PwC: γιατί οι CEOs των μεγάλων εταιρειών ασχολούνται με την Κλιματική Αλλαγή

0
422

Μια νέα έρευνας της PwC αναδεικνύει μια αναδυόμενη κατηγορία Διευθυνόντων Συμβούλων (CEOs) που διαβλέπουν ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης για τις εταιρείες τους στις δράσεις αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής.

Παρ” όλο που απομένουν λιγότερες από 100 ημέρες μέχρι την Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα που θα λάβει χώρα στο Παρίσι, τρεις στους τέσσερεις διευθύνοντες συμβούλους που συμμετείχαν στην έρευνα της PwC δήλωσαν ότι αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες ανταποκρινόμενοι στην κλιματική αλλαγή. Το ένα τρίτο εξ αυτών υποστηρίζουν μάλιστα ότι αυτή στρατηγική συμβάλλει στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους.

Ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι:

* Το 54% προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους επενδύσεις εν όψει των ευκαιριών πράσινης ανάπτυξης

* Μια δεσμευτική διεθνής συμφωνία για την κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την κινητοποίηση των επιχειρήσεων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή

* Οι τιμές και το ρυθμιστικό πλαίσιο του κλάδου της ενέργειας πρωταγωνιστούν στις
βραχυπρόθεσμες ανησυχίες

Η έρευνα της PwC απευθύνθηκε σε ηγετικά στελέχη του διεθνούς επιχειρηματικού κόσμου και είχε ως αντικείμενο τις προοπτικές ανάπτυξης σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.

Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν μια αναδυόμενη κατηγορία διευθύνοντων συμβούλων που είναι βέβαιοι για τις ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης γενικότερα και οι οποίοι τάσσονται υπέρ της ανάληψης δράσης εν όψει της κλιματικής αλλαγής με κίνητρα την εξοικονόμηση του κόστους, την αποτελεσματικότερη διαχείριση κινδύνων και τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

* Τρεις στους πέντε ερωτηθέντες διευθύνοντες συμβούλους υποστηρίζουν ότι αναλαμβάνουν δράση για την κλιματική αλλαγή με στόχο να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

* Πάνω από τους μισούς κινητοποιούνται με στόχο τη βελτίωση της αξίας για τους μετόχους (53%) και τη δημιουργία εμπιστοσύνης στον οργανισμό τους (52%).

* Το 58% υποστηρίζει ότι οι εταιρείες τους εργάζονται από κοινού με προμηθευτές και επιχειρηματικούς συνεργάτες για να διαχειριστούν τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή και το 55% με τους καταναλωτές.

* Το 89% έχει πραγματοποιήσει βελτιώσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το 74% έχει θέσει στόχους για την ανακύκλωση.

* Το 61% έχει αλλάξει τον τρόπο παρακολούθησης και διαχείρισης των κινδύνων.

* Το 49% συζητά σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου για την κλιματική αλλαγή τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο.

Η PwC επισημαίνει ότι μια δεσμευτική συμφωνία για το Κλίμα συνεπάγεται τόσο ευκαιρίες όσο και κινδύνους, ειδικά για τις επιχειρήσεις που δεν προετοιμάζονται για τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» επιχειρηματικό τοπίο.

econews

Σχόλια