Βασικές συμβουλές ηλιοπροστασίας για το καλοκαίρι

0
52

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και όλο και περισσότεροι επισκέπτονται τις παραλίες για να δροσιστούν, αλλά και για να μαυρίσουν.

Ο ήλιος, πηγή όλων των μορφών ζωής στον πλανήτη Γη, μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρος μετά από πολύωρη έκθεση.

Ας δούμε όμως τι προτείνει η Υπηρεσία Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών για την προστασία του δέρματος από τον ήλιο:

1. Ελέγξτε τον δείκτη υπεριώδους ακτινοβολίας (UV Index). Μπορείτε να ενημερωθείτε για τις μετρήσεις του δείκτη υπεριώδους ακτινοβολίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας από την ιστοσελίδα http://www.uvnet.gr/.

Οι μετρήσεις του δείκτη μεταφράζονται ως εξής:

*μηδέν έως 2.9: κίνδυνος χαμηλός, δεν χρειάζεται προστασία.

*3.0-5.9, Μέτριος: Χρήση καπέλου και αντηλιακού για μεγάλες χρονικά εκθέσεις. Αντηλιακό και προστασία για τα μικρά παιδιά.

*6.0-7.9,Υψηλός: Χρήση αντηλιακού (δείκτης >15) / καπέλου / γυαλιών ηλίου / ρούχων. Έξτρα προστασία των μικρών παιδιών, μικρές χρονικά εκθέσεις.

*8.0-10.9, Πολύ υψηλός: Χρήση αντηλιακού (δείκτης >15) / καπέλου / γυαλιών ηλίου / ρούχων.
Προσπαθήστε να αποφύγετε τον ήλιο τις ώρες μεταξύ 11π.μ. με 3 μ.μ. Προστασία των μικρών παιδιών στη σκιά.

*index >11,Ακραίος: Χρήση αντηλιακού (δείκτης >15) / καπέλου / γυαλιών ηλίου / ρούχων.
Αποφεύγετε τον ήλιο τις ώρες μεταξύ 10 π.μ. με 4 μ.μ. Προστασία των μικρών παιδιών σε εσωτερικό χώρο.

2. Χρησιμοποιήστε αντηλιακή κρέμα με βαθμό προστασίας (SPF) 15 και άνω. Τα αντηλιακά μας προστατεύουν από τις υπεριώδεις ακτίνες UVA και UVB. Καλό είναι να τα χρησιμοποιούμε 15 λεπτά πριν την έκθεση και να ανανεώνουμε κάθε δύο ώρες.

3. Φορέστε πλατύγυρα καπέλα και γυαλιά ηλίου.

4. Αγαπήστε τη σκιά: προστατευθείτε από τον ήλιο αναζητώντας σκιερά μέρη ειδικά κατά τις ώρες 10πμ-4μμ όταν και οι ακτίνες του ηλίου έχουν τη μέγιστη ισχύ.

Διαβάστε ακόμα στο econews πώς να αντιμετωπίσετε τη ζέστη στο σπίτι.

Σχόλια