Φωτοβολταϊκά: σπασμένα πάνελ και μηνύσεις κατά ΥΠΕΚΑ

1
18

Με μηνύσεις και σπασμένα πάνελ απαντούν οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά στο new deal για τις ΑΠΕ που κατέθεσε προς ψήφιση η κυβέρνηση.

Πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων οι φορείς των φωτοβολταϊκών καταδικάζουν συνολικά το new deal και ετοιμάζουν κινητοποιήσεις για να αποσυρθεί.

—Επεισόδια έξω από το ΥΠΕΚΑ

Χθες το μεσημέρι σημειώθηκαν μικρής έκτασης επεισόδια έξω από το ΥΠΕΚΑ όπου είχαν συγκεντρωθεί περίπου 1000 ιδιοκτήτες φωτοβολταϊκών για να διαμαρτυρηθούν για τις δρομολογούμενες ρυθμίσεις.

Οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται ότι η κυβέρνηση κουρεύει τις ταρίφες των πάρκων τους για να ευνοήσει τους μεγάλους ηλεκτροπαραγωγούς φυσικού αερίου.

Οι παραγωγοί έσπασαν συμβολικά φωτοβολταϊκά πάνελ έξω από το υπουργείο, ενώ σημειώθηκαν μικρής έκτασης συμπλοκές με άνδρες των ΜΑΤ που απάντησαν με ρίψη χημικών.

—Μήνυση ο ΠΑΣΥΦ

Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε χθες το πρωί  ο ΠΑΣΥΦ στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου εναντίον της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ (Μανιάτης, Παπαγεωργίου, Μαθιουδάκης), της ΡΑΕ και του ΛΑΓΗΕ, για πράξεις και παραλείψεις σχετικά με τους επενδυτές φωτοβολταϊκών.

—Καταψηφίστε λέει στους βουλευτές ο ΘΕΣΙΦ

Μετά και την κατάθεση του προσχεδίου του πολυνομοσχεδίου για τις ΑΠΕ, ο Θεσσαλικός Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Φωτοβολταϊκών Πάρκων (ΘΕΣΙΦ) κάλεσε τους βουλευτές να το καταψηφίσουν ώστε το υπουργείο ΠΕΚΑ να αναγκαστεί να το αποσύρει.

Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο ΘΕΣΙΦ:

«Ο Σύνδεσμός μας μετά την κατάθεση στη Βουλή του προσχεδίου του νέου νόμου για τις ΑΠΕ θεωρεί απολύτως απαραίτητο να φωνάξει προς κάθε κατεύθυνση ότι αυτή τη φορά το ΥΠΕΚΑ κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό του σε αυθαιρεσίες , προχειρότητα και εν τέλει εχθρότητα προς τις ΑΠΕ και ειδικότερα προς τους επιχειρηματίες Φ/Β Παραγωγούς.

Παραθέτουμε κατωτέρω τα κυριότερα ατοπήματα του νέου αυτού πονήματος του υπουργείου.

1. Η χαριστική τροποποίηση στο νομοσχέδιο υπέρ των οικιακών και αγροτικών παραγωγών με προφανές και μοναδικό κριτήριο το πολιτικό όφελος γίνεται πραγματικότητα και μάλιστα με τον πιο επώδυνο για όλους τους υπολοίπους τρόπο. Χωρίς να αναφέρονται επιστημονικά και τεχνοκρατικά κριτήρια που να εξηγούν οποιαδήποτε διαφοροποίηση η εξαίρεση επενδύσεων στην παραμετροποίηση των FIT η αλλού προχωρεί το ΥΠΕΚΑ ανερυθρίαστα στη προσφιλή του μέθοδο της χειραγώγησης των αριθμών.

2. Η επαχθέστερη σε σχέση με το σχέδιο της διαβούλευσης παραλλαγή που προβλέπει μεσοσταθμικό κούρεμα των επαγγελματικών Φ/Β αυξημένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες ξεπερνά κάθε όριο σοβαρότητας ,εάν υπάρχει ακόμη τέτοιο που να μην έχει υπερβεί το ΥΠΕΚΑ.

