Κωνσταντινούπολη: ένα φουτουριστικό τεχνητό νησί λύνει πολεοδομικό γρίφο (video)

0
22

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Μια ευφάνταστη όσο και πρωτοποριακή ιδέα προτείνει ο Τούρκος σχεδιαστής και αρχιτέκτονας Ντρορ Μπενσετρίτ σε ένα πολεοδομικό αίνιγμα.

Ανά δύο αιώνες, από την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ακόμα, κάποιος πολιτικός ή μηχανικός παρουσιάζει μια πρόταση για την κατασκευή ενός καναλιού που θα συνδέει τη Θάλασσας του Μαρμαρά και τον Εύξεινο Πόντο στην πρωτεύουσα Κωνσταντινούπολη.

Ο τελευταίος που έριξε την πρόταση στο τραπέζι είναι ο εν ενεργεία Πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Το πρόβλημα με το σχέδιο είναι ο εκτοπισμός και κυρίως η διαχείριση δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων χώματος και λάσπης που συνεπάγεται το φιλόδοξο σχέδιο.

Το σχέδιο του Μπενσετρίτ προβλέπει την εκμετάλλευση του χώματος για την κατασκευή ενός τεχνητού νησιού κοντά στην Κωνσταντινούπολη που θα μπορούσε να φιλοξενήσει έως και 30.000 κατοίκους.

Το νησί HavvAda του Μπενσετρίτ αποτελείται από έξι λόφους όπου οικιστικές περιοχές και εμπορικά κέντρα ενσωματώνονται σε ένα δίκτυο πάρκων και άλλων χώρων πρασίνου.

Τους λόφους υποστηρίζουν γαιωδετικές δομές οι οποίες στεγάζουν εμπορικές χρήσεις εσωτερικά και γειτονιές εξωτερικά.

Κάθε λόφος θα δημιουργεί το δικό του μικροκλίμα, με πράσινες κοιλάδες να λειτουργούν ως χώροι αναψυχής.

Το σχέδιο του νησιού θα βασίζεται σε μια τρισδιάστατη λογική, σύμφωνα με την οποία τα κτήρια θα αγκαλιάζουν το φυσικό -ή μάλλον τεχνητό- τοπίο. Με αυτό τον τρόπο, οι κτηριακές δομές θα μοιράζονται υποδομές και θα αλληλοϋποστηρίζονται.

Ο Μπενεστρίτ έχει συνεργαστεί με ομάδα σχεδιαστών, πολεοδόμων και μηχανικών προκειμένου να αντιμετωπίσει μια σειρά από δεινά που ταλανίζουν τη ζωή στις σύγχρονες πόλεις, όπως το μποτιλιάρισμα, η πυκνοκατοίκηση και η ρύπανση του περιβάλλοντος.

Κάθε σημείο στο τεχνητό νησί θα είναι προσβάσιμο από πεζόδρομους, μέσα μεταφοράς και άλλα οχήματα.

Όπως λέει ο ίδιος ο οραματιστής του HavvAda “πρόκειται για ένα έργο υπό εξέλιξη” και προσθέτει πως “δεν είναι τίποτα παραπάνω από έναν καμβά, ένα πλαίσιο στο οποίο άλλοι σχεδιαστές και αρχιτέκτονες μπορούν να κάνουν παρεμβάσεις, να σκεφτούν διαφορετικές δομές, να κατασκευάσουν διαφορετικούς κήπους ή πεζόδρομους”.

econews

Σχόλια