Οι αγρότες αμετακίνητοι στα μπλόκα – Πού έχει τρακτέρ και τι απαντά η κυβέρνηση

1
7

Δεν καλύφθηκαν οι αγρότες από τη δέσμη μέτρων που πρότεινε η κυβέρνηση προκειμένου να αποχωρήσουν από τα μπλόκα που έχουν στήσει στις εθνικές οδούς.

Τα μηνύματα που έρχονται από όλη την Ελλάδα προοιωνίζονται συνέχιση των κινητοποιήσεων καθώς οι αγρότες θεωρούν ότι τα αιτήματά τους δεν έχουν ικανοποιηθεί.

Οι αγρότες της Βόρειας Ελλάδας δηλώνουν απογοητευμένοι, ενώ ο Γιάννης Βάγγος, μέλος της συντονιστικής επιτροπής της Βοιωτίας, δήλωσε στο Mega ότι «κοροϊδεύουν τους αγρότες».

—Τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

*Στη Θεσσαλία οι αγρότες θα δώσουν συνέντευξη τύπου το μεσημέρι, ενώ ισχυρό παραμένει το μπλόκο που έχουν στήσει εδώ και μέρες στον κόμβο της Νίκαιας στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

*Στο Νομό Ημαθίας, το μπλόκο που έχει στηθεί ενισχύεται διαρκώς τόσο από αγρότες που καταφθάνουν με τα τρακτέρ τους από Πέλλα και Πιερία, όσο και από πολίτες άλλων κλάδων της κοινωνίας, όπως ταξιτζήδες και εμποροϋπαλλήλους. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν οι αγρότες της Αριδαίας.

*Στις Σέρρες, οι αγρότες παραμένουν στην κομβική διασταύρωση του δημοτικού διαμερίσματος Λευκώνα, επί της εθνικής οδού Σερρών -Θεσσαλονίκης και Σερρών –Προμαχώνα, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να πάρουν το δρόμο προς το παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα.

Παρατεταγμένα παραμένουν τρακτέρ στον κόμβο των Κερδυλλίων παραπλεύρως της εθνικής οδούς Σερρών – Καβάλας, ενώ μία μικρότερη δύναμη αγροτών με τρακτέρ βρίσκεται έξω από το Ροδολίβος, του δήμου Αμφιπόλεως.

*Σε Δράμα και Καβάλα οι αγρότες ενισχύουν ολοένα και περισσότερο το μπλόκο που έχει στηθεί στο τμήμα της εθνικής οδού Καβάλας -Δράμας στο ύψος της κοινότητας Λυδίας, ενώ παρατεταγμένα συνεχίζουν να έχουν τα τρακτέρ τους στη Μαυρολέκη και στη διασταύρωση Κοκινογείων.

*Σε Έβρο και Ροδόπη, οι αγρότες έχουν παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους έξω από το εργοστάσιο της Βιομηχανίας Ζάχαρης, στις Φέρες και στον κόμβο Καλλίστης, επί της εθνικής οδού Κομοτηνής – Ξάνθης.

—Οι δηλώσεις του ΥΠΑΑΤ

«Αυτή την ώρα αυτό είναι εφικτό. Προσπαθήσαμε να λύσουμε μια σειρά προβλημάτων» υποστήριξε μιλώντας για τις προτάσεις του ΥΠΑΑΤ ο υπουργός Αθανάσιος Τσαυτάρης.

Και πρόσθεσε: «Τα προβλήματα δεν ήταν μόνο οικονομικά άρα δεν μπορεί να λέγεται ότι δεν δώσαμε τίποτα. Δώσαμε ότι μπορούσαμε να δώσουμε οικονομικά αλλά λύσαμε και μια σειρά προβλημάτων όπου είχαν επίσης και οικονομικό κόστος.

Δηλαδή οι αγρότες ζητούσαν να λύσουμε το πρόβλημα της υπευρποθηκευμένης γης από την παλαιά ΑΤΕ για να μην χάσουν τα χωράφια τους. Το λύσαμε αυτό και τα δάνεια που είναι εξυπηρετούμενα και πήγαν στη νέα ΑΤΕ Πειραιώς αλλά ακόμα ακόμα για το 20% των μη εξυπηρετούμενων δανείων είχαν μείνει στην παλαιά ΑΤΕ και θα είναι πολύ κόστος σε ό,τι αφορά την υποθήκευση για τους αγρότες. Κατά συνέπεια λύθηκε ένα μεγάλο αίτημά τους.

Λύθηκε παράλληλα ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την επέκταση της συνταξιοδότησης των αγροτών από τα 65 στα 67, ειδικά για την ομάδα αγροτών που είχε μπει στο πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης και δημιουργούνταν πρόβλημα. Το λύσαμε αυτό αυτό γιατί ήταν δίκαιο αίτημα. Όμως μακάρι να είχαμε πολύ περισσότερες δυνατότητες και να λύναμε πολύ περισσότερα προβλήματα.

Το θέμα του πετρελαίου είναι μια σημαντική δαπάνη, μια σημαντική και ακριβή εισροή στην γεωργική παραγωγική εργασία που επηρεάζει το κόστος, προσπαθήσαμε να δώσουμε πίσω, όπως κάθε χρόνο, την επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης των πετρελαιοειδών. Εμείς πιστεύουμε ότι οι αγρότες θα δείξουν κατανόηση. Ο διάλογος με τους αγρότες είναι συνεχής και συνεχείς οι προσπάθειες».

econews