Γερμανία: θέλουν ελαστικότερα όρια ρύπανσης στην ΕΕ για χάρη των ακριβών αυτοκινήτων

0
11

Την ελαστικοποίηση των ευρωπαϊκών κανονισμών για τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα επιδιώκει η Γερμανία με σκοπό να προστατεύσει την πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της.

Ευρωπαίοι διπλωματούχοι δήλωναν στο Reuters ότι σκοπός της Γερμανίας είναι να διασφαλίσει ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, όπως η BMW και η Daimler θα συνεχίσουν να παράγουν ρυπογόνα αυτοκίνητα πολυτελείας, υψηλής κατανάλωσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο τα 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο ως μέσο όρο εκπομπών στην Ευρώπη ως το 2020.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν στις ευρωπαϊκές προτάσεις διότι η κατασκευή αυτοκινήτων με αντιρρυπαντική τεχνολογία κοστίζει και συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους.

Η προηγούμενη γερμανική πρόταση προέβλεπε τη μεταφορά “πιστωτικών μονάδων ρύπανσης” που θα της επέτρεπαν να κατασκευάσει αυτοκίνητα πολύ υψηλών εκπομπών πριν ισχύσουν τα νέα μέτρα.

Η Γερμανία βρίσκεται στο άνω όριο των εκπομπών ρύπων στην ΕΕ με 147 γρ/χλμ το 2011 έναντι 132 γρ/χλμ του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Οι βρετανικές εταιρείες ανάλυσης Ricardo-AEA και Cambridge Econometrics υποστηρίζουν σε μελέτη τους ότι οι αντιρρυπαντικές τεχνολογίες στην αυτοκινητοβιομηχανία μεταφράζονται σε 58 έως 83 δισ. Ευρώ σε εξοικονόμηση καυσίμων στην ΕΕ ως το 2030.

Επίσης θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη δημιουργία 500 χιλιάδων έως 1,1 εκα. θέσεων εργασίας κατά την ίδια περίοδο.

econews

Σχόλια