Ελληνικό το πρώτο τάνκερ που διασχίζει τη "λιωμένη" Αρκτική

0
62

Ελληνικής ιδιοκτησίας θα είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο (τάνκερ) που θα διαπλεύσει την Αρκτική.

Πρόκειται για το τάνκερ Ob River της εταιρείας Dynagas συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Το δεξαμενόπλοιο απέπλευσε από τη Νορβηγία εντός του Νοεμβρίου και κινείται βόρεια της Ρωσίας με προορισμό την Ιαπωνία.

Διασχίζοντας την Αρκτική, το τάνκερ θα φτάσει στην Ιαπωνία αρχές Δεκεμβρίου, γλυτώνοντας 20 μέρες ταξιδιού, καθώς εναλλακτικά θα περνούσε από τη Μεσόγειο, τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Ινδικό Ωκεανό.

Οι ιδιοκτήτες δήλωσαν σε ξένα Μέσα ότι οι κλιματικές αλλαγές και η ευμετάβλητη αγορά φυσικού αερίου κατέστησαν κερδοφόρο το ταξίδι στην Ασία.

Το δεξαμενόπλοιο  Ob river ναυπηγήθηκε με ενισχυμένο κήτος το 2007 και μπορεί να μεταφέρει έως 150.000 κυβικά μέτρα αερίου.

Το τάνκερ φόρτωσε  LNG στο Χάμερφεστ της Νορβηγίας στις 7 Νοεμβρίου και απέπλευσε προς τη Θάλασσα Μπάρεντς. Τον διάπλου του συνόδευσε για μεγάλο διάστημα ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό.

Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο ναύλωσε η ρωσική Gazprom. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής» σχολίασε στο BBC ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas, η οποία έχει την έδρα της στη Γλυφάδα.

—Οι επιπτώσεις για την Αρκτική

Το λιώσιμο των πάγων της Αρκτικής και η απελευθέρωση του “βόρειας θαλάσσιας οδού” στο ρωσικό βορρά, συντομεύει το ταξίδι ενός μεσαίας δυναμικότητας εμπορικού πλοίου από τη Νορβηγία στην Κίνα κατά 18 ημέρες, τη στιγμή που θα διαρκούσε 40 μέρες, και περιορίζει την κατανάλωση ναυτιλιακού πετρελαίου κατά 580 τόνους.

Η βόρεια οδός αναμένεται να υποκαταστήσει το κανάλι του Σουέζ ως ταχύτερος δρόμος διασύνδεσης της Ευρώπης με την Ασία από θαλάσσης .

Η προοπτική μετατροπής του Αρκτικού Ωκεανού σε θαλάσσια εμπορική οδό έχει θορυβήσει τις περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Παρότι παραδέχονται ότι τα πλοία θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα, φοβούνται το ενδεχόμενο διαρροών πετρελαίου και άλλων “ναυτικών” ατυχημάτων, όπως επίσης και την έκλυση “μαύρου άνθρακα”, του υπολείμματος της καύσης diesel που εναποτίθεται στον πάγο και είναι ένας “βραχύβιος” αλλά ισχυρός παράγοντας που συντελεί στην Κλιματική Αλλαγή.

Καναδοί και Αμερικανοί ειδικοί εκτιμούν ότι το 2% της παγκόσμιας ναυτιλίας θα διεξάγεται μέσω της Αρκτικής ως το 2030, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 5% το 2050.

econews

Σχόλια