Μη επανδρωμένο πλοίο με «στεριανό» καπετάνιο αναπτύσσει η Rolls Royce

0
42

Ένα πλοίο που θα κουμαντάρεται από τη στεριά αναπτύσσει η Rolls-Royce Blue Ocean, θυγατρική της διάσημης βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εταιρεία έχει εγκαταστήσει στα γραφεία της στο Άλεσουντ της Νορβηγίας ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας, το οποίο παρέχει θέα 360 μοιρών από την πραγματική γέφυρα του μη επανδρωμένου πλοίου και το οποίο καθιστά τον έλεγχό του δυνατό από τη στεριά.

Η εταιρεία θεωρεί ότι τέτοια πλοία θα μπορούσαν να πλέουν στη Βαλτική μέσα σε δέκα χρόνια από σήμερα, καταργώντας ουσιαστικά το αρχαίο επάγγελμα του ναυτικού.

«Είναι προτιμότερο να έχουμε ένα πλήρωμα 20 ατόμων εν μέσω ανεμοθύελλας στη Βόρεια Θάλασσα ή για παράδειγμα πέντε ανθρώπους σε μια αίθουσα ελέγχου στη στεριά» αναρρωτιέται ο αντιπρόεδρος καινοτομίας της Rolls-Royce, Όσκαρ Λεβάντερ σε κείμενό του για το μέλλον της ναυτιλίας.

Ένα τηλεκατευθυνόμενο πλοίο θα έμοιαζε αρκετά διαφορετικό από τα συμβατικά, κυρίως διότι θα δεν απαιτούνται εγκαταστάσεις και συστήματα αυτή τη στιγμή απαραίτητα για το πλήρωμα.

Ειδικότερα, τα «ρομποτικά» φορτηγά πλοία δεν θα χρειάζονται γέφυρα, καμπίνες, πόσιμο νερό και αποχέτευση. Επίσης, το κόστος λειτουργίας τους θα μειωνόταν σχεδόν κατά το ήμισυ, αφού σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Moore Stephens τα έξοδα για το πλήρωμα ανέρχονται στο 44% επί των συνολικών.

Επίσης, θα εξέλειπε η πειρατεία αφού δεν θα υπάρχουν όμηροι, ενώ θα ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα ατυχήματος στη θάλασσα λόγω ανθρώπινου λάθους.

Περισσότερα εμπόδια θέτει η «γραφειοκρατία και τα συνδικάτα παρά η τεχνολογία», για την υλοποίηση της ιδέας σύμφωνα με τον Σάιμον Μπένετ , εκπρόσωπο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

Ο Μπένετ επισημαίνει στο BBC ότι η χρήση ρομποτικών πλοίων απαγορεύεται υπό τη σημερινή νομοθεσία, η οποία θέτει ελάχιστα όρια για το μέγεθος του πληρώματος και εκτιμά πως είναι απίθανο να δούμε τηλεχειριζόμενα φορτηγά πλοία τις επόμενες δύο-τρεις δεκαετίες.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί με 3,5 εκατ. Ευρώ το πρόγραμμα MUNIN (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence) για την ανάπτυξη ρομποτικών σκαφών.

Οι πρώτες εφαρμογές της τεχνολογίας πιθανότατα θα υλοποιούνταν σε πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια και ξηρό φορτίο. Τα τάνκερ θα ακολουθούσαν αρκετά αργότερα, καθώς θεωρείται ότι πρέπει να διαθέτουν πλήρωμα για την περίπτωση διαρροής.

Τα μη επανδρωμένα φορτηγά «δεν μπορούν και ούτε θα μπορέσουν ποτέ να αντικαταστήσουν τα μάτια, τα αφτιά και τις σκέψεις των επαγγελματιών ναυτικών» δήλωσε από την πλευρά του στο Bloomberg ο Ντέιβ Χέιντελ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, η οποία εκπροσωπεί την πλειονότητα του ενός εκατομμυρίου ναυτικών σε όλο τον κόσμο.

econews

Σχόλια