3. Η ομοίως επαχθέστερη σε σχέση με το σχέδιο της διαβούλευσης παραλλαγή που προβλέπει αύξηση σε πολλές περιπτώσεις του ζητούμενου πιστωτικού τιμολογίου του 2013, φτάνοντας και στο ποσοστό του 40%.

4. Η πενταετής παράταση που μας δίδεται ως αντισταθμιστικό όφελος για την χορήγηση της έκπτωσης του 2013, εξακολουθεί να προβλέπει την πενιχρή και πιθανόν ζημιογόνο αποζημίωση των 80 ευρώ/MWh παρά την έντονη αντίθεση όλων των εμπλεκομένων παραγωγών κατά τη πρόσφατη διαβούλευση.

Δεν επιθυμούμε να μακρηγορήσουμε γιατί το προσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή δεν αντέχει σε κριτική καθώς οι συντάκτες του είναι και επιστημονικά αστοιχείωτοι και εκδήλως κακόβουλοι.

Θέλουμε να ζητήσουμε από τα μέλη του Κοινοβουλίου με τη σθεναρή τους αντίσταση να αναγκάσουν το υπουργείο να αναδιπλωθεί και να αποσύρει τα παραπάνω ατοπήματα, που βάλλουν ευθέως το Σύνταγμα και το Κράτος δικαίου».

—«Όχι» στο new deal από τον «Ήλιο»

Με τις νέες ρυθμίσεις του υπουργείου ΠΕΚΑ, ενοχοποιούνται για μια ακόμη φορά οι ΑΠΕ και ειδικότερα τα φωτοβολταϊκά, για το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο «ΗΛΙΟΣ».

Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Μελετητών – Εγκαταστατών Οικιακών & Κτιριακών Φωτοβολταϊκών, «η πραγματικότητα είναι διαφορετική:

1. Τα ελλείμματα δεν προκλήθηκαν από τα φωτοβολταϊκά, αλλά από την ίδια την Πολιτεία που έθεσε τους κανόνες παραγωγής και αποζημίωσης των παραγωγών και συνέχισε ένα στρεβλό σύστημα υπολογισμού του κόστους παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Κανένας επενδυτής ή ιδιοκτήτης οικιακού φωτοβολταϊκού δεν έχει ευθύνη για τις τιμές αποζημίωσης που δόθηκαν ως κίνητρο από την Πολιτεία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ. Η ίδια πρακτική ακολουθήθηκε και σε άλλες χώρες που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ελλειμμάτων. Ενώ στην Ελλάδα όλα αυτά είναι αποτέλεσμα των πολλαπλών στρεβλώσεων που προκάλεσε η ίδια η Πολιτεία. Υπενθυμίζουμε ότι η ίδια η Πολιτεία διαφήμιζε την πράσινη ανάπτυξη ως ελπιδοφόρα  και δυναμική απάντηση στην κρίση.

2. Στις αρχές του 2012 ο Ειδικός Λογαριασμός του ΛΑΓΗΕ ήταν ήδη ελλειμματικός κατά 200 εκατ. €. Τον Αύγουστο του 2012, όταν πάρθηκαν τα πρώτα μέτρα, το έλλειμμα άγγιζε ήδη τα 294 εκατ €, με εγκατεστημένα μόλις 1.040 ΜW επαγγελματικών και 220 MW οικιακών φωτοβολταϊκών. Από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι σήμερα, η Πολιτεία επέτρεψε την προσθήκη επιπλέον 1.180 MW επαγγελματικών και μόλις 150 MW οικιακών φωτοβολταϊκών, με αποτέλεσμα το Έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ να έχει εκτοξευθεί σήμερα στα 530 εκατ. €. Είναι λοιπόν σαφές ότι αφενός υπήρξε καθυστέρηση στη λήψη μέτρων, αφετέρου ήταν απολύτως ανεπαρκή.

