Φωτοβολταϊκά: οι αλλαγές στο «κούρεμα» – Το new deal στο πολυνομοσχέδιο [Πίνακες]

6
3793

Αλλαγές στις μειώσεις των εγγυημένων τιμών στα φωτοβολταϊκά και τις υπόλοιπες ΑΠΕ περιλαμβάνει το κείμενο του new deal που εντάσσεται στο Πολυνομοσχέδιο που προωθεί προς ψήφιση η κυβέρνηση (για το τελικό σχέδιο που ψηφίστηκε πατήστε εδώ).

Σύμφωνα με το σχέδιο περιορίζονται οι μειώσεις στις εγγυημένες τιμές των οικιακών φωτοβολταϊκών σε στέγες, αλλά και των αγροτικών, ενώ αυξάνεται σε 33% το μεσοσταθμικό «κούρεμα» των επαγγελματικών συστημάτων.

Συγκεκριμένα, οικιακά φωτοβολταϊκά και αγροτικά φωτοβολταϊκά θα υποστούν μεσοσταθμικό κούρεμα 18,5% (από 29%) και 22,5% (από 26%) αντίστοιχα.

Επίσης, δεν μειώνονται οι ταρίφες σε παλιά φωτοβολταϊκά συστήματα που δεν είχαν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, με στόχο με ο εσωτερικός βαθμός πληρωμής (IRR) να διαμορφωθεί στο 13,5%. Οι ταρίφες δεν θα μειωθούν ούτε στα οικιακά φωτοβολταϊκά που εγκαταστάθηκαν μέχρι το β” τρίμηνο του 2011.

Πάντως, το μικρότερο «ψαλίδι» αφορά σε όλες τις εγγυημένες τιμές των φ/β που περιλαμβάνει η τελική ρύθμιση για το αποκαλούμενο «New Deal». Για παράδειγμα για ένα φ/β κάτω από 100 KW που είχε τιμή πριν το 2009, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί νέα τιμή στα 440 ευρώ, το ν/σχ προβλέπει τιμή στα 445 ευρώ η μεγαβατώρα. Επίσης στις τιμές για τα αγροτικά φ/β έως 100KW, ενώ αρχικά προβλεπόταν προσαύξηση τιμής κατά 10%, τώρα η προσαύξηση προσαρμόζεται στο 15%.

Αναλυτικότερα, ο πίνακας τιμολόγησης για τα φωτοβολταϊκά έχει ως εξής

Fotovoltaika Polynomosxedio

Ειδική αντιμετώπιση προβλέπεται για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που συνδέθηκαν στο β’ εξάμηνο του 2013:

 

—Αιολικά

Όσον αφορά στα αιολικά οι τιμές αναπροσαρμόζονται ως εξής (καταργείται η κατηγορία άνω των 20 MW και τιμολογείται με βάση τις τιμές που είχαν υπολογιστεί για τα άνω των 5 MW αιολικά):

AIOLIKA

 

 

Δεν υπάρχουν αλλαγές στις τιμές για τα μικρά υδροηλεκτρικά, ενώ αλλάζουν κάποιοι τεχνικοί συντελεστές για τις μονάδες ΣΥΘΗΑ.

—Πιστωτικά τιμολόγια

Σύμφωνα με τη ρύθμιση που προωθείται εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης πιστωτικού τιμολογίου όσοι έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα φωτοβολταϊκά στις στέγες.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα φωτοβολταϊκά, το ποσοστό του πιστωτικού είναι 34%για τους σταθμούς που συνδέθηκαν μέχρι 31/12/200935% για τους σταθμούς που συνδεθήκαν 1/1/2010 και 31/12/201137,5% για όσους συνδέθηκαν 1/1/2012 έως 21/12/2012 και 40% για όσους συνδέθηκαν το 2013.

Μέχρι να εκδοθεί και να παραδοθεί στο ΛΑΓΗΕ το πιστωτικό τιμολόγιο αναστέλλεται η υποχρέωση του ΛΑΓΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ να πληρώσουν για την ενέργεια που έχει παραδοθεί και δεν έχει εξοφληθεί. Για όσους εκδώσουν το πιστωτικό, επανανυπολογίζεται η έκτακτη εισφορά του 2013 επί των μειωμένων μετά την έκπτωση εσόδων.

