Αποζημίωση 0,25€/χλμ για όσους πάνε στη δουλειά με ποδήλατο

0
129

Τους εργαζομένους που θα επιλέγουν το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο για να πάνε στη δουλειά τους σκοπεύει να επιδοτήσει η γαλλική κυβέρνηση στο πλαίσιο ενός πειραματικού προγράμματος εξάμηνης διάρκειας.

Το μέτρο, όπως και αυτό της θέσπισης ορίου ταχύτητας 30 χιλιομέτρων ανά ώρα στα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους του Παρισιού, εμπίπτει στις προσπάθειες της γαλλικής κυβέρνησης να καταπολεμήσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, να προστατεύσει τη δημόσια υγεία και να μειώσει την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.

Διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Βρετανία υλοποιούν προγράμματα προώθησης της ποδηλασίας για μετακίνηση στους χώρους εργασίας παρέχοντας διάφορα κίνητρα: φοροαπαλλαγές, αποζημιώσεις ανά χιλιόμετρο και επιδότηση αγοράς ποδηλάτου.

Στη Γαλλία θα συμμετάσχουν περίπου 20 εταιρείες και οργανισμοί που απασχολούν συνολικά περίπου 10.000 άτομα. Το πρόγραμμα προβλέπει αποζημίωση 25 λεπτά του Ευρώ ανά χιλιόμετρο που διανύεται με το ποδήλατο ανάμεσα στην κατοικία και το χώρο εργασίας.

Ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Φρεντερίκ Κυβιλιέ επισήμανε ότι η μετακίνηση στην εργασία με τη χρήση μέσων μεταφοράς και αυτοκίνητα ήδη επιδοτείται και υποσχέθηκε ότι εάν το πρόγραμμα για την ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτου πετύχει, θα ακολουθήσει ένα δεύτερο πείραμα σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Το υπουργείο φιλοδοξεί το πρόγραμμα να αυξήσει τη χρήση του ποδηλάτου για μετακίνηση στην εργασία κατά 50%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 800 εκατομμύρια χιλιόμετρα με μέση απόσταση διαδρομής τα 3,4 χιλιόμετρα.

Στο Βέλγιο, όπου ισχύει αφορολόγητο για την αγορά ποδηλάτου που έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, περίπου το 8% κάνει χρήση ποδηλάτου. Η μορφολογία του εδάφους στην Ολλανδία καθιστά το ποδήλατο πολύ φιλικό μέσο και περίπου το 25% το χρησιμοποιεί για να μετακινείται.

Τα προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων έχουν διαδραματίσει μεγάλο ρόλο στην προώθηση της ποδηλασίας και εφαρμόζονται σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βαρκελώνη, το Λονδίνο, η Στοκχόλμη, αλλά και το Παρίσι όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα Velib.

econews

Σχόλια