Το ρομποτικό πλοίο της Rolls Royce μετασχηματίζει το μέλλον της ναυτιλίας [pics]

0
154

Μοιάζει με εικόνα από ταινία επιστημονικής φαντασίας με τις τεράστιες περιμετρικές οθόνες και το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης μέσω των οποίων γίνεται ο έλεγχος των διαφόρων λειτουργιών, αλλά η Rolls Royce πιστεύει ότι αυτό είναι το μέλλον της ναυτιλίας.

Η βρετανική εταιρεία υποστηρίζει ότι η «φουτουριστική γέφυρα» θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το 2025 και μετά στα πλοία που διασχίζουν τους ωκεανούς της Υφηλίου και έχει ήδη προσαρμόσει ένα πρωτότυπο της τεχνολογίας σε ένα πλοίο.

Το πρωτότυπο του συστήματος Unified Bridge λειτουργεί ήδη στο πλοίο Stril Luna όπου συντονίζει τη λειτουργία του εξοπλισμού είτε πρόκειται για τις μηχανές είτε για το σύστημα προώθησης είτε για τη διαχείριση των φορτίων.

Τα παράθυρα λειτουργούν ως οθόνες «μεγεθυμένης πραγματικότητας», συμπεριλαμβανομένης της οπτικοποίησης δυνητικών κινδύνων που σε διαφορετική περίπτωση θα παρέμεναν αθέατοι στο ανθρώπινο μάτι.

Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να εντοπίσει για λογαριασμό του πληρώματος θαλάσσιους πάγους ή ρυμουλκά και άλλα σκάφη.

Η Rolls-Royce συνεργάστηκε με το φινλανδικό ερευνητικό κέντρο VTT Technical Research Centre και αποκάλυψε στις 15 Δεκεμβρίου την τεχνολογία Future Operator Experience Concept ή εν συντομία “oX” .

Η γέφυρα,θα παρέχει στο πλήρωμα «έξυπνες» πλατφόρμες εργασίας που θα αναγνωρίζουν αυτόματα τα άτομα που θα εισέρχονται στη γέφυρα και θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις τους.

Ο Μίκαελ Μάκινεν, πρόεδρος των Θαλασσίων Επιχειρήσεων της Rolls-Royce δήλωσε ότι «εισερχόμαστε σε μια πραγματικά συναρπαστική περίοδο στην ιστορία της ναυτιλίας, όπου η τεχνολογία και ειδικότερα η έξυπνη χρήση των Μεγάλων Δεδομένων (Big Data) θα διαμορφώσει την επόμενη γενιά πλοίων. Κατά τα επόμενα δέκα με 20 χρόνια πιστεύουμε ότι η Νοημοσύνη Πλοίων (Ship Intelligence) θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη που θα καθορίσει το μέλλον του κλάδου, τον τύπο των σκαφών που διασχίζουν τις θάλασσες και τις απαιτούμενες ικανότητες των ναυτικών του μέλλοντος».

Όπως επισήμανε ο Μάκινεν, με τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και τα αυξανόμενα κόστη λειτουργίας, τα πλοία θα γίνονται όλο και πιο σύνθετα. «Αν σε αυτό προσθέσουμε ότι τα εξειδικευμένα πληρώματα έχουν ήδη αρχίσει να σπανίζουν, παρατηρούμε ότι δημιουργείται ένα ξεκάθαρο χάσμα μεταξύ της πολυπλοκότητας των πλοίων και της ικανότητας των ανθρώπων που θα τα επανδρώνουν. Αυτό θα προκαλεί πραγματικά προβλήματα για τον κλάδο και πιστεύουμε ότι θα είναι η Νοημοσύνη Πλοίων που θα καλύψει αυτό το κενό».

Το νέο σύστημα έχει αναπτυχθεί κατόπιν μελέτης της εμπειρίας των χρηστών που επανδρώνουν τα σύγχρονα πλοία και αναμένεται να μεταμορφώσει το λειτουργικό περιβάλλον στα μεγάλα εμπορικά πλοία και τα πλοία που προμηθεύουν θαλάσσιες πλατφόρμες.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αιχμής που ενσωματώνει το σύστημα εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν σε ασφαλέστερες, ενεργειακά αποδοτικότερες και λιγότερο ρυπογόνες ναυτιλιακές μεταφορές.

econews

Σχόλια