Η ηλεκτροκίνηση θα διαδοθεί νωρίτερα χάρη στις φτηνές μπαταρίες

0
112

Η μείωση του κόστους των μπαταριών λιθίου θα επισπεύσει τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποστηρίζει μια νέα μελέτη που υπογράφουν σουηδοί επιστήμονες.

Από το 2007 ως το 2014 σημειώθηκε ετήσια μείωση 14% στο κόστος της αποθηκευτικής ικανότητας των μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από 1.000 δολάρια ανά Κιλοβατώρα σε 410 δολάρια ανά Κιλοβατώρα.

Η νέα μελέτη συγκέντρωσε και συνέκρινε 80 διαφορετικές εκτιμήσεις κόστους μέσα σε αυτή την περίοδο για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το πραγματικό κόστος των μπαταριών είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό που πίστευαν οι περισσότεροι αναλυτές ενεργειακής πολιτικής και βιομηχανίας.

Ειδικά, εταιρείες-ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Tesla με το μοντέλο S και η Nissan με το LEAF το 2014 παρουσίασαν κόστος μπαταριών που δεν ξεπερνά τα 300 δολάρια ανά Κιλοβατώρα.

Αυτό το ποσό είναι χαμηλότερο και από την πιο αισιόδοξη εκτίμηση για το 2015, αλλά και από τις μέσες επίσημες προβλέψεις για το 2020. Το πραγματικό κόστος των μπαταριών αναμένεται να φτάσει τα 230 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2018, σύμφωνα με τη μελέτη.

Εάν αυτή η τελευταία εκτίμηση επαληθευτεί, τότε θα έχει επιτευχθεί ένα βήμα ορόσημο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς θα τα καταστήσει ελκυστικά για τους καταναλωτές, ανάλογα και με την τιμή του πετρελαίου.

Η μπαταρία αντιστοιχεί σε ποσοστό από 25% έως και 50% του συνολικού κόστους παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επομένως μία αρκετά φτηνότερη μπαταρία θα σήμαινε αμέσως ένα οικονομικότερο αυτοκίνητο.

Εναλλακτικά, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές αλλά να προσφέρουν αισθητά μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας.

Σημαντικό ρόλο για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης παίζει η αυτονομία και το χαμηλό κόστος, καθώς η φόρτιση ενός αυτοκινήτου για να καλύψει 450 χιλιόμετρα κοστίζει λιγότερο από 7 ευρώ.

Τη μείωση του κόστους θα εξασφαλίζουν μεγάλες επενδύσεις όπως το «Υπερεργοστάσιο» (Gigafactory) παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κατασκευάσουν στις ΗΠΑ η Tesla Motors και η Panasonic.

Με προϋπολογισμό πέντε δισ. δολάρια και 6.500 εργαζομένους, το εργοστάσιο αυτό θα μπορεί να παράγει 500.000 μπαταρίες ηλεκτροκίνησης ετησίως και να μειώσει το κόστος της τεχνολογίας κατά 30%.

Επομένως, όταν οι μπαταρίες φτάσουν τιμές κάτω από 150 δολάρια ανά κιλοβατώρα, θα είναι λογικό να δούμε την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου να περνάει σε πρώτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές, καταλήγουν οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Nature Climate Chang,  Μπγιορν Νίκβιστ από το Περιβαλλοντικό Ινστιτούτο της Στοκχόλμης και Μενς Νίλσον από το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της σουηδικής πρωτεύουσας.

econews

Σχόλια