Φαληρικός όρμος κυριολεκτικά για τα "ολυμπιακά" μπάζα

0
601

Σε αναπόσπαστο κομμάτι του φυσικού τοπίου στον εγκαταλελειμμένο Φαληρικό Όρμο έχουν εξελιχθεί τα «ολυμπιακά» μπάζα, με αποτέλεσμα αυτό το «φιλέτο» της παραλιακής ζώνης της πρωτεύουσας να θυμίζει περισσότερο χωματερή.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», αυτό συνέβη μετά το 2004, αφότου εγκαταλείφθηκαν τα όποια έργα έγιναν στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτό συμβαίνει και σήμερα, αυτή τη φορά από την εταιρεία που κατασκευάζει την επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Το γεγονός αποτέλεσε την αφορμή για να ξεσπάσει πόλεμος ανάμεσα στον Δήμο Μοσχάτου και την εταιρεία, παρότι η τελευταία υποστηρίζει ότι είναι απολύτως νόμιμη και ότι η απόθεση των μπάζων δίπλα στη θάλασσα είναι προσωρινή. Χθες παρενέβη και η εταιρεία Αττικό Μετρό, ζητώντας την άμεση απομάκρυνση των μπάζων.

Όπως δημοσιεύει σήμερα η «Καθημερινή», η υπόθεση ήρθε στο φως πριν από λίγες ημέρες. Στις 12 Ιουνίου κλιμάκιο της Πολεοδομίας Μοσχάτου πραγματοποίησε αυτοψία στον χώρο όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της κατασκευαστικής εταιρείας Θέμελη Α.Ε. στο δυτικό άκρο του Φαληρικού Ορμου (δίπλα στις εκβολές του Κηφισού). «Η εταιρεία έχει αναλάβει την κατασκευή της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Στις αρχές του 2013, μίσθωσε έκταση στον Φαληρικό Ορμο για να δημιουργήσει εργοτάξιο», λέει στην «Καθημερινή» ο διευθυντής της πολεοδομίας, Γιώργος Φάκλαρης. «Στην περιοχή ανέγειρε διάφορες εγκαταστάσεις χωρίς άδεια. Επίσης, το τελευταίο διάστημα, όπως διαπιστώθηκε, έριχνε μπάζα από τα έργα της. Ο κόσμος στο Μοσχάτο έχει ξεσηκωθεί γιατί το ίδιο μπάζωμα είχε συμβεί και στους Ολυμπιακούς».

Η πολεοδομία επέβαλε στην εταιρεία Θέμελη Α.Ε. πρόστιμο 450.000 ευρώ για ανέγερση και διατήρηση αυθαίρετων κατασκευών. Οπως αναφέρεται στην έκθεση αυτοψίας, έχουν ανεγερθεί χωρίς άδεια 350 τ.μ. οικίσκων, στέγαστρο 492 τ.μ., ράμπες και τοιχία 78 τ.μ., ενώ απορρίπτονται τόνοι μπάζων. Το σημείο επισκέφθηκε χθες κλιμάκιο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής και των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος.

Μόνο που, όπως υποστηρίζει η εταιρεία Θέμελη, άδεια όντως δεν υπάρχει γιατί δεν απαιτείται από τη νομοθεσία. «Για την τοποθέτηση των εργοταξιακών οικίσκων ή του στέγαστρου δεν χρειάζεται άδεια. Είναι προσωρινής φύσης εργοταξιακές εγκαταστάσεις», λέει στην «Κ» ο υπεύθυνος του εργοταξίου, Γιώργος Ντινόπουλος. «Οσο για τα μπάζα, η Θέμελη Α.Ε. είναι συμβεβλημένη με δύο αδειοδοτημένες εταιρείες διαχείρισης υλικών εκσκαφής και πρόκειται να τα διαθέσει σύμφωνα με τον νόμο. Η προσωρινή διάθεσή τους στον χώρο του εργοταξίου δεν απαγορεύεται».

Η εταιρεία Αττικό Μετρό, η οποία είναι υπεύθυνη και για τις επεκτάσεις του τραμ και επομένως επιβλέπει την εταιρεία Θέμελη Α.Ε., υποστηρίζει ότι δεν συμβαίνει κάτι παράνομο. Τα στελέχη της εταιρείας, όμως, δείχνουν ενοχλημένα από την τροπή που έχει πάρει η υπόθεση. «Σε ένα έργο, τέτοια προβλήματα συναντώνται και επιλύονται. Όντως διαπιστώνουμε ολιγωρία από την πλευρά της εταιρείας στην τελική διάθεση των μπάζων στους αδειοδοτημένους χώρους και για τον λόγο αυτό τούς έχουμε κάνει 6 συστάσεις τους προηγούμενους μήνες. Η τελευταία εστάλη σήμερα (σ.σ.: χθες): τους ζητούμε να απομακρύνουν όλα τα υλικά εκσκαφών μέσα σε 3 ημέρες. Η προσωρινή απόθεση δεν δημιουργεί πρόβλημα, αρκεί να είμαστε σαφείς στο τι σημαίνει “προσωρινή”», λέει στην «Κ» ο κ. Βασ. Σπυράκος, διευθυντής έργων στην εταιρεία Αττικό Μετρό. Τελικά επιτρέπεται ή όχι η προσωρινή απόθεση των μπάζων που προκύπτουν από ένα έργο, χωρίς να έχει δοθεί κάποια ειδική άδεια; Στο σημείο αυτό οι γνώμες των εμπλεκομένων διίστανται. Πάντως, η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.), στην οποία ανήκει ο χώρος, διευκρινίζει ότι έχει συνάψει δύο συμβάσεις με την εταιρεία Θέμελη, εκ των οποίων η πρώτη, στις αρχές του 2013, αφορά την ενοικίαση χώρου για εργοτάξιο και η δεύτερη (στις αρχές του 2014) χώρου για την προσωρινή απόθεση μπάζων. Η εκμίσθωση των δύο χώρων λήγει στις 8 Ιουλίου του 2015.

Μέσα σε όλα αυτά, η υπόθεση της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου μοιάζει ακόμα μακρινή. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το έργο έχει ενταχθεί στο «ευρύ σενάριο» του νέου ΕΣΠΑ. Ομως δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες για την οδοποιία και τα υδραυλικά, που σημαίνει ότι για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέσα στο 2014, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να υπερβάλουν εαυτόν…

Πηγή: Καθημερινή

Σχόλια