Μετρό: επεκτάσεις και γραμμή 4 με χρηματοδότηση από ΕΤΕπ

0
7

metro-epektaseis-ieb-108042Η επέκταση του Μετρό αποτελεί μία από τις κυβερνητικές προτεραιότητες στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σε ό,τι αφορά το μετρό, στόχος είναι η κατασκευή της γραμμής 4, που προβλέπεται να ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και αφού θα διασχίζει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης -όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι- θα καταλήγει σε πρώτη φάση στον Ευαγγελισμό, με προοπτική περαιτέρω επέκτασης.

Επίσης, μελετάται το μετρό να φτάσει στο Ίλιον από την Ανθούπολη, που είναι σήμερα τερματικός σταθμός.

Για τα σχέδια αυτά, για την υλοποίηση των οποίων απαιτούνται κονδύλια, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και η διοίκηση της Αττικό Μετρό ενημέρωσαν χθες (13/11) τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία είναι από τους χρηματοδότες.

Ο επικεφαλής της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόγιερ επισκέφθηκε τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό, επίσκεψη την οποία χαρακτήρισε ως «μια από τις πιο ενδιαφέρουσες».

Σε δήλωσή του τόνισε:

«Ως τράπεζα προσπαθούμε να διευκολύνουμε τις επενδύσεις και να χρηματοδοτούμε τις καλές επενδύσεις. Οι υποδομές είναι ένας εκ των τομέων στους οποίους η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι ιδιαιτέρως ενεργή. Δεν πρέπει να εξετάζουμε μόνο προϋπολογισμούς, αλλά να δούμε τι προκύπτει από αυτούς. Κι αυτό το έργο του μετρό στην Αθήνα είναι κάτι το αξιοσημείωτο. Δεν το συγκρίνω με κανένα άλλο».

Η διοίκηση της Αττικό Μετρό προσβλέπει στη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, καθώς θεωρεί ότι οι επεκτάσεις του μετρό είναι ένα αναπτυξιακό έργο με πολλαπλά οφέλη. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε χαρακτηριστικά σήμερα:

«Έχουμε την υπόσχεση ότι όλα τα επόμενα έργα που προγραμματίζουμε και ειδικά η γραμμή 4 που προσπαθούμε να ωριμάσουμε το συντομότερο δυνατό θα είναι αρωγοί στην προσπάθεια αυτή, χρηματοδοτώντας όλα τα έργα μετρό. Και αυτό είναι πολύ σπουδαίο για τη χώρα μας γιατί αυτό σημαίνει ανάπτυξη, σημαίνει θέσεις εργασίας».

Νωρίτερα, στη συνάντηση που είχε ο Βέρνερ Χόγιερ με τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, αλλά και τον Κωστή Χατζηδάκη, συζητήθηκε και το θέμα της επανεκκίνησης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες.

Όπως είπε ο Κωστής Χατζηδάκης, χωρίς την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, χωρίς την πρόσθετη χρηματοδότηση των 650 εκατ. ευρώ, δεν θα ήταν δυνατή η επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητοδρομους.

Από την πλευρά του, ο κ. Βέρνερ Χόγιερ είπε για το θέμα των αυτοκινητοδρομων:

«Έχει σημειωθεί απ” τις μεγαλύτερες προόδους που θα μπορούσα να φανταστώ. Όταν συζητήσαμε αυτό το ζήτημα πριν από έναν χρόνο που διαπραγματευόμασταν με όλους τους εμπλεκόμενους και τους διεθνείς εταίρους, η λύση έμοιαζε να βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά. Τώρα έχουμε μια κατάσταση όπου τα έργα αρχίζουν, έχουν ήδη αρχίσει ή θα αρχίσουν πολύ σύντομα. Πρόκειται για μια μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα και είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε».

Με τον υπουργό Ανάπτυξης ο πρόεδρος της ΕΤΕπ συζήτησε και την πρόθεση της κυβέρνησης για τη δημιουργία του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου που αναμένεται να βοηθήσει στην ενίσχυση της ρευστότητας. Η ελληνική πλευρά ζήτησε τη συμβολή της ΕΤΕπ και όπως όλα δείχνουν, υπάρχει μια κατ” αρχήν συμφωνία καθώς ο κ. Χόγιερ υποσχέθηκε στήριξη.

Σχόλια