NASA: "εντομοδιώκτης" και μικρότερες ουρές σε "πράσινα" αεροπλάνα

0
34

Στην εμπορική αεροπορία ακόμα και οι φαινομενικά ασήμαντες βελτιώσεις μπορούν να αποδειχτούν ιδιαιτέρως σημαντικές στο κόστος της κατανάλωσης καυσίμων εξοικονομώντας εκατομμύρια Ευρώ στις εταιρείες και αποτρέποντας την εκπομπή χιλιάδων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Με αυτό το σκεπτικό η NASA αναπτύσσει δύο διαφορετικές τεχνολογίες για τα αεροπλάνα της: η πρώτη είναι μια αντικολλητική επίστρωση που εμποδίζει τα λιωμένα έντομα να μένουν κολλημένα στο αεροσκάφος και η δεύτερη τα νέα μικρότερα κάθετα οπίσθια πτερύγια για καλύτερη αεροδυναμική.

—Έντομα

Σύμφωνα με τη NASA, η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων λόγω των κολλημένων εντόμων μπορεί να φτάσει το 6%.

Τα έντομα κολλάνε σε αεροδυναμικά ευαίσθητες επιφάνειες όπως η μπροστινή πλευρά των φτερών, και τα υπολείμματα τους προκαλούν περιδινήσεις στην ομαλή ροή του αέρα με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Verge, η NASA δοκιμάζει την αντικολλητική τεχνολογία σε πέντε αεροπλάνα Boeing 757 ecoDemostrator που θα πραγματοποιήσουν 15 δοκιμαστικές πτήσεις από το αεροδρόμιο του Σρέβπορτ της Λουιζιάνα όπου τα έντομα κάνουν θραύση.

Οι ερευνητές της NASA και της Boeing θα εξετάσουν πόσο λιγότερα έντομα μένουν κολλημένα στην επιφάνεια, καθώς και την αντοχή των πειραματικών επιστρώσεων σε πραγματικές συνθήκες.

—Ουρές

Όσο για τις «ουρές» των αεροσκαφών, το μικρότερο μέγεθος μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με τη NASA οι ουρές έχουν το σημερινό μέγεθος ώστε να διασφαλίζουν την ευστάθεια του αεροπλάνου όταν πετάει με χαμηλές ταχύτητες κατά την απογείωση και την προσγείωση.

Πάλι μαζί με την Boeing, η NASA αναπτύσσει ουρές 17% μικρότερες, αλλά και μικρά στόμια αεριοπροώθησης (jet) που με μικρές ριπές αέρα αντισταθμίζουν την απώλεια της ευστάθειας.

Οι δύο εταιρείες θα αρχίσουν τις δοκιμές σε 9 ξεχωριστές πτήσεις, ενώ εκτιμάται ότι θα μειωθεί η χρήση καυσίμων λόγω του μικρότερου μεγέθους των ουρών.

Σχόλια