3. Ο λανθασμένος υπολογισμός της Οριακής Τιμής Συστήματος που οδήγησε σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, είχε ως αποτέλεσμα να επιβαρύνεται περαιτέρω ο Ειδικός Λογαριασμός του ΛΑΓΗΕ. Γιατί το Υπουργείο δεν προχωρά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της;

4. Από τον Ειδικό Λογαριασμό του ΛΑΓΗΕ αποζημιώνονται και άλλοι παραγωγοί που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο), παρά τις υψηλές επιχορηγήσεις κεφαλαίου και επιδοτήσεις που έχουν λάβει».

Και συνεχίζει ο Σύνδεσμος λέγοντας ότι, «αναλύοντας τις νέες ρυθμίσεις του ΥΠΕΚΑ, φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο επιμερισμός  βαρών δεν είναι δίκαιος και αναλογικός, τόσο μεταξύ των έργων διαφορετικής τεχνολογίας: ορυκτά καύσιμα και ΑΠΕ, όσο και μεταξύ των έργων διαφορετικής κατηγορίας (π.χ. μεταξύ μεγάλων φωτοβολταϊκών πάρκων και μικρών οικιακών φωτοβολταϊκών). Και φυσικά δεν γίνεται κανένας επιμερισμός σε άλλους εμπλεκόμενους φορείς.

Έκπληξη αποτελεί και η μείωση τιμών στα οικιακά φωτοβολταϊκά, παρά το γεγονός ότι το ΥΠΕΚΑ έχει αναγνωρίσει επανειλημμένα τον κοινωνικό τους χαρακτήρα. Δεν λαμβάνεται υπόψη ότι το κόστος κατασκευής τους είναι σημαντικά υψηλότερο από τις υπόλοιπες μονάδες μεγαλύτερης ισχύος, ενώ η απόδοσή τους υστερεί, λόγω περιορισμών που επιβάλλονται από τον τρόπο εγκατάστασης τους. Και βέβαια δεν λαμβάνεται υπόψη το όφελος των διαχειριστών των δικτύων μεταφοράς και διανομής από τη μείωση τους κόστους επαύξησης του δικτύου αλλά και η σταθερότητα που παρέχουν στο σύστημα λόγω της μεγάλης γεωγραφικής τους διασποράς.

Όμως το πλέον εξωφρενικό χαρακτηριστικό των ρυθμίσεων, είναι η μονομερής και χωρίς την συγκατάθεση του συμβαλλόμενων, τροποποίηση των υπογεγραμμένων συμβάσεων. Πέρα από την αντισυνταγματικότητα του μέτρου, με τον τρόπο αυτό, καθίσταται ουσιαστικά ανίσχυρη κάθε σύμβαση της Πολιτείας, κλονίζοντας έτσι την αξιοπιστία της.

Ποιος θα επενδύσει σε μια χώρα χωρίς σταθερό φορολογικό πλαίσιο, όπου οι συμβάσεις μπορούν να τροποποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή μονομερώς από την Πολιτεία, χωρίς καμία αιτιολόγηση,

Εκτός αυτού όμως, η μονομερής τροποποίηση των συμβάσεων θα οδηγήσει και σε ένα φαύλο κύκλο νομικών προσφυγών σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και φορείς και επιβαρυμένων με τόκους αποζημιώσεων;» καταλήγει να διερωτάται ο «ΗΛΙΟΣ».

Τι προτείνει

Όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Μελετητών – Εγκαταστατών Οικιακών & Κτιριακών Φωτοβολταϊκών στην τεκμηριωμένη πρότασή του, προτείνεται η:

1. Άμεση απόσυρση των ρυθμίσεων.

2. Νέος προγραμματισμός που να στοχεύει σε μείωση του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ όχι στο τέλος του 2014, αλλά στο τέλος του 2015 ή του 2016.

