Κηφισιά-Φάληρο με ποδήλατο από το 2015 – Έρχεται μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος

0
667

Έναν μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο μήκους 27 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Κηφισιά με την Αθήνα και από εκεί με το Φάληρο θα αποκτήσει το Λεκανοπέδιο της Αττικής όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης και το δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9) στο πλαίσιο της οποίας θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, το τριήμερο από 19-21 Σεπτεμβρίου..

Ο κ. Μανιάτης με αφορμή την εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας με σύνθημα: «Οι δρόμοι μας, η επιλογή μας» ανακοίνωσε την έναρξη υλοποίησης του έργου του πρώτου μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας από την Κηφισιά έως το Φάληρο, και σημείωσε ότι «ήδη έχει δημοπρατηθεί και υπογραφεί η σύμβαση για το νότιο τμήμα του ποδηλατοδρόμου από το Γκάζι έως το Φάληρο, μήκους 11 χιλιομέτρων με χρόνο ολοκλήρωσης το 2015». Σε ό,τι αφορά το βόρειο τμήμα του ποδηλατοδρόμου, βρίσκεται στην φάση της διαβούλευσης με τα δημοτικά συμβούλια των δήμων και σύντομα θα μπει στην τελική φάση για την δημοπράτηση.

“Επιτέλους ο μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος γίνεται πράξη. Πριν δύο μήνες, υπογράψαμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο για την υλοποίηση του νοτίου τμήματος, από το Γκάζι μέχρι το Φάληρο. Είναι ένα έργο μήκους 11 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 2.200.000 ευρώ, που θα παραδοθεί για χρήση στους ποδηλάτες στο τέλος του 2015, σε λιγότερο δηλαδή από 1,5 χρόνο από σήμερα. Το βόρειο τμήμα του, από το Γκάζι ως την Κηφισιά, είναι έργο με σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουμε τελειώσει τις μελέτες και τη διαβούλευση με τα οχτώ δημοτικά συμβούλια των δήμων από τους οποίους διέρχεται. Έχει συνολικό μήκος 16 χλμ κι ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 9.000.000 εκ ευρώ. Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός, να κατακυρωθεί, ώστε και αυτό το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015. Μιλούμε, λοιπόν, για τον Μητροπολιτικό Ποδηλατόδρομο της Αθήνας, συνολικού μήκους 27 χλμ, στον οποίο θα «κουμπώσουμε» με την μορφή «Τ» τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων από όλους τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται» δήλωσε ο Γιάννης Μανιάτης.

Έχει μεγάλη σημασία η φιλοσοφία χάραξης του ποδηλατοδρόμου, γιατί στόχος μας ήταν από τη μία να διευκολύνουμε τη διακίνηση των ποδηλάτων, από την άλλη να διευκολύνουμε και την μετεπιβίβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή στον ΗΣΑΠ και το ΜΕΤΡΟ. Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι ο ποδηλατόδρομος αυτός διέρχεται πλησίον αρχαιολογικών χώρων έχει τη δική του ομορφιά και αισθητική και ασφαλώς και ελκυστικότητά, έχει ήπιες κλίσεις, άρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άτομα μεγάλης ηλικίας. Θεωρώ, λοιπόν, πως αποτελεί μία πολύ σημαντική, βιώσιμου χαρακτήρα, παρέμβαση στην αστική μετακίνηση με στόχο να καταστήσουμε την Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή βιώσιμη για όλους τους πολίτες”.
—Άλλες παρεμβάσεις

Αναφερόμενος στην συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων επεσήμανε ότι «για πρώτη φορά η Αθήνα έχει αποκτήσει Ρυθμιστικό Σχέδιο, η Πανεπιστημίου αναβαθμίζεται μέσα από μια ολοκληρωμένη παρέμβαση για την οποία το ΥΠΕΚΑ δίνει 40 εκατ. ευρώ, ενώ προχωρά το σχέδιο ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου ύψους 230 εκτ. ευρώ από τα οποία το υπουργείο διαθέτει τα 110 εκτ. ευρώ».

Ειδική αναφορά έκανε στο σχέδιο παρεμβάσεων στην πόλη που ετοιμάζει ο Δήμος Αθηναίων μέσα από το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης για το οποίο μέσα σε ένα μηνά θα υπάρξει Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πλαίσιο δράσεων στο κέντρο της Αθηνάς. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Μανιάτης στο πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων κτιρίων, σημειώνοντας ότι «υπογράφτηκε η Υπουργική Απόφαση συγκρότησης ομάδας εργασίας, η οποία θα παραδώσει σε ένα μήνα πόρισμα για τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των 1800 εγκαταλελειμμένων κτιρίων στην Αθήνα».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αποτελεί «η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών της Αθήνας» και πρόσθεσε ότι «ο δήμος στηρίζει έμπρακτα την βιώσιμη κινητικότητα και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο».

