ΔΕΣΦΑ: την Ελλάδα κόμβο φυσικού αερίου στα Βαλκάνια θέλει η Socar

0
4

Την εκμετάλλευση των υποδομών του ΔΕΣΦΑ για την προμήθεια φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη σχεδιάζει η αζερική Socar που απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας που ελέγχει τα δίκτυα αερίου στη χώρα μας.

Προτεραιότητα θα δοθεί στη διασύνδεση των δικτύων του ΔΕΣΦΑ με αυτά της Βουλγαρίας και της Αλβανίας.

Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Socar, Ελσχάντ Ναζίροφ,“οι υποδομές που σήμερα ανήκουν στο ΔΕΣΦΑ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να οργανωθεί η προμήθεια φυσικού αερίου προς χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης”.

«Αρχικά η συζήτηση αφορά χώρες όπως η Αλβανία και η Βουλγαρία. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα εξετάσουμε τις δυνατότητες να χρησιμοποιήσουμε τις δυνατότητες του ΔΕΣΦΑ για την οργάνωση των προμηθειών φυσικού αερίου στις γειτονικές προς την Ελλάδα χώρες», πρόσθεσε ο Αζέρος αξιωματούχος.

Ο Ναζίροφ σημείωσε επίσης ότι δεν συμφέρει η κατασκευή ενός διασυνδετήριου αγωγού Τουρκίας – Βουλγαρίας, ούτως ώστε η Βουλγαρία να μπορεί να προμηθεύεται φυσικό αέριο απευθείας από τον αγωγό Trans Anatolia (TANAP) είναι περίπλοκη σε τεχνικούς όρους και δεν δικαιολογείται από εμπορική άποψη.

—Έτινγκερ για TAP

Στην ανάγκη κατασκευής ενός ευρέως πλέγματος αγωγών φυσικού αερίου στα Βαλκάνια και ειδικότερα στις διασυνδέσεις Βουλγαρίας-Σερβίας, Βουλγαρίας-Ρουμανίας και Ρουμανίας- Ουγγαρίας στάθηκε ο Γερμανός Επίτροπος Ενέργειας Γκύντερ Ετινγκερ.

Σχολιάζοντας την επιλογή του TAP έναντι του Nabucco ο κ. Έτινγκερ σημείωσε ότι “το πιο σημαντικό από την επιλογή μεταξύ TAP και είναι το άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου”.

“Χρειαζόμαστε ένα ευέλικτο ανεξάρτητο σύστημα αγωγών φυσικού αερίου που θα ξεκινά από την Ελλάδα και θα φτάνει μέχρι την Ουκρανία”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Έτινγκερ και πρόσθεσε ότι “το επόμενο διάστημα πρέπει να υπάρξουν εξελίξεις που θα βοηθήσουν ώστε να έχουμε πιο ανταγωνιστικές τιμές στη Νοτιοανατολική και την Κεντρική Ευρώπη. Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση τόνισε ο Επίτροπος θα διαδραματίσει τόσο το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου όσο και η ανάπτυξη νέων υποδομών αγωγών”.

econews

Σχόλια