Αύξηση στο Τέλος ΑΠΕ για να καλυφθούν τα ελλείμματα στην Ενέργεια – Επιβαρύνονται οι καταναλωτές της ΔΕΗ

0
12

telos-ape-100177Την αύξηση του τέλους ΑΠΕ (νυν ΕΤΜΕΑΡ) το οποίο περιλαμβάνεται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ προβλέπει το Μνημόνιο για την κάλυψη των ελλειμμάτων του λογαριασμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, βάσει των προτάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Κομισιόν του 2012.

Η έκθεση αναφέρεται στην αναδιοργάνωση της ΔΕΗ, αλλά και στην αγορά καυσίμων.

Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στην απόσχιση των δικτύων μεταφοράς της ΔΕΗ και στη δημιουργία μιας «μικρής ΔΕΗ» με την πώληση μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.

Όσον αφορά στην αγορά καυσίμων προβλέπεται:

– η υποχρεωτική αναγραφή των τιμών και ποσοτήτων στις αποδείξεις λιανικής που εκδίδουν τα πρατήρια καυσίμων

– η επέκταση της εγκατάστασης των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών όγκου καυσίμων στις εταιρίες εμπορίας και τα διυλιστήρια

– μέτρα διευκόλυνσης της εισόδου στην αγορά χονδρικής.

Για τα πρατήρια καυσίμων προβλέπεται:

– αναγραφή της τιμής και ποσότητας πώλησης στις αποδείξεις λιανικής από τον Αύγουστο του 2013 για τα πρατήρια Αθήνας – Θεσσαλονίκης, τον Σεπτέμβριο του 2013 για τις μεγάλες πόλεις και τον Μάρτιο του 2014 για τις υπόλοιπες περιοχές.  Το θέμα συνδέεται με την εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών που θα τοποθετηθούν στα πρατήρια στις αντίστοιχες προθεσμίες.

– κατάργηση της δυνατότητας επιβολής ελάχιστων τιμών καυσίμων.

Για τα καύσιμα, το μνημόνιο προβλέπει τις ακόλουθες δράσεις, με ορίζοντα υλοποίησης τον Ιούνιο του 2013:

– εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών σε εταιρίες και διυλιστήρια

– μείωση των ελάχιστων κεφαλαιακών απαιτήσεων για ίδρυση εταιριών εμπορίας

– γραπτές συμβάσεις μεταξύ εταιριών και πρατηριούχων, με υποχρέωση αναγραφής του ύψους και της διάρκειας των εκπτώσεων στα τιμολόγια

– κατάργηση της υποχρέωσης για τις εταιρίες εμπορίας να διακινούν τουλάχιστον δύο είδη καυσίμων

– κατάργηση της υποχρέωσης για τις αποθήκες των εταιριών να είναι προσβάσιμες διά θαλάσσης, σιδηροδρόμου ή να είναι συνδεδεμένες με διυλιστήριο.

Σχόλια