Οι γαλαξίες απέκτησαν τα χαρακτηριστικά τους από το «κοσμικό καταμεσήμερο»

Τα μορφολογικά και χρωματικά χαρακτηριστικά βάσει των οποίων διακρίνονται οι γαλαξίες είχαν διαμορφωθεί 2,5 δισ. χρόνια μετά τη Μεγάλη Εκρηξη (Big Bang), με την ίδια αναλογία υποστηρίζουν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στο Αμχερστ.

Οι επιστήμονες εξέτασαν τα χαρακτηριστικά 1.671 πολύ μεγάλων γαλαξιών της περιόδου 1,5 έως 3,5 δισ. χρόνια μετά το Big Bang, που ακούει στο όνομα «κοσμικό καταμεσήμερο», εξαιτίας της έντονης δραστηριότητας γέννησης νέων άστρων.

Το συμπέρασμα ήταν ότι οι μορφολογικές και χρωματικές διακρίσεις των γαλαξιών που είχε κάνει ο αστρονόμος Έντουιν Χαμπλ από τη δεκαετία του 1920 (σπειροειδείς επί το πλείστον γαλάζιοι και ελλειπτικοί επί το πλείστον κόκκινοι) είχαν διαμορφωθεί με την ίδια αναλογία από τότε.

Με επικεφαλής τον Μάουρο Τζιαβαλίσκο οι επιστήμονες μελέτησαν δεδομένα από τη χαρτογράφηση CANDELS του τηλεσκοπίου Hubble (Cosmic Assembly Near-Infrared Deep Extragalactic Legacy Survey), η οποία μας παρέχει το μεγαλύτερο δείγμα πολύ μακρινών γαλαξιών που έχει συλλεχθεί ως σήμερα.

Ο Μάουρο Τζιαβαλίσκο επισήμανε ότι τα στοιχεία δείχνουν μια ταχύτατη διαδικασία της εξέλιξης και του σχηματισμού των γαλαξιών και συμβάλλουν στην κατανόηση της κατανομής της ύλης στο Σύμπαν, ωστόσο αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα πάνω στη δυνατότητα των σπειροειδών-γαλάζιων να παράγουν νέα άστρα σε αντίθεση με τους ελλειπτικούς κόκκινους παρότι έχουν το ίδιο μέγεθος και βαρύτητα.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Astrophysical Journal.