—Σήμερα κατατίθεται το πολυνομοσχέδιο

Σημειώνεται ότι το πολυνομοσχέδιο κατατίθεται σήμερα στη Βουλή, με τη διαδικασία του «Κατ” Επείγοντος», προκειμένου να συζητηθεί από τα μέλη των επιτροπών Οικονομικών και Παραγωγής και Εμπορίου το Σάββατο και την Κυριακή σε μια συνεδρίαση να συζητηθεί και ψηφιστεί στην Ολομέλεια.

6 Σχόλια

  1. ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ 29% ΚΑΙ 26 % ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΟΣΟΣΤΑ

  2. Από ποτέ η τιμή των νησιών είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη του συνδεδεμένου δικτύου ;
    Πως γίνετε αυτό κάποιος από το ΥΠΕΚΑ να εξηγήσει !!!

  3. Εμείς που πήραμε δάνεια για να επενδύσουμε στην φερεγγυότητα του κράτους δε θα τους ξεχάσουμε στις εκλογές!!!

  4.  Τι υπολογισμούς έχει κάνει το ΥΠΕΚΑ για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες;;;Το ΥΠΕΚΑ το καλοκαίρι του 2012 καλεί τους πολίτες να υπογράψουν συμβάσεις με 0,495 ευρώ την κιλοβατώρα για τα φωτοβολταϊκά στις στέγες (οικιακά) και το Μάρτιο του 2014 κατεβάζει νομοσχέδιο για μείωση σε 0,34 με 0,295 ευρώ την κιλοβατώρα. Δηλαδή μείωση 31,3 – 40,4% στα έσοδα. Μέσα σε ενάμιση έτος το ΥΠΕΚΑ αθετεί την υπογραφή του με χιλιάδες πολίτες. Πως μπορεί να χαρακτηριστεί αυτή η αθέτηση της υπογραφής σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ακόμα και από τον πιο καλόπιστο πολίτη; Είναι άραγε ικανό το ΥΠΕΚΑ να κάνει ορθούς υπολογισμούς; Προφανώς και είναι, άρα τι φταίει; Εδώ πρόκειται για μια εξόφθαλμα παράνομη και αντισυνταγματική πράξη της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ. Κανένας δεν θα πίστευε πως ένα Υπουργείο όπως το ΥΠΕΚΑ, με τόσους επιστήμονες, κάνει τόσο επιπόλαιους υπολογισμούς και συμβάσεις. Μήπως όμως τους υπολογισμούς δεν τους κάνει το επιστημονικό προσωπικό – αλλά η ηγεσία από μόνη της. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ο Υφυπουργός διατυμπανίζει «κούρεμα στα Φ/Β στις στέγες μόνο 20%», και μάλιστα κάποιοι το παρουσιάζουν ως «δωράκι στα οικιακά». Πως το υπολογίζει ο κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου το 20%;; Σύμφωνα με τον Υφυπουργό: «το 10% από τα 45.000 Φ/Β στέγης δεν έχει καθόλου μείωση (αυτά που συνδέθηκαν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2011) δηλ 0% μείωση και το υπόλοιπο 90% των 45.000 στεγών έχει κούρεμα 40% περίπου. Άρα 0% και 40% = 40% δια δυο = 20%». Αυτοί είναι οι υπολογισμοί του ΥΠΕΚΑ. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν έχει δημοσιευτεί καμία ολοκληρωμένη οικονομοτεχνική μελέτη η οποία να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους.Με μια προσεκτική ματιά οι μειώσεις ανά 3μηνο προκαλούν πολλά ερωτήματα για την όποια τεκμηρίωσή τους. Μεταξύ κάποιων τριμήνων υπάρχει απότομη μείωση, ενώ μεταξύ άλλων καμία ή πολύ μικρή. Αυτό δείχνει πως το ΥΠΕΚΑ το μόνο που μελέτησε ήταν πώς να περικόψει τις δαπάνες του προς τα 45.000 νοικοκυριά. Πρώτιστα λοιπόν εξέτασε πότε συνδέθηκαν τα περισσότερα νοικοκυριά, δηλαδή το 2012, και σε αυτά τα τρίμηνα του 2012 έκανε τη μεγαλύτερη αρπαγή, ειδικά στου Γ και Δ τριμήνου 2012.2. Ποια είναι η πραγματικότητα;1)    Η σύμβαση με τη ΔΕΗ έγινε για τον καθένα ιδιοκτήτη Φ/Β στέγης σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και εκείνη τη χρονική στιγμή ίσχυε ένας συγκεκριμένος νόμος με συγκεκριμένες τιμές. Με βάση αυτές τις τιμές, δεσμεύτηκαν τα δύο μέρη. Τα Φ/Β στέγης σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία δεν συνιστούν δραστηριότητα επιχειρηματική με ανάληψη ρίσκου.2)    Η σύνδεση του Φ/Β στέγης (δηλ ημερομηνία που τέθηκε σε λειτουργία) δεν έγινε άμεσα με υπαιτιότητα της ΔΕΗ σε πολλές περιπτώσεις. Η ΔΕΗ καθυστερούσε να προχωρήσει τα διαδικαστικά και να κάνει τη σύνδεση, δεν είχε «διαθέσιμα κουτιά» κ.