Νέα έρευνα διώχνει το ποπ κορν από το σινεμά

0
3

Το να τρώει κανείς ποπ κορν στο σινεμά δεν είναι «κακό» μόνο για τον διπλανό του αλλά και για τους διαφημιστές.

Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα του πανεπιστημίου της Κολωνίας που υποστηρίζει ότι το «μασούλημα» καταστέλλει την επίδραση των διαφημίσεων στους θεατές.

Οι διαφημίσεις καταφέρνουν να εντυπώσουν τις εμπορικές ονομασίες στον εγκέφαλο μας επειδή τα χείλια μας και η γλώσσα μας αυτόματα προσομοιώνουν την προφορά του νέου ονόματος την πρώτη αλλά και κάθε φορά που το ακούμε.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Consumer Psychology, αυτή η εσωτερική ομιλία διαταράσσεται την ώρα που μασάμε τσίχλα ή τρώμε ποπ κορν, εμποδίζοντας το στόμα να «προβάρει» την προφορά της νέας λέξης.

Στο πλαίσιο της μελέτης οι ερευνητές ζήτησαν από 96 εθελοντές να παρακολουθήσουν μια ταινία στο σινεμά, πριν από την προβολή της οποίας προηγήθηκαν διαφημιστικά μηνύματα.

Στους μισούς εθελοντές οι ερευνητές έδωσαν ένα κουτί ποπ κορν, ενώ στους άλλους μισούς έναν κύβο ζάχαρης, ο οποίος έλιωσε αμέσως στο στόμα.

Όπως διαπιστώθηκε μετά το τέλος της ταινίας, οι διαφημίσεις δεν είχαν καμία επίδραση στους εθελοντές που έφαγαν ποπ κορν, ενώ αντίθετα οι εθελοντές που έφαγαν τον κύβο ζάχαρης έδειξαν θετικές ψυχολογικές αντιδράσεις για τα προϊόντα των διαφημίσεων.

Σύμφωνα με τον ερευνητή Sascha Topolinski, που συμμετείχε στη μελέτη, αυτό συνέβη γιατί το μασούλημα προκαλεί ανοσία ως προς τα διαπεραστικά μηνύματα των διαφημίσεων, κάτι που ενδέχεται να σημάνει το τέλος του ποπ κορν στο σινεμά, μιας μακροχρόνιας παράδοσης.

«Τα ευρήματα της μελέτης καταδεικνύουν ότι η πώληση σνακ στα σινεμά υπονομεύει τις επιδράσεις των διαφημίσεων, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις τρέχουσες στρατηγικές μάρκετινγκ», τόνισε ο Δρ. Topolinski.

«Μελλοντικά, όταν θα θελήσουν να διαφημίσουν ένα νέο προϊόν, οι πελάτες ενδέχεται να προσπαθήσουν να εμποδίσουν την πώληση σνακ πριν την προβολή της ταινίας», προσέθεσε.
econews

Σχόλια