Τρίκαλα: το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό φέρνει και οπτικές ίνες

0
124

Τα Τρίκαλα μαζί με λεωφορεία χωρίς οδηγό θα αποκτήσουν και πρόσθετο δίκτυο οπτικών ινών ώστε να καταστεί εφικτή η λειτουργία της νέας τεχνολογίας.

Όπως ανακοίνωσε η δημοτική αρχή των Τρικάλων, πρόκειται για αναγκαία ενέργεια του δήμου Τρικκαίων και της e-trikala Α.Ε., με πολλαπλά οφέλη. Η συγκεκριμένη δράση για την οπτική ίνα είναι αποτέλεσμα της πρόσφατης υπουργικής απόφασης, η οποία ενέκρινε τους όρους κίνησης και κυκλοφορίας του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό. Σύμφωνα με αυτή, απαιτείται η ύπαρξη ενός επαγγελματία οδηγού στο κέντρο ελέγχου και παρακολούθησης της κυκλοφορίας του λεωφορείου. Αυτός θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα και ήχο, σαν να οδηγούσε το όχημα. Σκοπός της παρουσίας του θα είναι, προστίθεται, μόνο ο επεμβατικός, δηλαδή να παρέμβει, εάν τυχόν παραστεί ανάγκη.

Η κίνηση του οχήματος θα γίνεται εξ ολοκλήρου με τα ηλεκτρονικά μέσα. Επομένως, για να τοποθετηθούν κάμερες και ηχητικά συστήματα που σε πραγματικό χρόνο θα μεταφέρουν τα δεδομένα από το δρόμο στην αίθουσα ελέγχου, απαιτείται ταχύτητα. Αυτή επιτυγχάνεται, τονίζεται στην ανακοίνωση του δήμου, με την οπτική ίνα, η οποία έχει τεράστια «χωρητικότητα» ηλεκτρονικών δεδομένων. Έτσι, σε 37 σημεία κατά μήκος της διαδρομής του λεωφορείου, θα τοποθετηθούν κεραίες εκπομπής σήματος, που άμεσα θα μεταδίδεται στο κέντρο ελέγχου.

Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η παγκόσμιας σημασίας δράση για την κίνηση του λεωφορείου, το δίκτυο αυτό των οπτικών ινών θα χρησιμοποιηθεί για τους Τρικαλινούς: Αφενός με την αύξηση της χωρητικότητας των δεδομένων, αφετέρου με πλήθος εφαρμογών. Για παράδειγμα, επισημαίνεται, θα υπάρχει για πρώτη φορά ενοποιημένη εικόνα για επτά κόμβους φαναριών, προκειμένου να ελέγχεται συνολικότερα ο τρόπος λειτουργίας τους.

Προκειμένου να εγκατασταθεί η οπτική ίνα, από σήμερα Πέμπτη 20 Αυγούστου μέχρι και την Κυριακή 23 Αυγούστου, για τέσσερεις ημέρες, θα γίνουν οι απαραίτητες εργασίες από την e-trikala ΑΕ, η οποία ζητά την κατανόηση των δημοτών για όποια όχλησή τους από τις εν λόγω εργασίες.

Σχόλια