Με αλκαλικές μπαταρίες η «επιστροφή στο μέλλον» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

0
410

Την ώρα που οι μπαταρίες λιθίου προβάλλουν ως η βέλτιστη λύση στην ηλεκτροκίνηση, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι χορήγησε επιδότηση ενός εκατομμυρίου δολαρίων σε ερευνητές του Πανεπιστημίου Πρίνστον για να αναπτύξουν μια οικονομικά βιώσιμη αλκαλική μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η επιχορήγηση αποτελεί μέρος του προγράμματος των 36 εκατ. δολαρίων για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας νέας γενιάς που χρηματοδοτεί το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.

Παρότι οι αλκαλικές μπαταρίες, που εμφανίστηκαν στο εμπόριο το 1958 (όπως αυτή της φωτογραφίας που κρατάει ο Λιου Ούρι, ένας από τους επιστήμονες που ανέπτυξαν την τεχνολογία), μπορεί να προβάλλουν ως πισωγύρισμα, ίσως αποτελούν μια πολύ οικονομικότερη λύση για τον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μεσομακροπρόθεσμο διάστημα.

Τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών αποδεικνύει περίτρανα η κατάρρευση του κόστους παραγωγής ανά Κιλοβατώρα που από 700 δολάρια ανά Κιλοβατώρα το 2012 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 250 δολάρια ανά Κιλοβατώρα το 2015.

Οι μπαταρίες αποτελούν ένα βασικό στοιχείο του συνολικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο είναι ραγδαίες.

Μετά τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που εκτιμάται ότι έχουν φτάσει στα όριά τους, μια νέα μπαταρία αλουμινίου/αέρα υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 1600 χιλιομέτρων.

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν μπαταρίες επιδιώκουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην αποδοτικότητα, το κόστος και τον δυνητικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των προϊόντων τους.

Κατά καιρούς διαρρέουν πληροφορίες για επικείμενα προϊόντα με πρωτοφανείς αποδόσεις και επίπεδα αυτονομίας.

Ορισμένοι εκτιμούν ότι η επίτευξη μιας αυτονομίας της τάξης των 500 χιλιομέτρων ανά κύκλο πλήρους φόρτισης θα γείρει την πλάστιγγα των καταναλωτικών προτιμήσεων υπέρ της ηλεκτροκίνησης, ενώ άλλοι εστιάζουν στην ανάγκη αύξησης των σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

econews

Σχόλια