3. Η σύνταξη αναλογιστικής μελέτης για τον καθορισμό της συμβολής κάθε εμπλεκόμενου στο πρόβλημα της διόγκωσης του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ συμπεριλαμβανομένων:

– Της ίδιας της Πολιτείας
– Των Προμηθευτών και ειδικότερα της ΔΕΗ
– Των διαχειριστών των δικτύων διανομής και μεταφοράς (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ)
– Των καταναλωτών (ΕΤΜΕΑΡ – στο οποίο πρέπει να αποφευχθούν νέες αυξήσεις)
– Των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα
– Των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ ανά τεχνολογία και κατηγορία

4. Οι νέες ρυθμίσεις πρέπει να συνοδεύονται από νομική τεκμηρίωση και να προβλέπουν την εθελοντική ένταξη των παραγωγών σε αυτές παρέχοντας ουσιαστικά κίνητρα για την ένταξή τους.

5. Στο πλαίσιο ειδικής νομικής ρύθμισης, οι Τράπεζες πρέπει να παρέχουν διευκολύνσεις στους παραγωγούς. Οι διευκολύνσεις πρέπει να γίνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε οι Τράπεζες να αποκομίζουν καθαρή παρούσα αξία εσόδων ίδια με αυτή που αποκομίζουν σήμερα, μειωμένη κατά το ίδιο ποσοστό που θα μειωθούν και τα έσοδα των παραγωγών.

6. Η διατήρηση των τιμών αποζημίωσης των μικρών φωτοβολταϊκών που εγκαταστάθηκαν στα πλαίσια του Ειδικού Προγράμματος στέγης ως 10 kWp, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα και επειδή δεν αποτελούν επιχειρηματική δραστηριότητα με ανάληψη ρίσκου

7. Τη συγκράτηση των τιμών αποζημίωσης των νέων έργων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και τον καθορισμό της διαθέσιμης συνολικής ετήσιας ισχύος, μετά από αναλογιστική μελέτη που θα εκτιμά το βαθμό επιβάρυνσης του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ ανά τεχνολογία και κατηγορία έργων ΑΠΕ

8. Την άμεση και ρεαλιστική εφαρμογή του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), μιας λύσης που όχι μόνο δεν επιβαρύνει τους καταναλωτές και δεν επιβαρύνει τον Ειδικό Λογαριασμό του ΛΑΓΗΕ,  αλλά τους επιτρέπει να μειώσουν το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος

