Η Ορνιθολογική αναδεικνύει τη σημασία των αδόμητων χώρων για την άγρια ζωή

0
7

Με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας των αδόμητων χώρων για την άγρια ζωή και της συμβολής τους στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία διοργανώνει και συμμετέχει σε μια σειρά εκδηλώσεων στο πλαίσιο του Προγράμματος «Δίκτυο Αδόμητων χώρων: για τα πουλιά και τους ανθρώπους», που υλοποιείται για τρίτη χρονιά με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Με αφορμή την ολοκλήρωση του Προγράμματος για το σχολικό έτος 2014-15 η Ορνιθολογική μας καλεί να συμμετάσχουμε στις εξής εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε πάρκα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης:

*Πέμπτη 7/05, 18:00-21:00, πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, Θεσσαλονίκη: Παρατήρηση πουλιών και έκθεση ζωγραφικής, υπό τη διοργάνωση του δήμου Παύλου Μελά σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου.

*Παρασκευή 29/5, 18:00-21:00, Αίθουσα «Οινοποιείο», Πάρκο «Α. Τρίτσης», Ίλιον: Τελετή Βράβευσης Διαγωνισμού Ξύλινης Τεχνητής Φωλιάς που διοργανώνεται από την περιβαλλοντική ομάδα του 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου, με την υποστήριξη του δήμου Γαλατσίου και της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.

*Παρασκευή 5/6, 9:00-12:00, Πάρκο «Α. Τρίτσης», Ίλιον: Καθαρισμός πάρκου με τη συμμετοχή μαθητών από σχολικές μονάδες της περιοχής, με την υποστήριξη του δήμου Ιλίου.

*Κυριακή 7/6, 18:00-20:00, Κήπος Νίκαιας, Νίκαια: Έκθεση μαθητικών έργων, αφήγηση παραμυθιών από τη λαϊκή παράδοση και παιδικά εργαστήρια με την υποστήριξη του δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη

Να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα δύο χρόνια στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά περισσότεροι από 800 μαθητές από 22 σχολικές μονάδες στους νομούς της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Οι σχολικές ομάδες περιηγήθηκαν και αξιολόγησαν τα πάρκα της γειτονιάς τους, ενώ δράσεις ενίσχυσης της βιοποικιλότητας (τοποθέτηση ξύλινων φωλιών για πουλιά, ξενώνων για έντομα κ.λπ.) πραγματοποιήθηκαν από τις ομάδες σε έντεκα συνολικά πάρκα.

Από την αξιολόγηση μάλιστα του εκπαιδευτικού προγράμματος έχουν προκύψει θετικά δείγματα καθώς φαίνεται πως οι μαθητές διαπίστωσαν στην πράξη και κατά την περιήγησή τους στα πάρκα τις βασικές χρήσεις των αδόμητων χώρων για τον άνθρωπο (ξεκούραση και ηρεμία, άθληση, ψυχαγωγία, παρατήρηση άγριας ζωής, παιχνίδι κ.λπ.).

Επίσης, οι μαθητές απεικόνισαν στις ζωγραφιές τους με θέμα «Ένα ιδανικό πάρκο» βασικά στοιχεία για την άγρια ζωή όπως ποικιλία δέντρων και θάμνων, παρουσία νερού, χαμηλή βλάστηση, φωλιές για πουλιά κ.ά.

Ακόμη, απεικόνισαν και στοιχεία που εξυπηρετούν τις ανθρώπινες ανάγκες σε ένα πάρκο όπως μονοπάτια, παγκάκια, βρύσες κ.λπ. Τέλος, κατέθεσαν τις προτάσεις τους για τη βελτίωση των πάρκων τόσο για την άγρια ζωή όσο και για τον άνθρωπο.

Σχόλια