξεκινά από το 2016 η δοκιμή λεωφορείων χωρίς οδηγό. Μπορεί να είναι αυτό που αποκαλούν «γκαβό» στα Τρίκαλα.

Σε πρώτη φάση τα λεωφορείο θα υποβληθούν σε δοκιμές σε ένα προαστιακό πάρκο γραφείων και επιχειρήσεων στο Σαν Ραμόν, όπου διαθέτουν εγκαταστάσεις μεγάλες εταιρείες όπως οι PG&E, Chevron κ.ά.

Τα αυτόνομα λεωφορείο θα προμηθεύσει στον τοπικό φορέα μεταφορών η γαλλική εταιρεία

 

Η EasyMile έχει ήδη δοκιμάσει τα αυτόνομα λεωφορεία χαμηλής ταχύτητας EZ10 σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα στη Φινλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελβετία. Σε μια περίπτωση, τα λεωφορεία χωρίς οδηγό εκτελούν μια κυκλική διαδρομή γύρω από ένα ψυχαγωγικό πάρκο, σε μια άλλη μεταφέρουν επιβάτες από ένα σημείο στάθμευσης στο παραλιακό μέτωπο.

Τα εν λόγω οχήματα, όπως και τα αυτοκίνητα που αναπτύσσουν η Google και άλλες εταιρείες τεχνολογίας στην «Κοιλάδα του Πυριτίου» διαθέτουν εσωτερικό λογισμικό χαρτογράφησης υψηλής ευκρίνειας για να γνωρίζουν τις διαδρομές τους και διάφορους αισθητήρες ώστε να αποφεύγουν τους πεζούς και άλλα εμπόδια.

Αυτά στην Καλιφόρνια.

Στα Τρίκαλα, πολλά μέλη της τοπικής κοινωνίας και καταστηματάρχες αντιδρούν αρνητικά στην κυκλοφορία του λεωφορείου χωρίς οδηγό. Μάλιστα διαβάζουμε ότι το αποκαλούν «γκαβό».

«Δεν πρόκειται να …ακούσει η Δημοτική Αρχή Τρικάλων τις “φωνές” Τρικαλινών για τα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην λειτουργία της πόλης από το «λεωφορείο χωρίς οδηγό» που κινείται εντός πολεοδομικού ιστού» αναφέρει η ιστοσελίδα trikalanews.gr.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα θεωρεί ότι κακώς οι λεωφορειόδρομοι στους δρόμους της θεσσαλικής πόλης θα πρέπει να μένουν κενοί για να περνάει απρόσκοπτα το λεωφορείο του προγράμματος CityMobil2 και ότι δεν θα πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στους παραβάτες (μηχανάκια, παπάκια, μπόμπους, μονόγκαζα κλπ).

Όπως θα διαβάσετε στο απόσπασμα σχετικού ρεπορτάζ ειρωνεύεται τη δημοτική αρχή στην προσπάθειά της να τηρήσει την τάξη:

«Όπως κατέγραψε το trikalanews.grυπό τον …μπαμπούλα του προστίμου …τετράτροχα και δίκυκλα της Δημοτικής Αστυνομίας, έχουν εξαπολύσει …αυτοκυνηγητό σε όσους εμποδίζουν την κίνηση του … «γκαβού» λεωφορείου, προκειμένου να κρατήσουν ελεύθερο από οχήματα των …λεωφορειόδρομο.

Επί της …πράξης, διαψεύστηκαν οικτρά τα «δελτία τύπου» της Δημοτικής Αρχής Τρικάλων που «έβλεπαν» πριν λίγο καιρό δήθεν …συμμόρφωση των οδηγών και …αποδοχή του «πειράματος»…

Κάτι τέτοιο φυσικά δεν υπήρξε ποτέ και πλέον είχε απομείνει στην Δημοτική Αρχή Τρικάλων ο …μονόδρομος των προστίμων για να …πείσει τους οδηγούς των οχημάτων για την …αναγκαιότητα του «γκαβού» λεωφορείου…

Πάντως μέχρι στιγμής, υπάρχει η συγκέντρωση υπογραφών δεκάδων επιχειρηματιών και δημοτών επί της Οδού Στρατηγού Σαράφη αλλά και την πολύ μεγάλη πλέον πιθανότητα δικαστικών περιπετειών της Δημοτικής Αρχής, εξαιτίας κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στην πόλη όπως τοποθέτηση φαναριών ακόμα και μέσα στην μέση δρόμων που δεν φημίζονται για την επάρκεια δημοτικού φωτισμού…».

econews

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Διαβάζοντας και άλλα άρθρα του trikalanews φαίνεται να τα έχει βάλει με τη δημοτική αρχή.
    Υποπτευόμαστε (με κάθε επιφύλαξη) ότι εκτός απο αυτούς και κάποιους που διαμαρτύρονται, κανένας άλλος δεν αποκαλεί το λεωφορείο «γκαβό».
    «Λεωφορείο χωρίς οδηγό που κινείται εντός πολεοδομικού ιστού», το αναφέρουν.
    Αν ήταν να κάνουν κύκλους σε μια πλατεία δεν έχει νόημα.

    Αν τα Τρίκαλα έχουν πρόβλημα κίνησης, θέσεων πάρκινκ και ανυπαρξία λεωφορειολωρίδων (ή κυκλοφοριακής αγωγής) δεν φταίει το μίνιbus.
    Είναι κρίμα να ακυρωθεί τέτοιο πιλοτικό πρόγραμμα προτού βγούν χρήσιμα συμπεράσματα.

Comments are closed.