9. Την άμεση μελέτη και προώθηση της σύνδεσης των Μη Διασυνδεδεμένων Νήσων με το Ηπειρωτικό Δίκτυο, ώστε να μειωθεί το συντομότερο δυνατό το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τις περιοχές αυτές, μειώνοντας κατ’ επέκταση την επιβάρυνση του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ και των τελικών καταναλωτών από τη χρέωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1.  Τι υπολογισμούς έχει κάνει το ΥΠΕΚΑ για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες;;;Το ΥΠΕΚΑ το καλοκαίρι του 2012 καλεί τους πολίτες να υπογράψουν συμβάσεις με 0,495 ευρώ την κιλοβατώρα για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες (οικιακά) και το Μάρτιο του 2014 κατεβάζει νομοσχέδιο για μείωση σε 0,34 με 0,295 ευρώ την κιλοβατώρα. Δηλαδή μείωση 31,3 – 40,4% στα έσοδα. Μέσα σε ενάμιση έτος το ΥΠΕΚΑ αθετεί την υπογραφή του με χιλιάδες πολίτες. Πως μπορεί να χαρακτηριστεί αυτή η αθέτηση της υπογραφής σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ακόμα και από τον πιο καλόπιστο πολίτη; Είναι άραγε ικανό το ΥΠΕΚΑ να κάνει ορθούς υπολογισμούς; Προφανώς και είναι, άρα τι φταίει; Εδώ πρόκειται για μια εξόφθαλμα παράνομη και αντισυνταγματική πράξη της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ. Κανένας δεν θα πίστευε πως ένα Υπουργείο όπως το ΥΠΕΚΑ, με τόσους επιστήμονες, κάνει τόσο επιπόλαιους υπολογισμούς και συμβάσεις. Μήπως όμως τους υπολογισμούς δεν τους κάνει το επιστημονικό προσωπικό – αλλά η ηγεσία από μόνη της. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ο Υφυπουργός διατυμπανίζει «κούρεμα στα Φ/Β στις στέγες μόνο 20%», και μάλιστα κάποιοι το παρουσιάζουν ως «δωράκι στα οικιακά». Πως το υπολογίζει ο κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου το 20%;; Σύμφωνα με τον Υφυπουργό: «το 10% από τα 45.000 Φ/Β στέγης δεν έχει καθόλου μείωση (αυτά που συνδέθηκαν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2011) δηλ 0% μείωση και το υπόλοιπο 90% των 45.000 στεγών έχει κούρεμα 40% περίπου. Άρα 0% και 40% = 40% δια δυο = 20%». Αυτοί είναι οι υπολογισμοί του ΥΠΕΚΑ. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν έχει δημοσιευτεί καμία ολοκληρωμένη οικονομοτεχνική μελέτη η οποία να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους.Με μια προσεκτική ματιά οι μειώσεις ανά 3μηνο προκαλούν πολλά ερωτήματα για την όποια τεκμηρίωσή τους. Μεταξύ κάποιων τριμήνων υπάρχει απότομη μείωση, ενώ μεταξύ άλλων καμία ή πολύ μικρή. Αυτό δείχνει πως το ΥΠΕΚΑ το μόνο που μελέτησε ήταν πώς να περικόψει τις δαπάνες του προς τα 45.000 νοικοκυριά. Πρώτιστα λοιπόν εξέτασε πότε συνδέθηκαν τα περισσότερα νοικοκυριά, δηλαδή το 2012, και σε αυτά τα τρίμηνα του 2012 έκανε τη μεγαλύτερη αρπαγή, ειδικά στου Γ και Δ τριμήνου 2012.2. Ποια είναι η πραγματικότητα;1)    Η σύμβαση με τη ΔΕΗ έγινε για τον καθένα ιδιοκτήτη Φ/Β στέγης σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και εκείνη τη χρονική στιγμή ίσχυε ένας συγκεκριμένος νόμος με συγκεκριμένες τιμές. Με βάση αυτές τις τιμές, δεσμεύτηκαν τα δύο μέρη. Τα Φ/Β στέγης σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία δεν συνιστούν δραστηριότητα επιχειρηματική με ανάληψη ρίσκου.2)    Η σύνδεση του Φ/Β στέγης (δηλ ημερομηνία που τέθηκε σε λειτουργία) δεν έγινε άμεσα με υπαιτιότητα της ΔΕΗ σε πολλές περιπτώσεις. Η ΔΕΗ καθυστερούσε να προχωρήσει τα διαδικαστικά και να κάνει τη σύνδεση, δεν είχε «διαθέσιμα κουτιά» κ.