Ecocity: προτάσεις για την αιθαλομίχλη – Θέρμανση, ταξί, νοθεία και ΚΤΕΟ

0
34

Τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη μείωση των συγκεντρώσεων αιωρούμενων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος της αιθαλομίχλης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατέθεσε το Ecocity.

Το Ecocity εστιάζει τις πηγές του προβλήματος στα στερεά και υγρά καύσιμα για θέρμανση και μετακινήσεις αντίστοιχα, στην ατμοσφαιρική ρύπανση από οχήματα και ειδικά τη μάστιγα των ταξί, στον ελλιπή έλεγχο των οχημάτων που δεν περνούν από τα ΚΤΕΟ και στη διάθεση νοθευμένων και λαθραίων υγρών καυσίμων.

Επιγραμματικά, οι θέσεις του Ecocity είναι οι εξής:

—ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ

ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

–Ποιότητα της διακινούμενης βιομάζας.

*Εισαγόμενη από άλλες χώρες – Καταγραφής κυκλώματος διακίνησης και ποιότητας βιομάζας ανά Περιφέρεια:

  1. Μητρώο Εισαγωγέων Βιομάζας (Υπεύθυνη Δήλωσή τους με αναφορά Χώρα εισαγωγής και Εταιρία που συνεργάζονται.
  2. Κάθε εισαγωγέας να καταθέσει κατάλογο με πελάτες/εμπόρους που πωλούν pellets και άλλα είδη βιομάζας

*Παραγόμενη στη χώρα – Καταγραφής κυκλώματος διακίνησης και ποιότητας βιομάζας ανά Περιφέρεια :

  1. Μητρώο Παραγωγών Βιομάζας στη χώρα
  2. Κάθε βιομηχανία παραγωγής να καταθέσει κατάλογο με πελάτες/εμπόρους που πωλούν pellets και άλλα είδη βιομάζας

*  Διακινητές/Έμποροι ανά Πόλη

  1. Υπεύθυνη Δήλωση Εμπόρων σε Περιφέρειες, για διάθεση pellets και ξυλείας)
  2. Απογραφή σημείων πώλησης ξυλείας ανά Περιφέρεια
  3. Έλεγχος Εμπόρων/Πωλητών ξυλείας, pellets & βιομάζας με έλεγχο τιμολογίων παραλαβής ανά προμηθευτή (Περιφέρειες).
  4. Εντοπισμός από ποιόν παρέλαβαν, πότε και αν είναι νόμιμος προμηθευτής
  5. Έλεγχος αποθεμάτων (παραλαβές-πωλήσεις)

 ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

  • Πολιτική προώθησης του φυσικού αερίου προς τα νοικοκυριά

ü  Eιδικές παροχές έναντι της βιομηχανικής χρήσης.

ü  Μείωση των φόρων του φυσικού αερίου

ü  Εφαρμογή κινήτρων για επέκταση των συνδέσεων

  • Προώθηση της χρήσης πετρελαίου για θέρμανση

ü  Μεγαλύτερη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, για την τόνωση του δικαιώματος θέρμανσης στη χειμερινή περίοδο των χαμηλόμισθων και οικονομικά ασθενών τάξεων

*Kαταπολέμηση της κλοπής και νοθείας πετρελαίου :

ü  Απογραφή Δεξαμενών Πετρελαίου σε όλη τη χώρα

ü  Εφαρμογή ηλεκτρονικού ελέγχου διακίνησης καυσίμων από τα σημεία φόρτωσης μέχρι και την  επιστροφή των βυτιοφόρων

ü  Ευθύνη παρακολούθησης της διακίνησης και των βυτιοφόρων από τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων που συνεργάζονται οι μεταφορείς.

ü  Πλήρης έλεγχος και επιβολή κυρώσεων σε μη εφαρμογή συστήματος εισροών-εκροών σε πρατήρια

Η χρήση πετρελαίου για εμπορική και βιομηχανική χρήση χωρίς την παροχή έκπτωσης των ιδιωτών (θέρμανση).

*Σφικτός έλεγχος στην ποιότητα του διακινούμενου πετρελαίου θέρμανσης.

