Θεσσαλονίκη: «πράσινο φως» για τη μεταφορά του ποδηλατοδρόμου

0
7

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Τη μεταφορά της λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων από το πλακόστρωτο στο οδόστρωμα της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου και σε σημείο που να είναι ασφαλές για τους χρήστες των ποδηλάτων, που επεξεργάστηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενέκρινε τη Δευτέρα κατά την 10η τακτική συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε τροποποιήσεις που έκριναν σκόπιμες, προκειμένου να καταστεί ασφαλής η κίνηση ποδηλατιστών και πεζών, και συγκεκριμένα προτείνουν τη μεταφορά της λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων , μήκους περίπου 1.600 μέτρων στο οδόστρωμα της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου, ορίζοντας ως αρχή  την συνδετήρια οδό μεταξύ των λεωφόρων Βασ. Γεωργίου και Μεγάλου Αλεξάνδρου, δηλαδή περίπου 30 μέτρα από τη διασταύρωση των λεωφόρων Γ’ Σεπτεμβρίου και Μεγάλου Αλεξάνδρου, έως το ύψος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, σημείωσε κατά την εισήγηση του ο Αντίδημαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης.

Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται στα 34.068,70 ευρώ και προβλέπει την τοποθέτηση των απαραίτητων διαχωριστικών και την κατασκευή λωρίδας  κίνησης ποδηλάτων πλάτους 2,80 μέτρων, που θα απορροφήσει τον μεγάλο φόρτο των ποδηλατιστών, καθώς επίσης την κατασκευή των απαραίτητων μικρών τεχνικών έργων, όπως δύο ράμπες για την εύκολη και ασφαλή μετάβαση από το πεζοδρόμιο στο οδόστρωμα, δύο εσοχές για κάδους και ανύψωση κάποιου φρεατίου, αν χρειαστεί για την ασφαλή κυκλοφορία των ποδηλάτων.

Ο Αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης, σημείωσε επίσης ότι ο ποδηλατόδρομος θα σημανθεί πυκνά με στάμπες ποδηλάτων, βέλη κατεύθυνσης  και μεταφορά των πινακίδων, θα διαγραμμιστεί με κίτρινη διαχωριστική συνεχόμενη γραμμή, -τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά δίπλα στο ρείθρο- και θα γίνει η απαιτούμενη διαγράμμιση για την απαγόρευση στάθμευσης και την ασφαλή μετάβαση του ποδηλατόδρομου από το πεζοδρόμιο στο οδόστρωμα της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου.

«Στις διαβάσεις πεζών και στις στάσεις αστικής συγκοινωνίας θα υπάρχει η προβλεπόμενη σήμανση ώστε να δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς, ενώ στους σηματοδότες θα τοποθετηθεί υποπινακίδιο ποδηλάτου, ώστε να γίνεται κατανοητό στους ποδηλάτες ότι θα πρέπει να ακολουθούν τον χρόνο του πρασίνου σηματοδότη των οχημάτων και να σέβονται τους πεζούς που διασχίζουν κάθετα την οδό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Κουράκης.

Επίσης σημείωσε ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα με την αποκομιδή των απορριμμάτων και τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, καθώς στην συγκεκριμένη πλευρά του ποδηλατόδρομου δεν υπάρχουν καταστήματα και κατοικίες και επισήμανε την ανάγκη συστηματικής αστυνόμευσης για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης είτε μέσα στον ποδηλατόδρομο,  είτε δίπλα σε αυτόν.

Δήμος Θεσσαλονίκης

Σχόλια