λπ.. Κατά  μέσο όρο αυτή η καθυστέρηση έπαιρνε δύο με πέντε μήνες. Συνεπώς το να λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία σύνδεσης και όχι η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης είναι άδικο και αποτελεί σοβαρό ατόπημα. 3)    Τοποθετηθήκαν 45.000 περίπου Φ/Β στέγης, ένα για κάθε ιδιοκτήτη σπιτιού, χωρίς καμία επιδότηση, με ένα παράβολο 1280 ευρώ προς τη ΔΕΗ, και με επιβάρυνση ΦΠΑ σε όποια αγορά. Το ΥΠΕΚΑ λαμβάνει υπόψη του μόνο το κόστος του εξοπλισμού για το Φ/Β. Τίποτα άλλο!!! 4)    Η εγκατάσταση ενός Φ/Β σε στέγη όμως έχει πολλές ιδιαιτερότητες: 1) ήταν υποχρεωτική η ύπαρξη ηλιακού θερμοσίφωνα, όποτε πολλά νοικοκυριά επιβαρύνθηκαν με ένα επιπλέον κόστος 800 περίπου ευρώ, 2) η στέγη δεσμεύτηκε για 25 έτη και ο ιδιοκτήτης απαγορεύεται πλέον να κάνει οποιαδήποτε τροποποίηση ή επέκταση στο σπίτι του, 3) προαπαιτήθηκε η μόνωση της στέγης καθώς μετά θα ήταν δύσκολη κάθε εργασία (σε μερικά δώματα ξεπέρασε τις 5000 ευρώ), 4) στις στέγες είναι δύσκολη η συντήρηση και ο καθαρισμός του Φ/Β συστήματος, αλλά και η συντήρηση της στέγης, 5) στις στέγες είναι μικρότερη η παραγωγή λόγω μη άριστης κλίσης και προσανατολισμού της στέγης, 6) στις στέγες το αρχικό κόστος εγκατάστασης ανά κιλοβατ ισχύς είναι σοβαρά μεγαλύτερο.5)    Τα Φ/Β στέγης βρίσκονται πάνω σε σπίτια και συνεπώς οι ιδιοκτήτες επιβαρύνονται και από το ΕΕΤΗΔΕ (κοινώς χαράτσι). Μερικοί ιδιοκτήτες μάλιστα πληρώνουν μέρος του δανείου του σπιτιού τους από τα έσοδα του Φ/Β στέγης. Άλλοι μάλιστα σύναψαν συμβάσεις με κατασκευαστικές εταιρίες όπου μέρος της αγοράς του σπιτιού αποπληρώνεται από το Φ/Β στέγης που παράλληλα τοποθετήθηκε.   6)    Το ΥΠΕΚΑ δεν έχει λάβει υπόψη του πως τα Φ/Β είναι μια τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί για πολλά έτη και αναμένεται σοβαρή μείωση της απόδοσής τους. Ήδη αναφέρονται ζημιές και φθορές που στοιχίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ.7)    Οι δανειολήπτες έχουν σοβαρό πρόβλημα καθώς αρκετοί πληρώνουν 3.700 ευρώ ετησίως στις τράπεζες και 100 με 200 ευρώ υποχρεωτική ασφάλεια. Συνεπώς, τα κάθαρά τους έσοδα από το Φ/Β δεν φτάνουν να πληρώσουν το δάνειο αυτό. Άρα, το όποιο όφελος το αποκομίζει η τράπεζα για δέκα περίπου έτη.Χαρακτηριστικά είναι τα μηνύματα ιδιοκτητών προς το Πανελλήνιο Σύλλογο Φωτοβολταικών Στέγης ( http://www.oikopv.gr ):«Το παραμυθι του υπουργειου εχει να κανει με τι κοστος χρεωθηκαμε την εγκατασταση.Εγω που ειμαι παντως Γ΄τριμηνο του 2012 μου κοστησε το 10αρι που εχω 34.400 γιατι για να βγαλω 10kw στη στεγη μου επρεπε να βαλω πιο δυνατα πανελ και να γινουν διαφορες πατεντες.Ολο το παραπανω ποσο με δανειο,οποτε τα 34 λεπτα που μου κανει χαρη το υπουργειο με το δηθεν διορθωμενο νομοσχεδιο με βαζουν μεσα για τα καλα».«οι διαφορές της τιμής από την αλλαγή της ημερομηνίας από την σύμβαση στην σύνδεση είναι μεγάλες γιατί να έχουμε αυτήν την μείωση όταν η ΔΕΗ καθυστερούσε τις συνδέσεις ; Σε εμένα π.χ η διαφορά από το Δ” τρίμηνο 11 στο 1 τρίμηνο του ’12 έχει μια τεράστια διαφορά! Συμφωνώ ότι πρέπει να πάμε όλοι μαζί δικαστικά με χιλιάδες αγωγές εναντίον ΥΠΕΚΑ, ΛΑΓΗΕ,ΔΕΗ κτλ».Ας σταματήσει τουλάχιστον άμεσα η παραπληροφόρηση κατά των φωτοβολταϊκών στέγης με τα δήθεν «δωράκια» από το ΥΠΕΚΑ. Τα υπόλοιπα στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια.

