Ποδήλατο για μετακινήσεις μόλις από το 3% των Ελλήνων

1
40

Μόλις των 3% των Ελλήνων στα μεγάλα αστικά κέντρα χρησιμοποιεί το ποδήλατο ως βασικό μέσο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, σύμφωνα με νέα έρευνα της Public Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς.

Παρόλα αυτά, με το 27% των ερωτηθέντων να διαθέτει ποδήλατο και τους μισούς νέους (ηλικίας 18 – 35) να έχουν τα πρωτεία, δράσεις όπως η πρωτοβουλία «Με ποδήλατο στη δουλειά» και η 8η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία μπορούν να είναι μια ακόμη «ορθοπεταλιά» για την υιοθέτηση του πλέον οικολογικού, οικονομικού και υγιεινού μέσου μετακίνησης.

Το πρόγραμμα WWF – Καλύτερη Ζωή, αποκλειστικός δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δίνει σήμερα στη δημοσιότητα αποκαλυπτικά στοιχεία για τη χρήση του ποδηλάτου από τους Έλληνες και καλεί τους πολίτες να «κάνουν πετάλι» για πιο βιώσιμες πόλεις και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Η έρευνα της Public Issue αποδεικνύει ότι έχουμε να κάνουμε ακόμη πολύ πετάλι. Μόλις το 32% των πολιτών δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το ποδήλατο τον τελευταίο χρόνο. Εξίσου ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι το 15% των Αθηναίων δήλωσε ότι «δεν έχει κάνει ποτέ/δεν ξέρει» ποδήλατο, ενώ περίπου το 40% έχει να κάνει ποδήλατο από παλιά ή την παιδική του ηλικία.

Αναφορικά με τη συχνότητα χρήσης του ποδηλάτου, μόλις το 21% των πολιτών δήλωσε ότι το χρησιμοποιεί όσο συχνά θέλει. Οι άνδρες ποδηλάτες είναι περισσότεροι από τις γυναίκες, ενώ το ποδήλατο είναι δημοφιλέστερο σε άτομα με ανώτερη εκπαίδευση.

Η περιορισμένη χρήση του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις έχει όμως και συγκεκριμένα αίτια, σύμφωνα με τους πολίτες. Ενδεικτικό είναι ότι το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η έλλειψη υποδομών και ποδηλατοδρόμων λειτουργεί αποτρεπτικά. Παράλληλα, η αίσθηση ανασφάλειας και η επικινδυνότητα – κάτι που οφείλεται εν μέρει και στην έλλειψη υποδομών – είναι ο λόγος μη συχνής χρήσης ποδηλάτου για το 23% των πολιτών.

Υπάρχει απάντηση;

Η πρωτοβουλία των πολιτών μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η WWF – Καλύτερη Ζωή μας καλεί να συμμετέχουμε στην πρωτότυπη δράση «Με ποδήλατο στη δουλειά» που διοργανώνεται για 4η συνεχόμενη χρονιά, μέχρι τις 31 Μαΐου, από τους ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και την ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα. Πρόκειται για έναν φιλικό διαγωνισμό που καλεί τους εργαζόμενους να πηγαίνουν με το ποδήλατο στη δουλειά, προωθώντας την καθημερινή του χρήση και τα πολλαπλά του οφέλη.

Δείτε περισσότερα εδώ: http://biketowork.gr/.

«Με την εξαίρεση λίγων πόλεων, το αυτοκίνητο έχει καταστεί ο κυρίαρχος τρόπος μετακίνησης των πολιτών στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Όμως μαζί με το αυτοκίνητο έρχονται η ατμοσφαιρική ρύπανση, το υπέρογκο κόστος καυσίμων, τα μποτιλιαρίσματα, τα νεύρα και το άγχος. Στη WWF – Καλύτερη Ζωή λέμε πως είναι εφικτό να βάλουμε ξανά το ποδήλατο στη ζωή μας. Ο φιλικός διαγωνισμός “Με ποδήλατο στη δουλειά” είναι μια πρώτης τάξεως αφορμή για να κάνουμε την αρχή», σημείωσε ο Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος του προγράμματος WWF – Καλύτερη Ζωή.

Όπως προκύπτει και από την έρευνα της Public Issue, οι ποδηλατόδρομοι και όλες οι σχετικές υποδομές είναι απαραίτητα βήματα προς τη διάδοση του ποδηλάτου και τη βιώσιμη αστική μετακίνηση. Αυτό είναι και το κεντρικό αίτημα της 8ης Πανελλαδικής Ποδηλατοπορείας, στις 10 Μαΐου: «Βάλτε το ποδήλατο σε όλα τα σχολεία και ποδηλατόδρομους σε κάθε συνοικία».

Δείτε περισσότερα για την 8η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία εδώ.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η είδηση παρουσιάζεται με τον γνωστό τρόπο των μ.μ.ε. περίπου ααν «καταστροφή», «σοκ» κ.λπ. ώστε να πουλήσει πιό σίγουρα (αυτό είναι η προτεραιότητα).
    Στην πραγματικότητα πρόκειται γιά μία πολύ ευχάριστη είδηση!
    Μέσα σε 5-6 χρόνια φτάσαμε στο 3% ξεκινώντας από το απόλυτο μηδέν και την προκατάληψη που υπήρχε απέναντι στο ποδήλατο, προηγουμένως επί δεκαετίες (το θυμόμαστε πολύ καλά). Κι αυτό έγινε χωρίς καμμία υποστήριξη από πουθενά, παρά μόνο μέσα από τις προσπάθειες διαφόρων αστικών ποδηλατικών ομάδων αλλά και πρωτοβουλιών.
    Το 3% δεν είναι λίγος κόσμος, αντιθέτως! Και κάθε χρόνο οι ποδηλάτες αυξάνονται, το βλέπουμε καθημερινά.
    Πρόσφατα στο Παρίσι με το 5% των μετακινήσεων να γίνονται με ποδήλατο, αποφάσισαν να επεκτείνουν δραστικά το δίκτυο ποδηλατοδρόμων με σκοπό να το φτάσουν στο 20%.
    http://sela.gr/to-parisi-skopeyei-na-ginei-pagkosmia-prwteyoysa-podhlasias/
    Εδώ στη Θεσσαλονίκη, οι διάφοροι «γιές μεν» του μπουτάρη, έχουν στηθεί κανονικά στον οασθ και τους ταξιτζήδες και προσπαθούν με έμμεσο τρόπο να καταστείλουν τη χρήση του ποδηλάτου γιά μετακίνηση.

Comments are closed.