Οδόστρωμα από ανακυκλωμένο πλαστικό καταργεί τη «βρώμικη» άσφαλτο

0
780

Στην Ολλανδία υπάρχει ηλιακός ποδηλατόδρομος, φωτοβολταϊκά ηχοπετάσματα σε αυτοκινητόδρομους, «έξυπνοι» αυτοκινητόδρομοι με άσφαλτο που φωσφορίζει και ενημερώνει τους οδηγούς για τις συνθήκες που επικρατούν, αλλά και ειδικές, «ουράνιες» κυκλικές διασταυρώσεις για τους ποδηλάτες.

Το γεγονός λοιπόν ότι η βορειοευρωπαϊκή χώρα θα γίνει η πρώτη στον κόσμο που θα αντικαταστήσει την άσφαλτο των δρόμων με ανακυκλωμένο πλαστικό δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει.

Αυτή τη φορά, το δημοτικό συμβούλιο του Ρότερνταμ ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εφαρμογή ενός πιλοτικού σχεδίου ασφαλτόστρωσης με αυτό το υλικό σε συνεργασία με την εταιρεία VolkerWessels.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι το ανακυκλωμένο πλαστικό ως πρώτη ύλη για άσφαλτο παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως η ταχύτερη κατασκευή, η μεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση και τις ακραίες θερμοκρασίες από  τους μείον 40 στους 80 βαθμούς Κελσίου  και το μικρότερο κόστος συντήρησης.

Επειδή κομμάτια του οδοστρώματος είναι προκατασκευασμένα η εγκατάστασή τους στην άμμο των Κάτω Χωρών είναι απλή υπόθεση -μπορεί να τοποθετηθεί ως ενιαίο κομμάτι- και έτσι η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων συντομεύεται σε εβδομάδες αντί για μήνες.

Επίσης, η διάρκεια ζωής της πλαστικής ασφάλτου είναι τρεις φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με τη συμβατική.

Η νέα αυτή μέθοδος παράλληλα προσφέρει λύσεις για σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως την ανησυχητική συσσώρευση τόνων πλαστικών απορριμμάτων τόσο στην ξηρά όσο και στους ωκεανούς.

Τέλος, συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς η συμβατική άσφαλτος ευθύνεται για 1,6 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου δύο τοις εκατό των εκπομπών από τις Μεταφορές.

Εάν το σχέδιο εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο και ακολουθηθεί το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, οι πρώτοι δρόμοι με ανακυκλωμένο πλαστικό θα είναι διαθέσιμοι στο Ρότερνταμ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

«Το πλαστικό προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις σύγχρονες μεθόδους οδοποιίας, τόσο στην τοποθέτηση στους δρόμους όσο και στη συντήρησή τους», δήλωσε ο Ρολφ Μαρς, διευθυντής του αρμοδίου τμήματος της αναδόχου εταιρείας.

«Το Ρότερνταμ είναι μία ιδιαίτερα καινοτόμος πόλη και έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό την ιδέα μας, καθώς ταιριάζει πολύ στην πολιτική βιωσιμότητας που ακολουθεί το συμβούλιο», πρόσθεσε.

Υπενθυμίζεται ότι γάλλοι μηχανικοί αναπτύσσουν μια πρωτοποριακή άσφαλτο από φύκη.

econews

Σχόλια