Μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων για διείσδυση στις κορυφαίες αγορές και βιώσιμη ανάπτυξη

0
882

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Η έννοια του μάρκετινγκ των προϊόντων είναι συνυφασμένη με το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων μιας χώρας, ενώ αποτελεί μοχλό ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Η στόχευση των μεθοδευμένων ενεργειών προβολής και προώθησης μιας επιχείρησης είναι το καταναλωτικό κοινό και όχι οι ενδιάμεσες πωλήσεις. Ουσιαστικά μέσω του μάρκετινγκ, μια επιχείρηση επιδιώκει να αναπτύξει πελατειακές σχέσεις με επαναλαμβανόμενο ρυθμό.

Η εγκατάσταση και η υλοποίηση της πολιτικής μάρκετινγκ μιας επιχείρησης περιλαμβάνει διάφορα στάδια, όπως η έρευνα αγοράς για τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης, η σφυγμομέτρηση των αναγκών της αγοράς, η προσαρμογή των προϊόντων ή υπηρεσιών στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, κ.ά. Η αλυσίδα των διαδικασιών υιοθέτησης και εφαρμογής του μίγματος μάρκετινγκ αποτελούν ένα σύνθετο ζήτημα, με τελικό σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της αξιοπιστίας της εμπλεκόμενης επιχείρησης.

Εστιάζοντας στον αγροτικό τομέα, το μάρκετινγκ των γεωργικών προϊόντων συνιστά μια δέσμη ενεργειών που αρχίζει από τη στιγμή της παραγωγής και καταλήγει με την παράδοση στα χέρια των καταναλωτών. Η οργάνωση και υλοποίηση εκ μέρους της γεωργικής εκμετάλλευσης των ενδιάμεσων σταδίων προώθησης των προϊόντων, όπως είναι η τυποποίηση, η συσκευασία, η διαφήμιση, η τιμολόγηση, κ.ά. αποσκοπούν τόσο στην αύξηση του εισοδήματος των παραγωγών, όσο και στη συμπίεση της προσφερόμενης λιανικής τιμής με σκοπό την αύξηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της επιχείρησης.

Η σύγχρονη αγροτική επιχείρηση για να ανταπεξέλθει στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον πρέπει να διοικείται από στελέχη με δεξιότητες και γνώσεις. Ο αγρότης-επιχειρηματίας πρέπει να είναι σε θέση να εκτιμήσει ανά πάσα στιγμή την κοινωνικό-οικονομική κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς, να αξιολογήσει την πληροφορία που δέχεται από πολλές πλευρές και να λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις, σε συνεχή βάση, που θα οδηγήσουν στην ευημερία της επιχείρησής του.

Ο επιτυχημένος μάνατζερ της αγροτικής επιχείρησης καταφέρνει να κεφαλαιοποιήσει τις γνώσεις του αυξάνοντας τα κέρδη του!

eschool by agronomist

Σχόλια