λπ.. Κατά  μέσο όρο αυτή η καθυστέρηση έπαιρνε δύο με πέντε μήνες. Συνεπώς το να λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία σύνδεσης και όχι η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης είναι άδικο και αποτελεί σοβαρό ατόπημα. 3)    Τοποθετηθήκαν 45.000 περίπου Φ/Β στέγης, ένα για κάθε ιδιοκτήτη σπιτιού, χωρίς καμία επιδότηση, με ένα παράβολο 1280 ευρώ προς τη ΔΕΗ, και με επιβάρυνση ΦΠΑ σε όποια αγορά. Το ΥΠΕΚΑ λαμβάνει υπόψη του μόνο το κόστος του εξοπλισμού για το Φ/Β. Τίποτα άλλο!!! 4)    Η εγκατάσταση ενός Φ/Β σε στέγη όμως έχει πολλές ιδιαιτερότητες: 1) ήταν υποχρεωτική η ύπαρξη ηλιακού θερμοσίφωνα, όποτε πολλά νοικοκυριά επιβαρύνθηκαν με ένα επιπλέον κόστος 800 περίπου ευρώ, 2) η στέγη δεσμεύτηκε για 25 έτη και ο ιδιοκτήτης απαγορεύεται πλέον να κάνει οποιαδήποτε τροποποίηση ή επέκταση στο σπίτι του, 3) προαπαιτήθηκε η μόνωση της στέγης καθώς μετά θα ήταν δύσκολη κάθε εργασία (σε μερικά δώματα ξεπέρασε τις 5000 ευρώ), 4) στις στέγες είναι δύσκολη η συντήρηση και ο καθαρισμός του Φ/Β συστήματος, αλλά και η συντήρηση της στέγης, 5) στις στέγες είναι μικρότερη η παραγωγή λόγω μη άριστης κλίσης και προσανατολισμού της στέγης, 6) στις στέγες το αρχικό κόστος εγκατάστασης ανά κιλοβατ ισχύς είναι σοβαρά μεγαλύτερο.5)    Τα Φ/Β στέγης βρίσκονται πάνω σε σπίτια και συνεπώς οι ιδιοκτήτες επιβαρύνονται και από το ΕΕΤΗΔΕ (κοινώς χαράτσι). Μερικοί ιδιοκτήτες μάλιστα πληρώνουν μέρος του δανείου του σπιτιού τους από τα έσοδα του Φ/Β στέγης. Άλλοι μάλιστα σύναψαν συμβάσεις με κατασκευαστικές εταιρίες όπου μέρος της αγοράς του σπιτιού αποπληρώνεται από το Φ/Β στέγης που παράλληλα τοποθετήθηκε.   6)    Το ΥΠΕΚΑ δεν έχει λάβει υπόψη του πως τα Φ/Β είναι μια τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί για πολλά έτη και αναμένεται σοβαρή μείωση της απόδοσής τους. Ήδη αναφέρονται ζημιές και φθορές που στοιχίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ.7)    Οι δανειολήπτες έχουν σοβαρό πρόβλημα καθώς αρκετοί πληρώνουν 3.700 ευρώ ετησίως στις τράπεζες και 100 με 200 ευρώ υποχρεωτική ασφάλεια. Συνεπώς, τα κάθαρά τους έσοδα από το Φ/Β δεν φτάνουν να πληρώσουν το δάνειο αυτό. Άρα, το όποιο όφελος το αποκομίζει η τράπεζα για δέκα περίπου έτη.Χαρακτηριστικά είναι τα μηνύματα ιδιοκτητών προς το Πανελλήνιο Σύλλογο Φωτοβολταικών Στέγης ( http://www.oikopv.gr ):«Το παραμυθι του υπουργειου εχει να κανει με τι κοστος χρεωθηκαμε την εγκατασταση.Εγω που ειμαι παντως Γ΄τριμηνο του 2012 μου κοστησε το 10αρι που εχω 34.400 γιατι για να βγαλω 10kw στη στεγη μου επρεπε να βαλω πιο δυνατα πανελ και να γινουν διαφορες πατεντες.Ολο το παραπανω ποσο με δανειο,οποτε τα 34 λεπτα που μου κανει χαρη το υπουργειο με το δηθεν διορθωμενο νομοσχεδιο με βαζουν μεσα για τα καλα».«οι διαφορές της τιμής από την αλλαγή της ημερομηνίας από την σύμβαση στην σύνδεση είναι μεγάλες γιατί να έχουμε αυτήν την μείωση όταν η ΔΕΗ καθυστερούσε τις συνδέσεις ; Σε εμένα π.χ η διαφορά από το Δ” τρίμηνο 11 στο 1 τρίμηνο του ’12 έχει μια τεράστια διαφορά! Συμφωνώ ότι πρέπει να πάμε όλοι μαζί δικαστικά με χιλιάδες αγωγές εναντίον ΥΠΕΚΑ, ΛΑΓΗΕ,ΔΕΗ κτλ».Ας σταματήσει τουλάχιστον άμεσα η παραπληροφόρηση κατά των φωτοβολταϊκών στέγης με τα δήθεν «δωράκια» από το ΥΠΕΚΑ. Τα υπόλοιπα στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Comments are closed.