ü  Παραλαβές πετρελαίου ανά ΑΦΜ Ιδιώτη ή ΑΜ Πολυκατοικίας (Διαθέσιμοι ΑΜ από ρεύμα, νερό κλπ)

ü  Διασταύρωση ποσοτήτων φόρτωσης με ποσότητες πώλησης σε πρατήρια καυσίμων (σύστημα εισροών – εκροών) και σε εταιρίες εμπορίας (μηχανογραφικό σύστημα)

ü  Σε παρανομούντες που διακινούν λαθραίο καύσιμο να εξομοιωθούν οι ποινές αντίστοιχα με τις περιπτώσεις φορτηγών που διακινούν ξυλεία λαθραία (κατάσχεση οχήματος μέχρι εκδίκαση της υπόθεσης)

ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΟΧΗΜΑΤΑ

  • Αναθεώρηση στο καθεστώς του «πράσινου δακτυλίου»

–          Απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων στο κέντρο των μεγάλων πόλεων (απαραίτητος ο περιορισμός εκπομπής PM & NOx)

–          Διατήρηση ελεύθερης κυκλοφορίας σε δακτύλιο στα οχήματα Φυσ. Αερίου, στα Υβριδικά και στα Ηλεκτρικά

*Κίνητρα για αντικατάσταση του στόλου των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με οχήματα φυσικού αερίου, ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα.

*Κίνητρα και για μετατροπή ταξί για χρήση Φυσικού Αερίου

*Απόσυρση και αντικατάσταση του ρυπογόνου στόλου των Φορτηγών, που κυκλοφορούν στη χώρα, καθώς και εφαρμογή αντικινήτρων για τις εισαγωγές μεταχειρισμένων παλαιάς τεχνολογίας.

Δημιουργία περιβαλλοντικών δακτυλίων για φορτηγά σε Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, ώστε να εισέρχονται μόνο νέας τεχνολογίας φορτηγά πετρελαιοκίνητα οχήματα και όχι ο παλιός και ρυπογόνος στόλος των μεταχειρισμένων που υπάρχουν.

*Ανάπτυξη των ΜΜΜ και προώθηση των λεωφορείων φυσικού αερίου και μέσων σταθερής τροχιάς στην Περιφέρεια

*Τοποθέτηση παγίδων μικροσωματιδίων

–          Σε όλα τα παλαιάς τεχνολογίας Φορτηγά

–          σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά λεωφορεία που διέρχονται στον αστικό ιστό των μεγάλων πόλεων

–          σε όλα τα οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων

–          σε όλα τα Σχολικά Λεωφορεία

–          στα ταξί παλαιάς τεχνολογίας

*Σφικτός έλεγχος για τη σωστή συντήρηση των αυτοκινήτων και δικύκλων (ΚΤΕΟ)

*Απαγόρευση στάθμευσης και της λειτουργίας κλιματισμού εν στάσει, σε τουριστικά λεωφορεία σε περιοχές γύρω από τους αρχιαολογικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (εφαρμογή μεθόδου Ρώμης)

*Δημιουργία και Λειτουργία ΕΦΕΚ (Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Καυσίμων)

–          Ανεξάρτητη Αρχή για την παρακολούθηση του κυκλώματος καυσίμων

–          Έλεγχοι δεξαμενών και τήρηση μητρώου

–          Εποπτεία σε καθεστώς ελέγχου ποιότητας καυσίμων

Το ECOCITY υπογραμμίζει  ότι πιθανοί κυβερνητικοί στόχοι με οικονομικό προσανατολισμό αποδείχθηκαν αναποτελεσματικοί και δεν αντισταθμίζουν το κόστος από την προκαλούμενη νοσηρότητα και πρόωρη θνησιμότητα του πληθυσμού, που προέρχεται από τα αυξημένα επίπεδα οξειδίων αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων.

Τονίζει την απουσία βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού και μηχανισμών ελέγχου για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την ανάγκη εμπλουτισμού του δικτύου σταθμών μετρήσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε κάθε μεγάλη πόλη μας.

Καλεί τα συναρμόδια Υπουργεία να δρομολογήσουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων

–          είτε από την καύση βιομάζας,

–          είτε από την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων,

–          είτε από χρήση νοθευμένου καύσιμου.

Όπως είναι φανερό τα στοιχεία ρύπανσης του αέρα, που καταγράφηκαν στις δύο πόλεις τον περασμένο χειμώνα ήταν και πάλι ιδιαίτερα ανησυχητικά και απογοητευτικά με ιδιαίτερα υψηλές συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων και καρκινογόνων πολυαρωματικών υδρογονανθράκων, που ξεπέρασαν τα όρια θεσμοθετημένα από την Ε.Ε. επιφυλακής και τα όρια των Οδηγιών της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας.

Σχόλια