Μετρό: έλλειψη ρευστότητας “ακυρώνει” τις επεκτάσεις του δικτύου

1
9

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Παρότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει εξαγγείλει την επιτάχυνση των διαδικασιών επεκτάσεων των γραμμών και διεύρυνσης του δικτύου του Μετρό τα έργα δεν προχωρούν ελλείψει κονδυλίων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του euro2day, ύτε έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της γραμμής 4, ούτε έχουν εξαγγελθεί κι οι επεκτάσεις στις υπόλοιπες γραμμές.

—Γραμμή 4

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 εκτιμάται πως θα κοστίσει περί το 1 δισ. ευρώ, ενώ υπερτριπλάσια κονδύλια θα απαιτηθούν για το σύνολο του έργου. Η νέα γραμμή του μετρό (Περισσός – Άλσος Βεΐκου – Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Κατεχάκη – Μαρούσι – Λυκόβρυση) θα έχει μήκος 33 χλμ., θα διαθέτει 29 σύγχρονους σταθμούς και ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός κατασκευής είναι περίπου 3,3 δισ. ευρώ.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης είχε υποστηρίξει πως τα κονδύλια για τη γραμμή 4 θα προέλθουν από το 5ο ΚΠΣ (δηλαδή το νέο ΕΣΠΑ), ωστόσο είναι πλέον αμφίβολο εάν οι απαιτούμενες μελέτες θα κατατεθούν εμπρόθεσμα.

—Κόκκινη γραμμή 2

Προβλέπεται η επέκταση από το Περιστέρι προς το Ίλιον, συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων με την κατασκευή τριών νέων σταθμών. Στον Νότο προβλέπεται η επέκταση από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα, αλλά και στις δύο περιπτώσεις δεν έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια.

Αυτή τη στιγμή, εκτελούνται έργα (εγκατάσταση συστημάτων σηματαδότησης) ώστε να μπουν στο δίκτυο οι σταθμοί Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό, με στόχο να παραδοθούν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013.

Αντίστοιχα έργα πραγματοποιούνται στους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη της ίδιας γραμμής. Σημειώνεται πως τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2013 ειδάλλως η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κονδυλίων προς την Ε.Ε.

—Μπλε γραμμή 3

Βρίσκεται σε εξέλιξη η επέκταση από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά και περιλαμβάνει έξι νέους σταθμούς και το συνολικό της μήκος φτάνει τα 7,5 χιλιόμετρα.

Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης στους νέους σταθμούς των υπαρχουσών γραμμών οφείλεται σε διαμάχη με τη Siemens.

Αυτό θα είναι και το επιχείρημα της ελληνικής κυβέρνησης προς την ΕΕ για την αποφυγή επιστροφής της χρηματοδότησης που έχει ληφθεί.

econews

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μάλλον δεν ξέρετε τι γράφετε εκεί… Έχετε διασταυρωμένες πηγές να τα λέτε αυτά;
    Οι υποδομές κύριοι «τα ξέρω όλα» είναι ήδη έτοιμες και το μόνο που λείπει είναι το σύστημα σηματοδότησης το οποίο καθυστέρησε απίστευτα λόγω του γνωστού θέματος με τη SIEMENS.
    Όσο για την γραμμή 4, δεν έχω κάτι να σας διαψεύσω ή να σας επιβεβαιώσω, αλλά μην παραμυθιάζετε τον κόσμο με πράγματα που ήδη υφίστανται όπως οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ στην Γραμμή 2 και 3.

Comments are closed.