Καύσιμα: συνάντηση ΟΒΕ-ΥΠΑΝ – Πολιτική απροθυμία πάταξης του λαθρεμπορίου

0
3

Το 90%-95% των πρατηρίων υγρών καυσίμων έχει ήδη ενσωματώσει το σύστημα εισροών – εκροών στις αντλίες του,  όπως προεκυψε από τη συνάντηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ) με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ).

Οι βενζινοπώλες ζήτησαν ολιγοήμερη ανοχή προκειμένου να προσαρμοστεί το σύνολο των πρατηριούχων με τη νεα κατάσταση.

Από την πλευρά του το υπουργείο έδειξε το «άτεγκτο» πρόσωπό του  επισημάνθηκε ότι τα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος είναι αυστηρά και ότι σύντομα θα ξεκινήσουν οι έλεγχοι.

Η συνάντηση έγινε κατόπιν πρωτοβουλίας της ΟΒΕ, ώστε να υποδειχθούν προβλημάτων που διαπιστώνει η Ομοσπονδία στην εγκατάσταση και την εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων εισροών- εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, μία μόλις μέρα πριν εκπνεύσει η προθεσμία για την εγκατάστασή τους.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, τα περισσότερα από τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τη μεγάλη καθυστέρηση της έκδοσης, από την Πολιτεία, της προκήρυξης του Προγράμματος Δράσης «Εκσυγχρονισμός Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων».

«Το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί πλήρως» δήλωσε, από την πλευρά του, μιλώντας στον Σκάι, ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, ενώ σημείωσε ότι προωθείται online σύνδεση των πρατηρίων υγρών καυσίμων με το κεντρικό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ακόμη ότι, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, συστήματα εισροών – εκροών θα έχουν εγκατασταθεί σε Πάτρα, Βόλο, Γιάννενα και Κρήτη, ενώ άμεσα θα εγκατασταθούν σε διυλιστήρια και σημεία εμπορίας καυσίμων.

Αυτό που αναμένουν πλέον οι πολίτες είναι οι κινήσεις του υπουργού για την πάταξη του οργίου λαθρεμπορίας στα καύσιμα στο οποίο οι πρατηριούχοι είναι οι «τελευταίοι τροχοί της αμάξης» και στο οποίο σύμφωνα με καταγγελίες συμμετέχουν ανενόχλητοι έως και απευθείας συνομιλητές της πολιτικής ηγεσίας του τόπου.

Χαρακτηριστικό της απροθυμίας του υπουργείου Ανάπτυξης (και των κυβερνήσεων διαχρονικά) να πατάξουν το λαθρεμπόριο στα καύσιμα είναι το γεγονός ότι μέχρι προχθές, με ευθύνη του ίδιου του ΥΠΑΝ, δεν είχαν εκδοθεί πριν την έναρξη εφαρμογής του συστήματος οι αποφάσεις εκείνες που θα ορίζουν τις προδιαγραφές για τη λειτουργία αντίστοιχου συστήματος στα διυλιστήρια και στις εταιρείες πετρελαιοειδών, από όπου τα καύσιμα φορτώνονται για τα πρατήρια.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι μια «μαύρη» αγορά της τάξης των 600 εκατ. έως 1 δισ. Ευρώ ετησίως με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς.

econews

Σχόλια