Τα κόκκινα φανάρια αυξάνουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας

0
108

Υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης καταγράφονται γύρω από τα κόκκινα φανάρια κυκλοφορίας μπροστά στα οποία σταματούν τα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα οι οδηγοί να εκτίθενται σε επιβλαβή σωματίδια.

Μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα που υπογράφουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ, με επικεφαλής τον δρα Πρασάντ Κουμάρ αναφέρει ότι ένας μέσος οδηγός περνάει μόνο το 2% του χρόνου του σταματημένος σε φανάρια, αυτός ο σύντομος χρόνος συμβάλλει κατά περίπου 25% στην έκθεση του οδηγού σε επιβλαβή σωματίδια του αέρα.

Εξάλλου, τα αυτοκίνητα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την εκπομπή μικροσωματιδίων-ρυπαντών που ευθύνονται για αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα. Περισσότερο ευάλωτοι σε αυτά είναι οι οδηγοί και οι άνθρωποι που κατοικούν κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους.

Τα επίπεδα της ρύπανσης όμως εκτοξεύονται στις διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες, όπου τα αυτοκίνητα σταματούν και ξεκινούν.

Εκεί, διαπιστώθηκε ότι η συγκέντρωση των αερολυμάτων είναι έως 29 φορές υψηλότερη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες φάσεις μιας μέση διαδρομής και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται συγκεντρωμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο.

«Η ρύπανση της ατμόσφαιρας τοποθετήθηκε πρόσφατα στην πρώτη δεκάδα των κυριότερων παραγόντων κινδύνου για τους ανθρώπους παγκοσμίως, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να συνδέει τη ρύπανση του αέρα με επτά εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο», δήλωσε ο Πρασάντ Κουμάρ και πρόσθεσε ότι καθώς ολοένα περισσότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους, η κατάσταση επιδεινώνεται.

—Οι συστάσεις

Οι ερευνητές συστήνουν στους οδηγούς να έχουν τα παράθυρά τους κλειστά όταν κινούνται στην πόλη, ειδικά στις διασταυρώσεις με σηματοδότες, και να διατηρεί όσο γίνεται μεγαλύτερη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και τις εξατμίσεις τους.

Επίσης, οι επιστήμονες συστήνουν στις αρμόδιες Αρχές να κάνουν τον καλύτερο δυνατό συγχρονισμό των σηματοδοτών, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής των οδηγών στα φανάρια και η έκθεσή τους στη ρύπανση.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Atmospheric Environment».

econews

Σχόλια