Μετρό: κίνδυνος για “ναυάγιο” στη Θεσσαλονίκη – Δρομολογείται η επέκταση στον Πειραιά

0
12

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Κρίσιμο χαρακτηρίζεται το χρονικό διάστημα έως τα τέλη Οκτωβρίου με το ΥΠΑΝ να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για το ξεμπλοκάρισμα της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ως κύρια αιτία των καθυστερήσεων -έχει παρέλθει το 95% του χρόνου που προέβλεπε η σύμβαση του Απριλίου 2006 τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί μόλις το 25% του έργου- προβάλλεται η οικονομική δυσπραγία του αναδόχου.

Έτσι το ΥΠΑΝ θα δρομολογήσει επαφές με την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ – Impregilo – Ansaldo TSF – SELI – Ansaldobreda προκειμένου να εξευρεθεί λύση.

Όπως αναφέρει η “Καθημερινή”, το υπουργείο αναζητά τρόπους τόνωσης της ρευστότητας της κοινοπραξίας μέσω αύξησης της προκαταβολής, που μεταφράζεται σε ακόμα 20 εκατ. Ευρώ από τα 48 εκατ. που έχει ήδη λάβει και ο φιλικός διακανονισμός με ικανοποίηση οικονομικών απαιτήσεων του εργολάβου οι οποίες απορρέουν από καθυστερήσεις κάθε είδους, όπως η παράταση των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Ως εναλλακτική λύση προβάλλεται η αντικατάσταση μελών της Κ/Ξ που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, ενώ καταστροφική χαρακτηρίζεται η επαναπροκήρυξη του έργου.

Υπενθυμίζεται πως το Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπει γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς.

—Στον Πειραιά

Τη Δευτέρα (17/9) ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης πραγματοποίησε συνάντηση με τον δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο.

Αντικείμενο της συζήτησης των δύο ανδρών ήταν ο προγραμματισμός για την επέκταση του Μετρό και του τραμ στον Πειραιά, το αίτημα του δήμου για μονοδρομήσεις οδικών αρτηριών και η υπογειοποίηση της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.

Παράλληλα, η Δημοτική Αρχή του Πειραιά κατέθεσε πρόταση αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου της πόλης, στο πλαίσιο της προσπάθειας για βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει η Ελλάδα προς τους τουρίστες που καταφθάνουν στη χώρα μας μέσω του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και να αυξηθεί η τουριστική κίνηση στην πόλη.

Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, απομάκρυνση παράνομων κατασκευών από κοινόχρηστους χώρους, ανακαίνιση όψεων κτιρίων, έργα πρασίνου κ.ά.

Στόχος είναι να εξευρεθούν πόροι, για την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων, στο πλαίσιο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

econews

Σχόλια