Μέσα Μεταφοράς: δρομολογούνται οι επεκτάσεις Μετρό-Τραμ στον Πειραιά – Νέες στάσεις

0
29

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Σύμφωνο συνεργασίας υπεγράφη χτες Τρίτη 12 Ιουνίου 2012 μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του Δήμου Πειραιώς. Η υπογραφή του συμφώνου έγινε παρόντος του Υπουργού Υποδομών κ. Σιμόπουλου.

Σκοπός της συνεργασίας είναι η συνέχιση της συνεργασίας των δύο πλευρών για την προώθηση του ευρέως προγράμματος συγκοινωνιακών έργων που έχει αναλάβει να εκτελέσει η Αττικό Μετρό στο δήμο του Πειραιά.

Συγκεκριμένα, τα έργα που προωθούνται είναι τα εξής:

-Η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό Αγ. Μαρίνα (πρώην Χαϊδάρι) προς Πειραιά, έργο που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή και το οποίο περιλαμβάνει 3 από τους 6 νέους σταθμούς εντός του Δήμου Πειραιά («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»).

-Η υπογειοποίηση της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με την προσθήκη ενός νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου «Κεράνης», έργο που βρίσκεται υπό μελέτη και για το οποίο θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του

-Η επέκταση του Τραμ από το ΣΕΦ προς Πειραιά (Α’ Φάση), έργο για το οποίο έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες του διαγωνισμού και αναμένεται η υπογραφή της σχετικής σύμβασης για την κατασκευή του έργου εντός του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους.

Στο πλαίσιο του έργου αυτού η Αττικό Μετρό θα αναλάβει επίσης την πραγματοποίηση σημαντικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον Πειραιά, στο πλαίσιο εφαρμογής σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου.

-Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά – Β’ φάση, για την επέκταση του μέσου αυτού στην περιοχή της Πειραϊκής (Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα), έργο το οποίο είναι υπό μελέτη.

-Η επέκταση του Τραμ από τον Πειραιά προς Κερατσίνι – Πέραμα, έργο το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ωρίμανσης.

Η διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του Λιμανιού για μετεπιβίβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς που προωθούνται από την Αττικό Μετρό.

Στο σύμφωνο συνεργασίας δεν αναφέρεται η κατασκευή του monorail στο λιμάνι του Πειραιά, έργο που είχε εξαγγελθεί από τον προηγούμενο Υπουργό Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδη, αλλά λόγω αντιδράσεων από το δήμαρχο του Πειραιά και ελλείψει χρηματοδότησης φαίνεται πως δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός όλων των έργων είναι της τάξης του 1 δις ευρώ περίπου.

Όσον αφορά την πρώτη φάση της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά,  θα χρειαστούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις περίπου δύο χρόνια για την κατασκευή του έργου, μήκους 5,4 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τον σημερινό τερματικό σταθμό του ΣΕΦ με το λιμάνι εξυπηρετώντας καθημερινά περίπου 25.000 επιβάτες.

Οι στάσεις της κυκλικής διαδρομής θα είναι οι εξής: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μ. Ασίας, Γ. Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος ενώ κατά την επιστροφή το τραμ θα διέρχεται από τους σταθμούς: Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος, Ανδρούτσου και Ομηρίδου Σκυλίτση.

Πηγή: Αττικό Μετρό, athenstransport, euro2day

Σχόλια