Η οικονομική κρίση «διαβρώνει» την εταιρική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων – Έρευνα

0
3249

eurovarometro-csr-98367Οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τον επιχειρηματικό κόσμο, με ένα σημαντικό μέρος της κοινής γνώμης να συμμερίζεται την άποψη ότι οι επιχειρήσεις επιδεικνύουν μειωμένο ενδιαφέρον για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα σε σύγκριση με μια δεκαετία πριν.

Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου που δημοσιοποιήθηκε στις 4 Απριλίου δείχνει ότι το 39% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι οι εταιρείες δεν αποδίδουν σημασία στον κοινωνικό τους αντίκτυπο ενώ το 40% πιστεύει το αντίθετο.

Σε ΗΠΑ και αναπτυσσόμενο κόσμο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα υποστηρίζουν ότι οι τοπικές επιχειρήσεις παίρνουν περισσότερο στα σοβαρά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα κατά την τελευταία δεκαετία (74% στη Βραζιλία, 65% στην Κίνα, 62% στην Ινδία και 44% στις ΗΠΑ).

Όπως δηλώνει στο Euractiv ο Βρετανός ευρωβουλευτής των Εργατικών και υπεύθυνος του Ευρωκοινοβουλίου σε θέματα ΕΚΕ, Ρίτσαρντ Χόουιτ “στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να αντιδράσουν στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης”.

Από τους 32.000 ερωτηθέντες, το 79% απάντησε ότι ενδιαφέρεται για τις δράσεις υπευθυνότητας των επιχειρήσεων σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, αλλά μόνο το 36% απάντησε ότι είχε επαρκή ενημέρωση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου πρέπει να λειτουργήσουν ως “καμπανάκι” για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις οι οποίες προκαλούν πλέον τη δυσπιστία της κοινής γνώμης ως προς τον κοινωνικά υπεύθυνο προσανατολισμό τους.

Οι Ευρωπαίοι θεωρούν τη δημιουργία θέσεων εργασίας ως τον θετικότερο αντίκτυπο των επιχειρήσεων (57%) με τη συμβολή τους στην οικονομική ανάπτυξη να ακολουθεί (37%).

Στα αρνητικά της επιχειρηματικότητας, η έρευνα ανέδειξε τη διαφθορά (41%), τις απολύσεις (39%) και τη ρύπανση του περιβάλλοντος (39%).

Η διαφθορά αναφέρεται περισσότερο σε αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδίως στην Ινδία (71%) και την Κίνα (65%).

Βραζιλιάνοι (65%), Καναδοί (60%) και Ινδοί (57%) ενδιαφέρονται περισσότερο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των επιχειρήσεων, ενώ το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων υποστηρίζει πως ενθαρρύνουν την υπερκατανάλωση.

econews

Σχόλια