Ποδήλατο: ποιοι δήμοι βάζουν συστήματα ενοικίασης – Ξεπέρασε τη μοτοσυκλέτα στη Γαλλία

0
113

Μετά το Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου όπου θα δημιουργηθεί σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων με πέντε σταθμούς, παρόμοια συστήματα θα εγκατασταθούν σε ακόμα τέσσερις δήμους της Αττικής και 13 σε όλη την Ελλάδα.

Οι χρήστες των ποδηλάτων θα εγγράφονται ως συνδρομητές και με τη χρήση μαγνητικής ή πιστωτικής κάρτας ή απλά κωδικών που θα λαμβάνουν μέσω διαδικτύου θα ταυτοποιούνται στους σταθμούς ενοικίασης ποδηλάτων και θα «ξεκλειδώνουν» ένα από τα κοινόχρηστα ποδήλατα.

Σε αρκετές περιπτώσεις δήμων η πρώτη μισή ή μία ώρα χρήσης θα είναι δωρεάν, ενώ θα υπάρχουν ημερήσιες, εβδομαδιαίες, μηνιαίες, τριμηνιαίες και ετήσιες συνδρομές.

—Οι δήμοι

Στο Μαρούσι θα ξεκινήσει πιλοτικά μέσα στο Φεβρουάριο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων μέσα στο Φεβρουάριο.

Θα ενοικιάζονται 70 ποδήλατα από έξι σταθμούς τις στάσεις ΗΣΑΠ Μαρούσι και Νερατζιώτισσα, στις πλατείες Ηρώων και Αγίας Λαύρας, στο δημαρχείο Αμαρουσίου και στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου.

Στο δήμο Νέας Σμύρνης θα λειτουργήσουν τρεις σταθμοί με 40 ποδήλατα.

Στο δήμο Μοσχάτου- Ταύρου οι δημότες και οι επισκέπτες θα έχουν μέσα στον Φεβρουάριο πρόσβαση σε 60 ποδήλατα, τα οποία θα προμηθεύονται από πέντε σταθμούς ενοικίασης: τρεις στο Μοσχάτο (πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, σταθμός ΗΣΑΠ Μοσχάτο και συμβολή των οδών Αθανασίου Διάκου και Αγίου Κωνσταντίνου) και δύο στον Ταύρο (σταθμός ΗΣΑΠ Ταύρος και πλατεία Ατταλείας).

Στο δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας η εγκατάσταση και η λειτουργία του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων θα γίνει σε ένα μήνα και θα περιλαμβάνει 70 ποδήλατα τα οποία πέραν των άλλων θα συνδέονται και με το σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά. Για αυτό το σκοπό θα δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι.

Στο δήμο Μαραθώνα θα δημιουργηθούν τέσσερις σταθμοί εξυπηρέτησης με 50 ποδήλατα σε Νέα Μάκρη και Μαραθώνα.

—Το ποδήλατο ξεπέρασε τη μοτοσυκλέτα

Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς που μπορεί να υποκαταστήσει παραδοσιακά μέσα όπως το αυτοκίνητο και η μοτοσυκλέτα, τουλάχιστον για μικρές και μέσες αποστάσεις.

Αυτό τουλάχιστον δείχνει η εμπειρία της Γαλλίας, όπου, σύμφωνα με έρευνα της TNS Sofres και της ΜΤΙ Conseil που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Le Figaro το 5,3% των Γάλλων χρησιμοποιεί το ποδήλατο για να μεταβεί στην εργασία του έναντι 3,4% που χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτα ή άλλο δίτροχο.

Αντίστοιχα, το 14,4% των Γάλλων χρησιμοποιεί  τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το 69,5% ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το ποδήλατο δεν συμβολίζει πλέον την εργατική τάξη ή τα χαμηλά εισοδήματα. Βάσει της γαλλικής έρευνας, άλλωστε, οι φανατικότεροι χρήστες ποδηλάτου είναι οι εκπαιδευτικοί και οι νοσοκόμες (63,5%) και ακολουθούν τα στελέχη επιχειρήσεων (61,2%).

econews

Σχόλια