Boeing 777: Ελπίδα από την άβυσσο του Ινδικού Ωκεανού για το μαύρο κουτί

0
8

Σήμα από τα βάθη του ωκεανού αναπτερώνει τις ελπίδες για τον εντοπισμό του εξαφανισμένου Boeing 777 της Malaysia Airlines, το οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ πριν από ένα μήνα κι ενώ πραγματοποιούσε την πτήση ΜΗ370 μεταφέροντας 239 άτομα  από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας στο Πεκίνο.

Συγκεκριμένα, η αυστραλιανή φρεγάτα Ocean Shield «έπιασε» δύο φορές το σήμα, το ένα από τα δύο για πάνω από δύο ώρες, που ενδέχεται να προέρχονται από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Βέβαια, τα σήματα προέρχονται από βάθος 4,5 χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό, αν και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Άνγκους Χιούστον, ο επικεφαλής της αυστραλιανής υπηρεσίας που συντονίζει την έρευνα για τον εντοπισμό της πτήσης MH370, περιέγραψε την εξέλιξη αυτή ως «την πιο πολλά υποσχόμενη μέχρι στιγμής», ωστόσο ανέφερε ότι «δεν έχουμε εντοπίσει το αεροσκάφος, χρειαζόμαστε περισσότερες πληροφορίες».

Η έρευνα διεξάγεται σε μια έκταση περίπου 234.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. «Χρειαζόμαστε μια καλή θέση στον πυθμένα του ωκεανού για μια αποτελεσματική αναζήτηση», τόνισε ο Χιούστον, αναφέροντας παράλληλα ότι η πρώτη μετάδοση πραγματοποιήθηκε για δύο ώρες και 20 λεπτά και η δεύτερη για 13 λεπτά.

«Η περιοχή αναζήτησης είναι πάνω από 300 ναυτικά μίλια μακριά και τα σήματα ήταν σε αντίθετα άκρα της περιοχής», είπε ακόμη ο κ. Χιούστον.

Να σημειωθεί ότι ένα 48ωρο νωρίτερα, κινέζικο πλοίο ανέφερε «ένα σήμα» στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, χωρίς να είναι δυνατό να διαπιστωθεί αν συνδέεται ή όχι με το αεροσκάφος.

Η συχνότητα του σήματος ήταν 37,5 χιλιόκυκλοι το δευτερόλεπτο, ταυτόσημη με εκείνην που αναμεταδίδουν οι καταγραφείς της πτήσης. Οι συντεταγμένες του σήματος που αναγνώρισε η συσκευή εντοπισμού του μαύρου κουτιού, την οποία ανέπτυξε το ερευνητικό κινεζικό σκάφος Haixun 01, είναι περίπου 25 βαθμοί νότιο γεωγραφικό πλάτος και 101 βαθμοί ανατολικό γεωγραφικό μήκος.

Σχόλια