Έμφαση έδωσε στην απελευθέρωση των δημοσίων χώρων και την απόδοση τους στους πολίτες, σημειώνοντας ότι «πρώτο μέλημα του δήμου είναι η απελευθέρωση των πεζοδρομίων ειδικά στην Αθήνα, όπου δεν έχουμε και τα πολλά και φαρδιά πεζοδρόμια, οπότε και ο χώρος είναι περισσότερο απαραίτητος για τους πεζούς». Αναφέρθηκε στην προσπάθεια του δήμου Αθηναίων να απομακρύνει από τα πεζοδρόμια περίπτερα σημειώνοντας ότι «τους τελευταίους μήνες προχωρήσαμε στην αποξήλωση και απομάκρυνση 110 κλειστών περιπτέρων. Και επίκειται και η απομάκρυνση άλλων 50. Από κει και πέρα κάνουμε την καταγραφή και όλων των σταθερών κατασκευών ακόμα και στύλους και κολώνες που δεν εξυπηρετούν τίποτα και καταλαμβάνουν χώρο».

Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στην συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, επισημαίνοντας την ευθύνη της αστυνομίας για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ενώ δήλωσε ότι «ο δήμος Αθηναίων θα σταθεί πάρα πολύ αυστηρός στο θέμα της κατάληψης πεζοδρομίων και γενικότερα δημόσιων χώρων από τραπεζοκαθίσματα».

Σε ό,τι αφορά την λειτουργία των ποδηλατοδρόμων στους λεωφορειόδρομους, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι «σε συνεργασία και με τους άλλους φορείς θα θέλαμε να το προχωρήσουμε. Το βλέπουμε και σε άλλες χώρες, όπου υπάρχει όμως και μια κουλτούρα σεβασμού του οδηγού απέναντι στον ποδηλάτη» και πρόσθεσε ότι «δεν είναι απαραίτητος πάντα ο ποδηλατόδρομος, αφού μπορούν τα ποδήλατα να κατεβαίνουν στο δρόμο και να κινούνται με ασφάλεια, αλλά αυτό είναι περισσότερο θέμα παιδείας, εκπαίδευσης, θέμα αρμονικής χρήσης όλων των δημόσιων μέσων μεταφοράς και συνεργασίας επίσης, στο θέμα της παράνομης στάθμευσης».

—Athens Bike Festival

Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, Διοργανωτής του Athens Bike Festival, υπογράμμισε την σημασία του Athens Bike Festival, επισημαίνοντας την αυξανομένη συμμετοχή πολιτών στην διοργάνωση, ενώ έδωσε έμφαση στην ανάλυση της εφαρμογής Bike the City, μέσω της κινητής τηλεφωνίας, που θα αποτελέσει ένα εργαλείο των χρηστών ποδηλάτου για την προώθηση του εναλλακτικού τρόπου μεταφοράς.

Ο κ. Παπαγεωργίου αναφέρθηκε στα οφέλη από την χρήση του ποδηλάτου σημειώνοντας τις θετικές επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία των χρηστών του ποδηλάτου αλλά και τα οφέλη στην οικονομία με την αύξηση του τουρισμού και την ενίσχυση της απασχόλησης στις τοπικές οικονομίες.

Κατέληξε λέγοντας ότι «το ποδήλατο αποτελεί λύση στα σύνθετα και περίπλοκα προβλήματα μιας σύγχρονης πόλης, ενώ ευχαρίστησε το ΥΠΕΚΑ και τον Δήμο Αθηναίων για το καλό επίπεδο συνεργασίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» Δήμου Αθηναίων, κ. Κωστής Μπιτζάνης αναφέρθηκε στη λειτουργία της «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» ως πολυχώρου πολιτισμού ανάδειξης νέων δημιουργών αλλά και φιλοξενίας δράσεων νέας καινοτόμας επιχειρηματικότητας, επισημαίνοντας ότι «η λειτουργία του «INOVATHENS» είναι «χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς αντιλαμβάνεται ο δήμος Αθηναίων την επιχειρηματικότητα, ενώ «η βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί μια τέτοια προσέγγιση για το πώς βλέπει ο δήμος την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα του πολίτη».

Σχόλια