Η πετρελαιοκίνηση στο απόσπασμα στη σκιά της Volkswagen

0
2791

Το θέμα της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα θα επανεξετάσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μιλώντας στο περιθώριο της τελετής παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου, ο υφυπουργός και υπεύθυνος και θέματα περιβάλλοντος  κ. Γιάννης Τσιρώνης ανέφερε ότι «το θέμα της πετρελαιοκίνησης πρέπει να το δούμε εξ υπαρχής γιατί σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος έχει φανεί ότι δημιουργεί προβλήματα».

Υπενθυμίζεται ότι σε συνέντευξή του σε ιστοσελίδα στις αρχές Μαΐου υπουργός είχε δηλώσει ότι «ο τρόπος υπολογισμού των Ετήσιων Τελών με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι δίκαιος, αλλά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι τα πιο επικίνδυνα και τα πλέον ρυπογόνα» επισημαίνοντας πως τα μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης, δρομολογούνται το επόμενο χρονικό διάστημα.

«Ουδέποτε μίλησα για νέους φόρους ή τέλη στην πετρελαιοκίνηση, υποστήριξε μετά τις αντιδράσεις ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, διαψεύδοντας ότι έκανε την επίμαχη δήλωση στην ιστοσελίδα.

«Κάναμε ένα θαυμάσιο εμπορικό δώρο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία» είχε δηλώσει πάντως στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι σχολιάζοντας την απόφαση της τότε κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου να επιτρέψει την πετρελαιοκίνηση.

—Το σκάνδαλο της Volkswagen

Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξαπατούσε τις αμερικανικές κανονιστικές αρχές σχετικά με τις εκπομπές αερίων ρύπων των αυτοκινήτων της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, η Volkswagen παραδέχθηκε ότι εφάρμοζε λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την αμερικανική αγορά, το οποίο λειτουργούσε μόνο όταν τα αυτοκίνητα περνούσαν από επίσημους ελέγχους για εκπομπές ρύπων, όπως δήλωσε την Παρασκευή η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency, EPA). Κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, τα αυτοκίνητα με το λογισμικό μολύνουν 10 έως 40 φορές περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια, σύμφωνα με υπολογισμούς της EPA.

Το σκάνδαλο αφορά σε περισσότερα από 11 εκατομμύρια οχήματα.

Η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, κατέρρευσε με την δημοσιοποίηση της υπόθεσης, ενώ παραιτήθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος, Μάρτιν Βίντερκορν.

Η Volkswagen είναι ένα από τα κορυφαία σύμβολα της Γερμανικής βιομηχανίας, έχουν παρουσιάσει την δεκαετία του 1930 από τα πλέον δημοφιλή φθηνά οικογενειακά αυτοκίνητα. Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 500.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, και στις θυγατρικές της, μεταξύ αυτών την Audi, την Bentley, την Seat και την Lamborghini.

—Κοροϊδεύουν με τα πετρελαιοκίνητα

Εννέα στα δέκα νέα αυτοκίνητα ντίζελ παραβιάζουν τα νέα όρια ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάζονται σε δρόμους και όχι σε πίστες δοκιμών, σύμφωνα με νέα έκθεση.

Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν επτά φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο αυτοκίνητο να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο. Μοντέλα από κάθε μεγάλο κατασκευαστή οχημάτων βρέθηκαν να παραβιάζουν το όριο όταν αξιολογήθηκαν υπό πραγματικές συνθήκες.

Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες εκπομπών με την ονομασία «Euro 6».

Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάνουν διάφορα «τερτίπια» ώστε να δείχνουν ότι τα αυτοκίνητά τους αποδίδουν πολύ καλύτερα υπό συνθήκες δοκιμής σε σχέση με την κανονική οδήγηση στο δρόμο.

Τα αέρια οξειδίων του αζώτου και οι υπόλοιποι ρύποι που σχετίζονται με οχήματα εκτιμάται ότι προκαλούν μισό εκατομμύριο πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στην ΕΕ.

Η σχετική έκθεση του οργανισμού Transport & Environment (T&E) αποκαλύπτει επίσης ότι οι κατασκευαστές οχημάτων συχνά πωλούν λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα των ίδιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου οι κανόνες εκπομπών είναι αυστηρότεροι.

Το ίδιο όμως δεν ίσχυε με την Volkswagen που αποφάσισε να εξαπατήσει.

econews

Σχόλια