Τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ακριβαίνουν – Υποβαθμίζεται το «πράσινο» κριτήριο

0
11623

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό να τονώσει τα έσοδα του κράτους.

Προφανώς το κόστος που θα κληθούν να καταβάλλουν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών θα είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο αυτοκίνητο θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα.

Επίσης, θα επιβαρυνθούν τα νοικοκυριά με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ.

«Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα χιλιάρι για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις.

«Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.

—Υποβαθμίζεται το κριτήριο των ρύπων

Η εμπορική αξία, κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Στο ΥΠΟΙΚ σημειώνουν ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ με χαμηλούς ρύπους σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

Οι τελικές προτάσεις θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους δανειστές από τα μέσα Οκτωβρίου όταν και θα καταφθάσουν οι εκπρόσωποί τους στην Αθήνα.

—Τα κριτήρια

Συνοπτικά, τα κριτήρια που εξετάζει το ΥΠΟΙΚ είναι:

Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά οικογένεια. Θα υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για το τρίτο όχημα.

Το άθροισμα των κυβικών των οχημάτων ανά νοικοκυριό. Μια οικογένεια με ένα μεσαίο αυτοκίνητο, καθώς και ένα δεύτερο μικρού κυβισμού δεν πρέπει να περιμένει επιπλέον επιβάρυνση. Ωστόσο για οικογένειες με δυο πολύ μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένει επιβαρύνσεις.

Κριτήριο εμπορικής αξίας για ΙΧ που πήραν αριθμό κυκλοφορίας μετά το 2010. Τα τέλη αυτής της κατηγορίας οχημάτων υπολογίζονται με βάση το πόσο ρυπογόνα είναι τα οχήματα.

Έτσι τώρα θα ληφθεί υπόψη και η εμπορική αξία στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα, ένα καινούργιο όχημα 3.500 κ.εκ. μοντέλο του 2015 με τιμή αγοράς 100.000 Ευρώ καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Της ίδιας εταιρίας αυτοκίνητο εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ αλλά μοντέλο του 2007 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.

Καινούργιο όχημα του 2015 κυβισμού 2.000 κ.εκ. με τιμή αγοράς τα 40.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ. Ένα άλλο όχημα της ίδιας εταιρίας με ίδιο κυβισμό αλλά που χρονολογείται από το 2005 και με τιμή αγοράς τα 12.000 ευρώ πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.

Οι προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι ήδη έτοιμες, αλλά θα πρέπει να παρουσιαστούν στο κουαρτέτο που αναμένεται μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου να έρθει στην Ελλάδα.

Σχόλια