Τα Ρυθμιστικά Αθήνας και Θεσσαλονίκης στη Βουλή – Μέσα στο γήπεδο της ΑΕΚ

0
13

Ξεκίνησε χθες  Πέμπτη 29 Μαΐου, στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου που κατέθεσε ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».

Τα δύο ρυθμιστικά σχέδια αποτελούν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια, με βασική στρατηγική επιδίωξη την βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο της οποίας η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική συνοχή και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν αναπόσπαστες, ισότιμες και αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες. Στόχος είναι να αποκτήσουν η Αττική και η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης Σύγχρονα Ρυθμιστικά Σχέδια, που θα ανταποκρίνονται στις εξελίξεις και θα εκφράζουν τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη, την βιωσιμότητα και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Επιπλέον, στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται η προτεινόμενη ρύθμιση για το σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής της Νέας Φιλαδέλφειας Αττικής, με την οποία ορίζεται το κανονιστικό πλαίσιο εντός του οποίου μπορούν να πραγματοποιηθούν σύγχρονες αθλητικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα  συγκροτούν το Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού, με κύριο φορέα την ΑΕΚ.

Σχετικά με το θέμα, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά την ολοκλήρωση και της δημόσιας διαβούλευσης, φέρνουμε για συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων τα Νέα Ρυθμιστικά Σχέδια “Αθήνας – Αττικής” και “Θεσσαλονίκης”, που θωρακίζουν με ένα ισχυρό Χωρικό Σχεδιασμό το σχεδόν 50% του πληθυσμού της χώρας και το 75% της παραγωγικής της δύναμης.

Θεσμοθετούμε τις στρατηγικές επιλογές ρύθμισης του χώρου των δύο συγκεκριμένων Μητροπολιτικών περιοχών, που θα αποτελέσουν στην ουσία τον οδικό χάρτη ανάπτυξης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για τα επόμενα 20 χρόνια. Με αλληλένδετες δράσεις, που δίνουν ουσιαστικές απαντήσεις στα καίρια  ζητήματα Προστασίας του Περιβάλλοντος, Αειφορίας, Αστικής Αναζωογόνησης,  Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Εξωστρέφειας, Αναβάθμισης της Ποιότητας Ζωής των Πολιτών  και  Κοινωνικής Συνοχής.

Αποτελεί θετική συγκυρία το γεγονός ότι, η έναρξη της συζήτησης στο Κοινοβούλιο συμπίπτει χρονικά με την κορύφωση μιας σειράς στοχευμένων πρωτοβουλιών μας στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού της χώρας για την νέα Προγραμματική Περίοδο (ΣΕΣ) 2014-2020, όπου προσδιορίζουμε τις μεγάλες αναπτυξιακές χωρικές παρεμβάσεις.

Το τελικό σχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της Επιχείρησης Εθνικής Χωρικής Ανασυγκρότησης και συνιστά ένα εμπεριστατωμένο, συνεκτικό και ολοκληρωμένο Χωροταξικό, Πολεοδομικό και Αναπτυξιακό Περιβαλλοντικό Πλαίσιο για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Φιλοδοξούμε ότι θα συμβάλει καθοριστικά στην απελευθέρωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων.

Με προοδευτική προσέγγιση, που δημιουργεί νέο δημόσιο πλούτο και θέσεις εργασίας, σε μια Ελλάδα που ξεπερνά την κρίση και δεν στηρίζεται πλέον σε δανεικά, αλλά αξιοποιεί τα αδιαμφισβήτητα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, που είναι το περιβάλλον και οι άνθρωποί της».

—Σχετικά με τη βιώσιμη κινητικότητα

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Μανιάτης, στο ρυθμιστικό περιλαμβάνονται «διαδικασίες, τρόποι, υποδομές και στοχεύσεις, ώστε να μειωθεί η μετακίνηση με τα Ι.Χ., να μειωθούν οι κυκλοφοριακές συμφορήσεις και η ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος και να στοχεύσουμε στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και τον τρόπο μετακίνησης των ανθρώπων με ήπιο τρόπο – αναφέρομαι σε πεζοδρομήσεις, ποδήλατο δρόμους και ούτω καθεξής».

«Άρα, βιώσιμη αστική κινητικότητα με δύο βασικούς πυλώνες, απόλυτη και κατά προτεραιότητα στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ασφαλώς και των μέσων σταθερής τροχιάς και δεύτερον μετακίνηση των ανθρώπων, αποτροπή μετακινήσεων με Ι.Χ., στήριξη με ήπιους τρόπους μετακίνησης» πρόσθεσε.

Επισυνάπτονται το σχέδιο νόμου http://goo.gl/wa8sFE και η αιτιολογική έκθεση http://goo.gl/EiIBEK.

Σχόλια