  5. Με ποια λογική χωρίζουν τα Φ/Β στην στέγη σε αυτούς που ΔΕΝ θα υποστούν καμία μείωση ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ που θα ΥΠΟΣΤΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ, (ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 50% μείωση !!!). ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ στις ΤΙΜΕΣ που έχουμε υπογράψει με την ΔΕΗ. Είναι συμβατική υποχρέωση της ΔΕΗ, και όπως εμείς θα πληρώσουμε ρήτρες αν δεν τηρήσουμε την σύμβαση, έτσι και η ΔΕΗ θα πρέπει να μας αποζημιώσει για την ζημιά που παθαίνουμε.
    Καταλύουν τον όρο περί ομαλής συνεργασίας και καλής πίστης που υπογράψαμε στην σύμβαση. Είναι ώρα το Ελληνικό Κράτος να σοβαρευτεί, να γίνει υπεύθυνο και ΣΥΝΕΠΕΣ. Μόνο έτσι θα εμπιστευτούν το κράτος οι επενδυτές (έλληνες και ξένοι) και θα αποφασίσουν να κάνουν επενδύσεις για να αναπτυχθεί η οικονομία για να ορθοποδήσουμε σαν κράτος. Οι αποσπασματικές , απερίσκεπτες και συνεχείς αλλαγές νομοθεσίας και διάθεσης του υπουργείου Ανάπτυξης και Οικονομικών που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, έχουν οδηγήσει την χώρα σε αυτή της κατάσταση. Το υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει να αλλάξει το όνομά του σε υπουργείο ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ, γιατί οι αποφάσεις του μόνο καταστροφή φέρνει στην Ελλάδα. Που είναι οι επενδύσεις? Οσοι το εμπιστεύτηκαν μάλλον την πάτησαν. Θα δούμε. Είναι σαν τον καιρό που εκεί που έχει ήλιο αρχίζει καταιγίδα. Αλλά κύριοι έχει ο καιρός γυρίσματα. Αυτά που φάγατε εσείς τόσα χρόνια, αυτά που επιδοτείτε και εξαιρείτε ακόμα και στο παρόν νομοσχέδιο (γιατι άραγε???) δεν θα τα πληρώσουμε εμείς!!! Να τα πληρώσετε εσείς που είστε τόσο γαλαντόμοι. Με τα δικά μας λεφτά δεν θα κάνετε εσείς την πολιτική σας!!!! Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά, λέει ο λαός

Comments are closed.